ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון וארוסתו קארי סימונדס נישאו אתמול (שבת) בטקס חשאי בקתדרלת ווסטמינסטר. כך חשפו אמש העיתונים הבריטיים "הסאן" ו"דיילי מייל". ג'ונסון בן ה-56 וסימונדס בת ה-33 התארסו בפברואר אשתקד, ובאפריל נולד להם בן משותף ראשון.
5 צפייה בגלריה
בוריס ג'ונסון קארי סימונדס חתונה התחתנו ב טקס חשאי לונדון בריטניה
בוריס ג'ונסון קארי סימונדס חתונה התחתנו ב טקס חשאי לונדון בריטניה
רה"מ ג'ונסון ורעייתו הטרייה קארי סימונדס בתמונה מהחתונה
(צילום: Getty Images)
5 צפייה בגלריה
בוריס ג'ונסון ורעייתו קארי סימונדס בריטניה
בוריס ג'ונסון ורעייתו קארי סימונדס בריטניה
ב-2019: המשטרה הוזעקה לביתם. סימונדס וג'ונסון
(צילום: AFP)
"הסאן" ו"דיילי מייל" דיווחו כי האורחים שהשתתפו בחתונה אתמול הוזמנו לאירוע ברגע האחרון, וכי אפילו בכירים בלשכתו של ג'ונסון לא ידעו על תוכניתם של בני הזוג להינשא בסוף השבוע שעבר. בשל הגבלות הקורונה מותרות בימים אלה באנגליה חתונות בנוכחות של עד 30 בני אדם בלבד.
לפי הדיווחים, הקתדרלה הקתולית שבה נישאו השניים ננעלה לפתע ב-13:30 בצהריים, וחצי שעה אחר כך הגיעה הכלה בלימוזינה, לבושה שמלה לבנה ארוכה. ההפתעה הייתה גדולה במיוחד משום שרק החודש דיווח "הסאן" כי לחבריהם וקרוביהם של בני הזוג נשלחה הזמנה להשתתף בחתונתם ביולי 2022.
עם הינשאו לסימונדס הפך ג'ונסון לראש הממשלה הבריטי הראשון שנישא מחדש בעודו מכהן בתפקיד מאז אוגוסטוס פיצרוי, שכיהן מ-1768 עד 1770. ג'ונסון וסימונדס כבר עשו היסטוריה אחרת כשהפכו לזוג הלא-נשוי הראשון אי-פעם שגר במעון ראש הממשלה בדאונינג 10, לשם עברו בקיץ 2019, אחרי ניצחונו של ג'ונסון בפריימריז של המפלגה השמרנית.
5 צפייה בגלריה
ה תינוק של קארי סימונדס ו בוריס ג'ונסון בריטניה
ה תינוק של קארי סימונדס ו בוריס ג'ונסון בריטניה
בנם הקטן של סימונדס וג'ונסון. רה"מ מסרב לומר כמה ילדים יש לו
ג'ונסון נישא והתגרש בעבר פעמיים, והוא מסרב לומר כמה ילדים בדיוק יש לו. נישואיו האחרונים היו לעורכת הדין מרינה ווילר. לשניים יש ארבעה ילדים משותפים, והם הכריזו על פרידתם בספטמבר 2018.
לג'ונסון יצא במהלך הקריירה הפוליטית שלו שם של רודף שמלות, ושמו נקשר ברומנים שונים. ב-2019 דווח על רומן בינו לבין אשת העסקים האמריקנית ג'ניפר ארקורי, והקשרים בין השניים סיבכו את ג'ונסון: נטען נגדו כי כשהיה ראש העיר לונדון סייע לפחות לחֶברה אחת של ארקורי לקבל מימון מכספים ממשלתיים – ודאג לשלבה במשלחות עסקים לחו"ל אף שלא עמדה בקריטריונים. בנובמבר של אותה השנה תקפה ארקורי את ג'ונסון, ובריאיון לערוץ ITV טענה: "כשהפרשה נחשפה התעלמת ממני כאילו אני סטוץ של לילה אחד. שמרתי את הסודות שלך".
5 צפייה בגלריה
בוריס ג'ונסון ובת זוגו קארי סימונדס במערב לונדון הלילה
בוריס ג'ונסון ובת זוגו קארי סימונדס במערב לונדון הלילה
"לא אכפת לך מכסף, לא אכפת לך מכלום". הזוג ג'ונסון-סימונדס
(צילום: AFP)
מערכת היחסים בין ג'ונסון לזוגתו הנוכחית סימונדס זכתה לתשומת לב רבה ביוני של אותה השנה, ערב ההכרזה על המנצח בפריימריז של המפלגה השמרנית, כשמשטרת לונדון הוזעקה לביתם בעקבות תלונות שכנים על ריב קולני בינו לבינה. שכנים דיווחו כי שמעו צעקות ודפיקות מהבית. ב"גרדיאן" הבריטי דווח אז כי סימונדס צעקה לג'ונסון בין השאר "תרד ממני" ו"צא מהדירה שלי". לפי הדיווח ההוא, שנשען גם על הקלטה שסיפק אחד השכנים לעיתון, סימונדס כעסה שג'ונסון שפך יין אדום על הספה, ונשמעה צועקת: "לא אכפת לך מכלום כי אתה מפונק. לא אכפת לך מכסף או מכלום".

היועץ של ג'ונסון: "הוא זלזל בנגיף"

חתונתו של ג'ונסון באה בשעה שהוא מתמודד עם כמה שערוריות המאיימות לערער את מעמדו כראש הממשלה. בחודש שעבר הודיעה ועדת הבחירות של בריטניה כי היא פותחת בחקירה רשמית נגד ג'ונסון בחשד שבניגוד לחוק הסתייע בתורמים שמרנים למימון שיפוצים במעונו הרשמי. לפני שלושה שבועות הודיעה נציבה עצמאית בפרלמנט הבריטי כי היא חוקרת אם ראש הממשלה הצהיר כראוי על חופשה בעלות 15 אלף פאונד שאליה יצא עם זוגתו סימונדס באי הפרטי מיסטיק.
נוסף על אלה מתמודד ג'ונסון עם ביקורת על האופן שבו ניהל את ההתמודדות של בריטניה עם משבר הקורונה. השבוע דיבר בפרלמנט יועצו הבכיר לשעבר דומיניק קמינגס, שהסתכסך איתו, וטען כי התגובה הראשונית האיטית והכאוטית של ממשלת ג'ונסון, והעובדה שראש הממשלה לא למד מטעויות, גרמה לכך שעשרות אלפי בני אדם מתו שלא לצורך. "אנשים לא קיבלו את הטיפול שהם היו ראויים לו", טען קמינגס. "אנשים רבים הושארו למות בנסיבות מחרידות".
5 צפייה בגלריה
היועץ לשעבר קמינגס בפרלמנט. "סרט שיצא משליטה"
היועץ לשעבר קמינגס בפרלמנט. "סרט שיצא משליטה"
היועץ לשעבר קמינגס בפרלמנט. "סרט שיצא משליטה"
(צילום: EPA)
קמינגס הצהיר בעדותו בפני ועדה של הפרלמנט כי ג'ונסון "אינו כשיר לתפקיד", וטען שבראשית מגפת הקורונה התייחס ראש הממשלה אל הנגיף כאל לא יותר מאשר סיפור אימה בדוי: "הוא תיאר את זה כשפעת עופות חדשה ודיבר על האפשרות להזריק לעצמו את הנגיף בשידור חי בטלוויזיה כדי להרגיע את החששות של אנשים". היועץ לשעבר סיפר גם כי בכירים בממשל, בהם ג'ונסון עצמו, יצאו בפברואר 2020 לחופשה וגלשו במדרונות הסקי בשעה שהמגפה החריפה. הוא טען שבמרץ הממשלה כבר טבעה בכאוס ש"נראה כמו סרט שיצא משליטה". ג'ונסון דחה שלשום את דברי קמינגס ואמר: "לחלק מההערות ששמעתי אין שום קשר למציאות".
בבריטניה מתו מנגיף הקורונה כמעט 128 אלף בני אדם – מספר המתים הגבוה ביותר באירופה. המיתון שממנו סבלה בשנת 2020 היה מהחמורים ביותר בעולם. בחודשים האחרונים, הודות למבצע החיסונים הבריטי שהחל בדצמבר, חלה ירידה חדה במספר הנדבקים החדשים והמתים מהנגיף, אם כי הממלכה מתמודדת כעת עם התפשטות של הווריאנט ההודי, המידבק במיוחד.
פורסם לראשונה: 22:57, 29.05.21