בכי קורע לב בהלוויית האם ובנותיה מאופקים, שנהרגו בתאונה המחרידה אמש בירושלים. שושנה גלושטיין, בת 40 שהייתה בהיריון מתקדם, ושתי בנותיה חיה-שרה (בת 7) וחנה (בת 3), הובאו למנוחות בבית העלמין שמגר בירושלים, בנוכחות מאות בני אדם. אתמול שושנה ובנותיה נדרסו למוות על ידי אוטובוס שהתנגש בתחנה, לאחר שנהגו יצא ממנו וככל הנראה שכח להרים את בלם החניה (בלם היד). הנהג שעוכב לחקירה שוחרר היום למעצר בית.
הבעל והאב, הרב דב גלושטיין, קיבל בהשלמה ובהכנעה את האסון ולא חיפש אשמים. "קיבלנו את אמא לפרק זמן קצוב, לא היה צריך להיות יותר מזה. קיבלנו את שרה לפרק זמן קצוב, לא היה צריך להיות יותר מזה. קיבלנו את חני לפרק זמן קצוב, לא היה צריך להיות יותר מזה", ספד הרב גלושטיין, ראש כולל באופקים, והנוכחים פרצו בבכי מר. "לכל אחד יש את הזמן שהוא צריך להיות בעולם. בזה אנחנו מאמינים".
בנה של שושנה ואחיהן של שרה וחני התייפח בבכי: "אמא, אני מבטיח לך שנמשיך כולנו בכל הכוח את מה שחינכת אותנו. בבקשה עזרי לנו ממרומים". על אחיותיו אמר: "כמה שמחה הבאתן לנו בשנים הקצרות האלה, ועכשיו הלכתן מאיתנו כולכן ביחד". הוא הוסיף כי למרות האסון הכבד והאובדן העצום, ולצד האבל הגדול, יש לשמוח ולברך על הזמן שבו המשפחה הייתה שלמה. "אנחנו צריכים להודות על מה שכן קיבלנו עד היום", אמר הבן.
2 צפייה בגלריה
הלוויתן של שושנה גלושטיין ובנותיה חיה שרה וחנה ע"ה גלושטיין שנהרגו בתאונת האוטובוס בירושלים
הלוויתן של שושנה גלושטיין ובנותיה חיה שרה וחנה ע"ה גלושטיין שנהרגו בתאונת האוטובוס בירושלים
מאות הגיעו להלוויה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
חמיה של שושנה והסבא של שרה וחני ספד להן בהלוויה: "איבדנו, אבל יש המשך. אמא הניחה יסודות לדרך החיים של המשפחה. אם ירצה ה' יהיה לכל המשפחה כוח להמשיך".
קרוב משפחתה של שושנה שנהרגה, בינוש קרליבך, סיפר כי התארח בביתה כנער: "למדתי בישיבה בירושלים, הייתה לי תקופה מורכבת מבחינה לימודית, התקשרתי אליה והיא הזמינה אותי לבית שלה באופקים, ופשוט עשתה לי ריפרש בחיים היא ובעלה היו שם לצדי, הקשיבו, הדריכו. היא הייתה מומחית לחינוך מיוחד, והיה לה לב לשמוע כל אחד ולראות את הנשמה מעבר למסכות. והמכתבים שלה. מי שלא קיבל ממנה מכתב בדואר שעשה שמחה לא יכול להבין מה זה עושה לבן אדם".
הרב אברהם דייטש שנחשב לאחד מבכירי הקהילה החרדית בעיר, אמר לאחר התאונה אמש בירושלים: "הסב הוא מראשי הקהילה ואחת מבנותיו היא שושנה שנהרגה. בעלה הוא ראש כולל עם 45 אברכים. שושנה הייתה מורה והמסירות שלה, ההשקעה שלה בכל בת ובת, ניכרים. התאונה הזאת היא טרגדיה נוראית שאנחנו לא יכולים לתאר אפילו במילים. זו אבידה קשה מאוד. כל אחד בקהילה היה קשור אליהם בכל צורה".

2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה, אמש בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפי ההערכות, שניות ספורות לפני ההתנגשות הקטלנית בתחנת האוטובוס מחוץ לקניון "רב שפע" בירושלים, סמוך לשעה 9 בערב, נהג האוטובוס יצא מהרכב כדי לסגור את תא המטען, אך שכח להפעיל את בלם החניה (בלם יד) וכתוצאה מכך האוטובוס הידרדר לכיוונן.
מלבד שלוש ההרוגות, בתאונה נפצעה צעירה בת 21, והבוקר מסרו בבית החולים שערי צדק כי מצבה מוגדר קשה מאוד. במהלך הלילה היא עברה כמה ניתוחים. מלבדה פונו לבתי החולים בירושלים שלושה פצועים בינוני - שני ילדים ואישה כבת 40 - וכן כמה פצועים קל וכמה נפגעי חרדה.
כמה שעות לאחר התאונה בירושלים, נהרגו שני תושבי אופקים נוספים - נהגי האוטובוס חנוך טלקר ויואב חדרי שיצאו לסייע לנהג שנפצע בתאונה בכביש 4 סמוך ליד מרדכי, ונדרסו למוות. מאז יום שלישי בערב נהרגו בכבישים תוך פחות מיומיים וחצי לא פחות מ-13 בני אדם.