מסוק קרב מסוג אפאצ'י ומטוס קרב תקפו הלילה (בין שישי לשבת) חמ"ל מבצעים של תשתית הטרור בג'נין - וחיסלו את המבוקש אסלאם חמאייסה, שביצע יחד עם המחבל אחמד ברכאת את הפיגוע בחרמש במאי אשתקד שבו נרצח מאיר תמרי. כך נמסר מצה"ל ושב"כ. הפלסטינים דיווחו כי שמונה בני אדם נוספים נפצעו בתקיפה, וציינו כי חמאייסה הוא אחד המפקדים בחטיבת ג'נין של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.
צה"ל ושב"כ תקפו חמ"ל מבצעים ובו מחבלים במרחב ג'נין
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
אסלאם חמאייס
אסלאם חמאייס
אסלאם חמאייסה חוסל בתקיפה מהאוויר בג'נין

צה"ל ושב"כ ציינו כי התקיפה בוצעה "בהכוונה מודיעינית של שב״כ. במבנה הסתתרו מספר מחבלים מרכזיים, בהם מחבלים שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי בגזרת ג'נין וכן תכננו לממש פיגועים נוספים בתקופה הקרובה". בנוגע למבוקש שחוסל, הוסיפו: "חמאיסה הוא מבוקש מרכזי במחנה ג׳נין שאחראי לשורה של פיגועים במרחב, בהם פיגוע הירי בחרמש שבו נרצח מאיר תמרי, ופיגוע נוסף בצומת אפס ביוני 2023 שבו נפצעו ישראלים.
"מדובר בתשתית טרור מסוכנת אשר סיכולה נועד להסיר איום מיידי הנשקף מהפעילים שעסקו בקידום פיגועים בגזרת ג'נין ובתוך שטחי ישראל", נמסר בהודעה המשותפת של צה"ל ושב"כ. "נמשיך לפעול לסיכול כל איום טרור כלפי אזרחי ישראל".
במשך שנים ארוכות, מאז תום מבצע "חומת מגן", נמנע צה"ל מתקיפות אוויריות ביו"ש, אך בעקבות הזינוק בפיגועי הטרור בשנה שעברה - עוד לפני פרוץ המלחמה - המדיניות הזו השתנתה והסיכולים מהאוויר בשטחים חודשו. גם ברכאת, המחבל שביצע עם חמאייסה את הפיגוע בחרמש, חוסל בהפצצה אווירית במרץ - גם כן באזור ג'נין. השניים צולמו בעבר זה לצד זה, עם נשקים שלופים.
תיעוד התקיפה הלילה בג'נין

2 צפייה בגלריה
אסלאם חמאייס
אסלאם חמאייס
המחבלים אסלאם חמאייסה ואחמד ברכאת - שחוסלו בהפרש של חודשיים
התקיפה הלילה היא התקיפה השלישית ממטוס קרב ביהודה ושומרון מתחילת המלחמה. בתקופה זו צה"ל תקף באמצעות כלי טיס נוספים כ-50 פעמים - וחיסל 215 מחבלים.
בין המחבלים המרכזיים שחוסלו בצפון השומרון מתחילת המלחמה: מוחמד זביידי, פעיל בכיר בג'יהאד האיסלאמי ובנו של זכריא זביידי; חוסאם חנון, מפקד התארגנות הטרור בג'נין; בכירים בהתארגנות הטרור של טול כרם ונור א-שמס; המחבל יאסר חנון, שביצע ירי לעבר יישובים ישראליים ומוצבי צה"ל; מחבל שתכנן לבצע פיגוע משמעותי בלב מדינת ישראל ועל גופתו נמצא אקדח ומטען רב עוצמה; המחבל מוחמד חוואשין, מבכירי התארגנויות הטרור בג'נין; חמישה מחבלים שביצעו את פיגוע הירי שבו נרצח אלחנן קליין ואת הפיגוע בכביש 55 שבו נפצעה באורח קשה מאוד חיילת צה"ל; והמחבל עבדאללה אבו שלאל, ראש תשתית הטרור במחנה בלאטה שהיה מבוקש שנים - ואחראי לכמה פיגועים.