הבית הלבן מסר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הלילה (שבין שישי לשבת) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הפיגוע אמש בשכונת נווה יעקב בירושלים, שבו נרצחו שבעה אנשים ונפצעו שלושה נוספים. לפי הודעת הבית הלבן, ביידן אמר לנתניהו: "נציע לכם את כל אמצעי התמיכה המתאימים", והוסיף בשיחה כי הפיגוע הוא "מתקפה על העולם המתורבת", כלשונו.
בבית הלבן ציינו כי ביידן הציע את כל המובנים של הסיוע לממשלת ישראל ולעם ישראל בימים הקרובים, והדגיש גם את המחויבות הקשיחה של ארה"ב לביטחון ישראל. השניים, כך נמסר, הסכימו כי צוותו של ביידן יישאר בקשר רציף עם עמיתיו הישראלים.
4 צפייה בגלריה
הנשיא האמריקני הציע לראש הממשלה "את כל אמצעי התמיכה המתאימים". ביידן ונתניהו
הנשיא האמריקני הציע לראש הממשלה "את כל אמצעי התמיכה המתאימים". ביידן ונתניהו
הנשיא האמריקני הציע לראש הממשלה "את כל אמצעי התמיכה המתאימים". ביידן ונתניהו
(צילום: יונתן זינדל, AP)
בעולם הביעו אמש זעזוע עמוק מהפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים, שבו נרצחו לפחות שבעה ישראלים. מלבד ביידן, יצאו הודעות גינוי מהבית הלבן, מזכ"ל האו"ם, איחוד האמירויות, טורקיה, מדינות אירופה, חברי קונגרס, מושלים, ראשי ערים ומחוזות - וכולם הביעו שאט נפש מהמעשה ומתוצאותיו הקטלניות. חלקם הדגישו את העובדה שהפיגוע בוצע ליד בית כנסת וביום השואה הבינלאומי - דבר שהופך אותו, לדבריהם, לנתעב עוד יותר.
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בזירת הפיגוע
ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בזירת הפיגוע
נתניהו בזירת הפיגוע, אמש
( צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
הרכב שעמו הגיע המחבל לזירה, והאקדח ששימש אותו לירי
( צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
( צילום: אלכס קולומויסקי)
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שצפוי לנחות מחרתיים בישראל, אמר הלילה כי ארה"ב "מגנה באופן החריף ביותר את מתקפת הטרור הנוראית, שהתרחשה היום מחוץ לבית כנסת בירושלים. אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם שותפינו הישראלים, ומאשרים מחדש את מחויבתנו הבלתי מעורערת לביטחון ישראל". בלינקן הוסיף כי תזמון הפיגוע "טרגי במיוחד, כשהמתקפה הזו התרחשה ביום השואה הבינלאומי". מחלקת המדינה מסרה אמש כי חרף המצב הביטחוני לא צפויים שינויים בתוכניותיו. "זה נוראי", נמסר ממחלקת המדינה ביחס לפיגוע. "המחשבות, התפילות והתנחומים שלנו יוצאות אל ההרוגים במעשה האלימות הנתעב הזה. אנחנו מגנים את מתקפת הטרור הזו בכל תוקף. המחויבות שלנו לביטחון ישראל נותרה איתנה".
שגריר ארצות הברית בישראל כינה את הפיגוע "מעשה אלימות מחריד", וציין גם הוא כי נעשה דווקא ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה. "אני מזועזע ונגעל ממתקפת הטרור הנתעבת על אנשים חפים מפשע, כולל ילדים", אמר. "אנו מתפללים עבור הקורבנות ויקיריהם".
מהבית הלבן נמסר אמש כי "אנו מגנים בחריפות את פיגוע הטרור הנתעב בבית הכנסת בירושלים, והמומים וכואבים מאובדן החיים. הפיגוע התרחש באופן טרגי ביום השואה הבינלאומי, שבו זכר קורבנות השואה מונצח ברחבי העולם. ארה"ב תעניק תמיכה מלאה לממשלה ולעם ישראל. הנשיא ג'ו ביידן הנחה את צוות הביטחון הלאומי ליצור קשר עם העמיתים הישראלים, כדי להציע את תמיכה בסיוע לפצועים ובהבאת מבצעי הפשע הנורא לדין". בהמשך נודע כי היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, שוחח עם מקבילו הישראלי צחי הנגבי ומסר כי ביידן מעניק את תמיכתו המלאה לממשלה ולעם ישראל.