ד"ר יותם דרעי, רופא בבית החולים אסותא באשדוד שחתם על העצומה של רופאי המילואים נגד המהפכה המשפטית, שלפיה "לא נשרת עוד במילואים אם תימשך החקיקה הדורסנית", אמר הבוקר (שלישי) בריאיון ל-ynet radio כי "חתמתי ביד רועדת, אבל בלב שלם". הדברים של דרעי מגיעים על רקע פגישה שיערוך היום הרמטכ"ל הרצי הלוי עם טייסי וקציני מילואים.
לדבריו, "אני לא מוכן להיות חלק מצבא שנתון תחת דיקטטורה. אני כרגע לא רואה את עצמי כסרבן. אני מתנדב במילואים עם ארבעה אחוזים מאוכלוסיית מדינת ישראל שמשרתת במילואים. זה אומר שזה על בסיס התנדבות. ואם אני מתנדב, אני מחליט שאני לא מתנדב יותר לצבא שמשרת ממשלה כזאת".
3 צפייה בגלריה
ד"ר יותם דרעי, מחותמי עצומת רופאי המילואים לא נתנו קרדיט
ד"ר יותם דרעי, מחותמי עצומת רופאי המילואים לא נתנו קרדיט
"חתמתי על עצומת הרופאים ביד רועדת, אבל בלב שלם". דרעי

גם ד"ר ערן גלעד, סרן במילואים, התייחס למחאת המילואים נגד המהפכה המשפטית, וציין כי "אני אומר למדינה שיש בינינו חוזה. במסגרת החוזה הזה שירתי חמש שנים כלוחם וכקצין ואני כבר 20 שנה במילואים. הפרת החוזה מצד המדינה ושינוי כל כללי המשחק הם שבירת כלים מצידה". גלעד הוסיף כי "אני לא מכיר את המושג 'סרבנות'. עד עכשיו לכל משימה שנקראתי הלכתי. ממה שאני שומע יש הרבה שחושבים כמוני במערכת הבריאות ובמילואים. בפעם הראשונה בחיים שלי אני שואל את עצמי אם אני אמשיך לחיות במדינה הזאת".
גיא פיניאן בן ה-27 ובן רוזנברג בן ה-24 סיימו ביום חמישי האחרון, יחד עם חבריהם לגדוד 5030 של יוצאי הנח"ל, אימון מילואים בן שבועיים. על רקע הצהרות הסרבנות לשירות במילואים מצד טייסים, אנשי מודיעין ולוחמים - הם מבקשים בשם חבריהם לגדוד להבהיר: עד כאן. "אפשר להסכים למהלכים שהממשלה מובילה כעת, ואפשר להתנגד", אמר פיניאן. "אבל לא משנה מה עמדתנו, צה"ל וביטחון מדינת ישראל נמצאים מחוץ לכל ויכוח".
3 צפייה בגלריה
גיא פיניאן (מימין) ובן רוזנברג
גיא פיניאן (מימין) ובן רוזנברג
"צה"ל וביטחון המדינה נמצאים מחוץ לכל ויכוח". גיא פיניאן (מימין) ובן רוזנברג

רוזנברג הסביר כי "בסוף, לא מעניין אותי אם הבן אדם שאני נלחם לצידו וישן לידו בשק"ש הוא ימני או שמאלני, או מה המשכורת שלו. אנחנו מפרידים את הכל ומתמקדים במשימת ההגנה על ביטחון המדינה". פיניאן התייחס לכינויי הגנאי שמודבקים לסרבני המילואים, ואמר: "הדבר האחרון שאפשר להגיד על אותם טייסים שסירבו לקריאה למילואים הוא שהם אנרכיסטים. הם מלח הארץ, עושים דברים טובים למען המדינה ותורמים לה".
אלוף במיל' נמרוד שפר התייחס באולפן ynet למחאת אנשי המילואים, ואמר כי "אני חושב שאין פה בכלל שום עניין של סרבנות. אין פה אמירה פוליטית". לדבריו, "טייסי חיל האוויר ואנשי הסייבר, המודיעין, הרפואה, התותחנים וההגנה האווירית שירתו לאורך כל הממשלות. זה בכלל לא משנה. בפעם הזאת הם לא אומרים אמירה פוליטית - הם אומרים לקברניטי המדינה 'אנחנו מרגישים לא מוגנים'. מה שאנשים אומרים בעצם לראשי המדינה זה 'קחו אחריות ודברו איתנו, תעצרו את זה רגע, תראו רגע מה קורה'".
גם אלוף במיל' יואב בן נון, מפקד חיל האוויר לשעבר, התייחס ב-ynet radio לקריאות סרבנות לשרת במילואים, ואמר כי "אני חושב שאנחנו במצב קשה מאוד שהגענו לכזה דבר. מדובר על מצב שטייסים לא באים לאימונים כדי שיכירו בבעיה ובכך שהם מודאגים". לדבריו, "זו לא סרבנות. סרבנות זה מצב שלא יבואו לטיסות מבצעיות". בן נון הוסיף כי "הבעיה היא לא פוליטית, הבעיה היא מצב של אי-הסכמה ואי-הבנה של המצב הנוכחי".
3 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה מול שגרירות ארה"ב
הפגנת מחאה מול שגרירות ארה"ב
הפגנת מחאה מול שגרירות ארה"ב בתל אביב, הבוקר
(צילום: יריב כץ)

שקמה שוורצמן-ברסלר, ממובילי המאבק נגד המהפכה המשפטית שנערכים להפגנות המתוכננות ביום חמישי, אמרה באולפן ynet כי "אנחנו הולכים ליום התנגדות לאומי - בים, באוויר וביבשה, שוב ללא אלימות". היא ציינה בנוסף כי "יהיה מאוד אפקטיבי, יש המון אירועים מתוכננים. מדינת ישראל לא תהיה דיקטטורה". לגבי טיוטת המתווה שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג אמרה: "אנחנו בעד הידברות. אנחנו ממשיכים לקרוא: תקפיאו את החקיקה, אין הידברות כאשר אקדח של חקיקה דיקטטורית מכוון לרקה שלנו".
בשעות הבוקר נערכה הפגנה מול שגרירות ארה"ב בתל אביב בדרישה לשמור על הדמוקרטיה הישראלית. למקום הגיעו עשרות בני אדם.