ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס להצעת החוק שתעלה הערב (שני) במליאת הכנסת בעניין מימון לימודים ללוחמים משוחררים מכספי המדינה - ותקף את האופוזיציה שמתנגדת להצעת החוק.
"לוחמי צה"ל נלחמו בשבילנו, והיום תורנו להילחם בשבילם", אמר בנט מחוץ ללשכתו בכנסת. "תורנו לתת להם את מה שמגיע להם היום, לא בעוד חצי שנה ולא בעוד ארבע שנים, אם הליכוד יחזור או לא יחזור לשלטון", כפי שאמר חבר הכנסת דוד ביטן באולפן ynet. "אני קורא מכאן לחברי האופוזיציה: תפקיד האופוזיציה היא להילחם בממשלה, לא להילחם בלוחמים שלנו. אל תעשו פוליטיקה קטנה, אל תרימו יד נגד לוחמי צה"ל".
1 צפייה בגלריה
נתניהו בנט
נתניהו בנט
"אל תעשו פוליטיקה קטנה". בנט נגד נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ')
בנט נשאל על מצב לשכתו אחרי התפטרותו של ראש הסגל המקורב אליו מאוד, טל גן צבי, ואמר "אנחנו במצב טוב". כשנשאל עם מי יעבוד בלשכה - השיב: "איך אומרים? ואף על פי כן – נוע תנוע".
מוקדם יותר התייחס יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לחוק מימון הלימודים ואמר לחברי הליכוד בישיבת הסיעה: "אני בטוח שכולכם זוכרים שלפיד אמר 'אני לא אשב עם 'הזועביז', אז אמר. היום אני אומר ללפיד, בנט וגנץ - תשחררו כבר מ'הזועביז' ותצביעו להצעה שלנו לתת 100% ללוחמים שלנו. אם תצביעו יחד איתנו בעד ההסתייגות נעביר את החוק יחד, ואם לא, נעביר אותו כחוק ראשון בממשלה שאנחנו נקים בקרוב מאוד".
נתניהו הוסיף כי "במקום לתת 100% לחיילים, בנט ולפיד עסוקים בלתת סכומי עתק לתומכי טרור וסוחטים". המלגה המוצעת אמנם אינה של 100% כמו שנתניהו דורש, אך הלוחמים ממילא יכולים להשלים את שכר הלימוד דרך הפיקדון הצבאי - שהמדינה מעניקה להם למטרות מעין אלה - או דרך מלגות אחרות שמוצעות ללוחמים באמצעות תרומות.

הבוקר ניסה חבר הכנסת אלי כהן מהליכוד להסביר באולפן ynet מדוע הליכוד צפוי להתנגד להעברת החוק ואמר כי "לנו יש החלטה ברורה של כל ראשי סיעות האופוזיציה להתנגד באופן גורף לכל הצעה שמגיעה מכיוון הקואליציה כי זה תפקידנו, להפיל את הממשלה". כהן התחייב כי "אנחנו נדאג ל-100% מימון, רטרואקטיבית. מה אנחנו מבקשים? עוד 50 מיליון שקל לטובת חיילי צה"ל?".
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד פנה גם הוא לליכוד ולחברי האופוזיציה ואמר: "16,500 לוחמי צה"ל, הטובים שבבנינו, מחכים שתעבור הצעת החוק. זה פי 16.5 אלף יותר חשוב מכל דבר אחר. הם לא מבינים איך הגענו למצב שבו פוליטיקאים ציונים מצביעים נגד הלוחמים. זה לגרום לכך שחיילי צה"ל לא יקבלו את מה שמגיע להם. אני קורא לחברי הליכוד ואומר להם - לא לריב על חשבון חיילי צה"ל. החיילים מצפים למה שהם עושים כל היום - לא לחשוב עלינו אלא על טובת הכלל. בוא נראה להם שאנחנו יודעים לפעול יחד ללא שנאה. אני קורא לחברי הליכוד להצביע בעד".
שר הביטחון בני גנץ קרא לא רק לחברי האופוזיציה להתגייס עבור החוק ("התנגדות הליכוד היא ניסיון השגת נזיד פוליטי שפוגעת בחיילים") - אלא גם לשותפיו בקואליציה. "אני מצפה מכלל מרכיבי הקואליציה להירתם להעברת החוק", אמר גנץ. "לא אקבל השתמטות של אף מרכיב בקואליציה מההצבעה. כפי שאמרתי בעבר - משמעת קואליציונית איננה מותרות אלא תנאי בסיסי ליכולת המשילות וליכולת התפקוד שלנו".