גדודי אל-קסאם בג'נין, הזרוע הצבאית של חמאס, פרסמו הערב (יום שלישי) סרטון שבו התכחשו לירי הרקטות מג'נין - וטענו כי לא מדובר בהם, על אף התיעוד שפורסם ברשתות בשמם.
"אנחנו מתכחשים לאחריותינו לירי הרקטות, ולא היה לנו תיאום עם אף גורם לשגר אותן", אמרו. "לא נוכל לאמץ משהו שלא שייך לנו. נעמוד מאחורי כל אירוע שנפרסם באתר האינטרנט הרשמי שלנו".
1 צפייה בגלריה
לפי דיוווחים פלסטינים: תיעוד ירי רקטות מג'נין לגלבוע
לפי דיוווחים פלסטינים: תיעוד ירי רקטות מג'נין לגלבוע
תיעוד פלסטיני של ירי הרקטות מג'נין
מהתחקיר הראשוני של ירי הרקטות, שכוונו לפי הסרטון שבו תועדו לעבר מושב רם און שבגלבוע, עלה כי אחת מהן נפלה אחרי חמישה מטרים והשנייה התפוצצה אחרי כ-80 מטרים בשטחי הרשות הפלסטינית. כוח צה"ל וחבלנים של מג"ב החלו לבצע סריקות במרחב ומצאו את הרקטות שלמות וללא חומר נפץ בראשיהן. בנוסף נמצא במהלך הסריקות המשגר.
מהתיעוד שפורסם על ידי פלסטינים נראה כי מדובר בירי מאולתר, וההישג בסרטונים מסוג זה הוא בעיקר תודעתי. האירוע מצטרף למקרה אחר בחודש שעבר, אז איתר צה"ל משגר רקטות אחרי סרטון דומה שעלה לרשתות - ואז מדובר היה בדמוי רקטה, עם ראש מקרטון וחומר נפץ מועט. שלשום, נחשף ב-ynet שבמהלך "מצעד הדגלים" אותרה רקטה בשכונת בית חנינא, מעבר לגדר ההפרדה.
ירי הרקטה, עורר דאגה וחששות בקרב תושבי הגלבוע, שהתעוררו לבוקר חדש עם חרדות שיהפכו ל"עוטף עזה 2". ארז דיטור, מנהל הקהילה במושב רם און, אמר כי "ג'נין מאוד קרובה אלינו, אנחנו סמוכי גדר וזה יום מאוד מתוח עבורנו. קיבלתי המון פניות בעקבות הדיווח, התושבים רוצים הבהרות ובצדק, הם מודאגים, אין לנו מיגוניות, רק מקלטים שנבנו לפני עשרות שנים. מעולם לא התמודדנו עם איום של רקטות".