יומיים לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני אישר את תוכנית שר הביטחון בני גנץ להקציב 360 מיליון שקלים לבניית 40 ק"מ נוספים של מכשול בקו התפר, צה"ל מתגבר את האזור בכוחות נוספים - עוד שני גדודים ושתי פלוגות. בין היתר מדובר בכוחות הנדסה ובציוד מכני כבד לסגירת הפרצות. שני גדודים לוחמים יתגברו את האזור, וקצין הנדסה ראשי יפקד על המבצע ההנדסי לסגירת התפר עד להקמת חומת ההפרדה.
בתוך כך יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מזהיר כי הקרבת קורבנות בידי יהודים בהר הבית תוביל "להסלמה חמורה שלא יהיה ניתן לשלוט עליה". לפי ההודעה שפרסמה בצהריים (שלישי) לשכתו, "ממשלת בנט מוכיחה שהיא לא מעוניינת שיצליחו המאמצים האזוריים למנוע הסלמה בחודש הרמדאן". במקביל, בחמאס הודיעו כי הם עוקבים אחר העניין ואמרו כי "הקרבת קורבן ופגיעה במסגד אל אקצא היא חציית קו אדום".
5 צפייה בגלריה
גדר ההפרדה גדר הפרדה
גדר ההפרדה גדר הפרדה
גדר ההפרדה
(באדיבות ירון רוזטל)
ההודעה מלשכת אבו מאזן נמסרה על רקע מסע פרסום שעורכת בימים האחרונים תנועת "חוזרים להר" של פעילי הר הבית ולפיו אלו שייעצרו בדרך להקרבת קורבנות בהר הבית - או אלו שיצליחו להקריב קורבנות - יזכו בתמורה כספית. "המשך הריגתם בדם קר של בני עמנו והמשל המעצרים והפריצות לערים ולמחנות הפליטים, בנוסף להנחיות ממשלת ישראל לירות בפלסטינים ללא הגבלה ולפגיעה בקדושת המקומות הקדושים - כל אלה הסיבות להסלמה ולמתיחות באזור, וזה יוביל אותנו לצומת מסוכנת של אלימות", נאמר בהודעת יו"ר הרשות. ברמאללה קראו להתערבות בינלאומית "ובעיקר מצד הממשל האמריקני" במטרה "למנוע התעצמות של המצב והגעתו לשלב מסובך שיכניס לאזור כוחו עוד הסלמה ואלימות", לשון ההודעה.
הבוקר שלח חבר הכנסת עופר כסיף מכתב לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב בעניין הקריאה של פעילי הר הבית להקריב קורבנות. "המודעה מהווה שורה של עבירות פליליות הקבועות בחוק העונשין, כגון סיוע להפרעה לפולחן דתי של המתפללים המוסלמים, סיוע להפרעה לשוטר במילוי תפקידו וניסיון לשידול לביצוע עבירה".
5 צפייה בגלריה
קמפיין להקרבת קורבנות ב פסח ב הר הבית
קמפיין להקרבת קורבנות ב פסח ב הר הבית
הפרסום שעורר זעם בקרב הפלסטינים
5 צפייה בגלריה
מלך ירדן עבדאללה פגישה עם אבו מאזן ב רמאללה
מלך ירדן עבדאללה פגישה עם אבו מאזן ב רמאללה
קרא להתערבות בינלאומית, "במיוחד של הממשל האמריקני". אבו מאזן
(צילום: רויטרס)
על רקע גל הטרור ומבצעי לכידת המבוקשים של צה"ל בג'נין ובאזורים נוספים, אמר בצהריים השר לביטחון הפנים בר-לב כי בממשלה "לא יהססו אף לצאת למבצעים צבאיים נרחבים יותר, בג'נין ובמקומות אחרים אשר מהווים קרקע פורייה לטרור".
"השבועות האחרונים מבליטים ביתר שאת את חשיבותה של המשטרה, ואת עוצמתם של השוטרים והשוטרות ביחידות השונות", אמר בר-לב והתייחס לניסיון הפיגוע באשקלון, שם חוסל לפנות בוקר תושב חברון שדקר קצין משטרה ופצע אותו קל. "כפי שנוכחנו רק הבוקר באשקלון, אתם וחבריכם ניצבים בימים אלו בחזית המאבק נגד הטרור ששב ומרים את ראשו בנבזות ובאכזריות".
"אתם פועלים במסירות אין קץ, ובמחויבות גדולה תוך חתירה למגע וסיכון חייכם, כשמשימה אחת עומדת לנגד עיניכם: הגנה על חייהם של אזרחי ישראל ברחובות הערים והיישובים", אמר השר לביטחון פנים. "לדאבון הלב, המחיר שאנו משלמים הוא לעתים כבד מנשוא, כפי שנוכחנו רק בשבועות האחרונים. "זה גם המקום להבהיר לדורשי רעתנו: מדינת ישראל וכוחות הביטחון שלה, בהם גם משטרת ישראל, ירדפו אתכם בכל מקום, ביום ובלילה, ויגיעו אליכם. יידע כל מי שמבקש לפגוע בנו, כי דמו בראשו".
5 צפייה בגלריה
טקס יחידות מצטיינות של משטרת ישראל
טקס יחידות מצטיינות של משטרת ישראל
בר לב בטקס יחידות מצטיינות של המשטרה. "המחיר שאנו משלמים כבד מנשוא"
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
"כפי שפועלים בימים האחרונים כוחות המשטרה, צה"ל והשב"כ במחנה הפליטים ג'נין, נמשיך להפעיל יד קשה כנגד הטרור, ולא נהסס אף לצאת למבצעים צבאיים נרחבים יותר, בג'נין ובמקומות אחרים אשר מהווים קרקע פורייה לטרור. אל תנסו אותנו", איים בר-לב.
במסגרת הפעילות באזור ג'נין בעקבות הפיגועים האחרונים נכנסו כוחות צה"ל לעיר הפלסטינית גם הבוקר לצורך מעצרים ונתקלו בחמושים פלסטינים שארבו להם. איש לא נפגע בקרב החיילים בחילופי האש שהתפתחו. בתום הפעולה בג'נין יצאו הכוחות עם החשוד שהתכוונו לעצור. במקביל התנהלה פעילות דומה של כוחות צה"ל בכפרים אחרים בגזרה. בפעילויות הלילה והבוקר נעצרו עשרה חשודים בפעילות טרור, גם באזור רמאללה, בית לחם ובגזרת חברון.

אתמול יצא צה"ל למבצע מעצרים באזור ג'נין וטול כרם, אחרי לילה מתוח שבשיאו נורו שני חסידים מבני ברק וירושלים שהגיעו ללא ידיעת הצבא לקבר יוסף וזוהו על-ידי חמושים פלסטינים. זמן קצר לאחר מכן הושחת מתחם הקבר בפעם השנייה, לאחר שמתפרעים שנכנסו למקום ניפצו את חלקה העליון של המצבה.
שלשום ניהלו כוחות צה"ל מצוד באזור ג'נין אחר בני משפחתו של רעד חאזם, שרצח שלושה ישראלים בפיגוע הירי בבר בתל אביב ביום חמישי. במסגרת מרדף אחר רכב שבו לפי מידע מודיעיני שהו שניים מאחיו של המחבל נורו יריות לעבר גלגלי הרכב ולפי צה"ל "זוהו פגיעות", אולם השניים לא נעצרו. אביו של המחבל, שנמלט אף הוא מכוחות הביטחון, טען במקביל כי ברכב נוסעים בנו ואשתו.
בשבת נקלעו כוחות צה"ל לחילופי אש בדרך למעצר מבוקשים. חמושים פלסטינים המתינו לכוחות עם מארבי ירי ומטעני חבלה, ואחד מהם חוסל אחרי שפתח באש. 13 מחבלים נוספים נפצעו בחילופי האש עם כוחות צה"ל, שהגיעו כדי לעצור בין היתר את קרובי משפחתו של המחבל מתל אביב לחקירה. הכוחות מיפו את המבנה שבו התגורר המחבל לקראת הריסה אפשרית של הבית.