כוחות מסיירת גולני נכנסו גם הבוקר (שלישי) לעיר הפלסטינית ג'נין לטובת פעילות מעצרים נוספת והותקלו על-ידי חמושים פלסטינים שהמתינו להם מבעוד מועד. אין נפגעים בקרב החיילים בחילופי האש שהתפתחו. בתום הפעולה בג'נין יצאו הכוחות עם היעד שהתכוונו לעצור.
במקביל התנהלה פעילות דומה של כוחות צה"ל בכפרים אחרים בגזרה. בפעילויות הלילה והבוקר נעצרו עשרה חשודים בפעילות טרור, גם באזור רמאללה, בית לחם ובגזרת חברון.

גל טרור - כתבות נוספות

2 צפייה בגלריה
מבצע מעצרים ופעילות מבצעית ברחבי יהודה ושומרון
מבצע מעצרים ופעילות מבצעית ברחבי יהודה ושומרון
לוחמים לפני כניסה לג'נין, אתמול
(צילום: דובר צה"ל)
בתוך כך, הזרועות הצבאיות ברצועת עזה העבירו מסרים למצרים שמתווכת בינם לבין ישראל כי קיום טקסים דתיים יהודיים בתוך מסגד אל-אקצה הוא חצייה של הקווים האדומים. הם הזהירו עוד כי חציית הקווים האדומים במחנה הפליטים ג'נין עלולה להוביל לפיצוץ המצב בכל הזירות. עוד הם הודיעו למצרים כי הסתמכות של ישראל על מתן הקלות לרצועת עזה והפרדתה מירושלים ומהגדה היא הערכה שגויה.
לפנות בוקר קצין משטרה בשנות ה-30 לחייו נדקר על ידי פלסטיני מחברון באתר בנייה באשקלון, נפצע קל וירה בו למוות. הקצין פונה לבית החולים ברזילי.
הדיווח על האירוע התקבל בשעה 04:53 במוקד 101 של מד"א. מהמשטרה נמסר כי הקצין, שהיה בפעילות מבצעית בעיר, ביצע בידוק ביטחוני לפלסטיני באתר בנייה ברחוב שאנין מכיוון שהעלה את חשדו, ובמהלך הבידוק הפלסטיני שלף סכין ותקף את השוטר שהצליח להגיב במהירות.
2 צפייה בגלריה
הסכין של המחבל
הסכין של המחבל
הסכין של המחבל באשקלון
(צילום: דוברות המשטרה)
גם אתמול יצא צה"ל למבצע מעצרים באזור ג'נין וטול כרם, אחרי עוד לילה מתוח שבשיאו נורו שני חסידים מבני ברק וירושלים שהגיעו ללא ידיעת הצבא לקבר יוסף וזוהו על-ידי חמושים פלסטינים. זמן קצר לאחר מכן הושחת מתחם הקבר בפעם השנייה, לאחר שמתפרעים שנכנסו למקום ניפצו את חלקה העליון של המצבה.
שלשום ניהלו כוחות צה"ל מצוד באזור ג'נין אחר בני משפחתו של רעד חאזם, שרצח שלושה ישראלים בפיגוע הירי בבר בתל אביב ביום חמישי האחרון. במסגרת מרדף אחר רכב שבו לפי מידע מודיעיני שהו שניים מאחיו של המחבל נורו יריות לעבר גלגלי הרכב ולפי צה"ל "זוהו פגיעות", אולם השניים לא נעצרו. אביו של המחבל, שנמלט אף הוא מכוחות הביטחון, טען במקביל כי ברכב נוסעים בנו ואשתו.
בשבת נקלעו כוחות צה"ל לחילופי אש בדרך למעצר מבוקשים. חמושים פלסטינים המתינו לכוחות עם מארבי ירי ומטעני חבלה, ואחד מהם חוסל אחרי שפתח באש. 13 מחבלים נוספים נפצעו בחילופי האש עם כוחות צה"ל, שהגיעו כדי לעצור בין היתר את קרובי משפחתו של המחבל מתל אביב לחקירה. הכוחות מיפו את המבנה שבו התגורר המחבל לקראת הריסה אפשרית של הבית.