2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ליברמן ולפיד. לקבינט הקורונה הם לא יגיעו
(צילום: AP)
מגבלת התקהלות, תו ירוק מורחב מגיל 3, חזרת התו הסגול: כל אלו יועלו היום (יום ד') ב-17:00 לאישור קבינט הקורונה, על רקע המשך הזינוק בתחלואה ואמירות של שרים לפיהם "סגר נראה באופק". ולמרות זאת, גם היום לא ישתתפו שר החוץ ושר האוצר בדיון המכריע שיתכנס בקריה בתל אביב - הדיון הראשון אחרי סערת היעדרותם מהישיבות.
ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שהודיע בשבוע שעבר על כוונתו לחזור לישיבות קבינט הקורונה לאחר שטען לפני כן כי אין לתפקידו כשר חוץ נגיעה להתמודדות עם המשבר, טס למרוקו על מנת לחנוך את הנציגות הישראלית בבירה רבאט. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שגם הוא לא משתתף בישיבות, יציב גם היום מטעמו את השר במשרד האוצר חמד עמאר.

לפיד, שאמור להשתתף בדיונים מתוקף תפקידו כראש הממשלה החליפי, הציב בדיונים הקודמים במקומו את שר התיירות יואל רזבוזוב כמשקיף. בכירים בממשלה האשימו את לפיד שהוא מרחיק את עצמו בכוונה מקבינט הקורונה, כדי להפיל את האחריות על ראש הממשלה נפתלי בנט.
תחילה טען לפיד בתגובה כי בישיבות נוכחים מטעמו אנשים שמעדכנים אותו על הכל, והוסיף כי "שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה מפני שזה לא חלק מתחומי עיסוקו או התמחותו. גם כראש הממשלה החליפי אין לי צורך להיות שם מפני שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצוין את משבר הקורונה". אבל בשבוע שעבר חזר בו לפיד ובלשכתו ציינו כי הוא "קשוב לביקורת וככל שניתן ישתתף בישיבות הקבינט בכפוף לתפקידו כשר החוץ ולמאמצי העברת התקציב".
היום , בכל מקרה, הוא בכלל במדינה שחתמה על הסכם עם ישראל ולא ישתתף בישיבה. "אני יוצא למרוקו לייצג את מדינת ישראל ולחנוך את הנציגות הישראלית ברבאט הבירה", כתב. "הנסיעה ההיסטורית היא המשך של ידידות ארוכת שנים וחיבור עמוק של שורשים ומסורת של קהילה יהודית במרוקו וקהילה גדולה של ישראלים עם שורשים במרוקו. זו עת לפעילות מדינית כלכלית ואנחנו נמשיך לפעול להסכמים שיביאו למדינות שלנו חדשנות והזדמנויות".
2 צפייה בגלריה
התו הירוק
התו הירוק
החלטות מכריעות בקבינט הקורונה. התו הירוק
(צילום: EPA)
פרט ללפיד, גם שר האוצר ליברמן לא משתתף בישיבות - והציב מטעמו את השר במשרד האוצר עמאר וגורמים מהדרג המקצועי. למרות ההשלכות הכלכליות של החלטות הקבינט, לשכתו של שר האוצר מסרה בתגובה כי ליברמן "נשאר מעודכן לאורך כל הדרך ושותף בהחלטות שרלוונטיות למשק ולכלכלת ישראל". היעדרותו של ליברמן בולטת במיוחד על רקע האפשרות שעלתה לאחרונה על הטלת סגר. כאמור, גם היום הוא לא יהיה בדיון.
בדיון שכינס אמש ראש הממשלה בנט, ושבו נטלו חלק ראשי מערכת הבריאות ובכירי משרד האוצר, נקבע שהתו הירוק יחול על כל ענפי המשק - החל מגיל 3. המדינה תממן את בדיקות הקורונה לילדים עד גיל 12, ואילו לבני 12 ומעלה הבדיקות יהיו במימון פרטי, במקרה של ילדים ומבוגרים שלא חוסנו מבחירה. בנוסף הומלץ על החלה מחודשת של תו סגול - אדם אחד על כל 7 מטרים. התו הסגול לא יוחל על חנויות קטנות.
פורסם לראשונה: 22:49, 10.08.21