רצח שישי השנה בחיפה ו-100 במספר בחברה הערבית, חשד לרצח בקריית מוצקין שם אותרה גופת נערה, אלימות קשה כלפי שוטרים בכפר קאסם, הקטל בכבישים נמשך עם שני רוכבי אופנוע שנהרגו בהפרש של כשעתיים, וילד נפצע קשה אחרי שישב עם חברו על גג בניין בן 4 קומות בנתיבות - ומעד. במקביל, ובחסות מזג האוויר הקריר יחסית, 100 אלף ישראלים יצאו לטייל ברחבי הארץ. אלו חדשות השבת.
7 צפייה בגלריה
 מהראן מוגרבי וזירת הירי בחיפה. זינוק מתמשך בעשור האחרון במספר הנרצחים במגזר
 מהראן מוגרבי וזירת הירי בחיפה. זינוק מתמשך בעשור האחרון במספר הנרצחים במגזר
מהראן מוגרבי וזירת הירי בחיפה. זינוק מתמשך בעשור האחרון במספר הנרצחים במגזר
(צילום: דוברות המשטרה)

הרצח ה-100 בחברה הערבית השנה, ועוד שלושה חודשים נותרו לסיומה: מהראן מוגרבי, תושב חיפה בן 42, נורה אמש (שישי) למוות ברחוב קיבוץ גלויות שבעיר התחתית בחיפה. מותו נקבע בבית החולים רמב"ם בעיר. המשטרה פתחה בחקירה, ונמסר כי החשד הוא רצח.
בעשור האחרון חל זינוק מתמשך במספר הנרצחים בחברה הערבית. הפעם היחידה בעשור האחרון שמספר הנרצחים הערבים היה גדול יותר הייתה בשנה שעברה, אז נרצחו 108 ערבים – מתוך 138 נרצחים בסך הכול. גם בשיעור הערבים שנרצחו מכלל הנרצחים חלה עלייה מתמשכת. לפני עשור 41% מהנרצחים היו ערבים, כעת אחוז הנרצחים הערבים מכלל הנרצחים כמעט כפול.
7 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
זירת הרצח בקריית מוצקין
(צילום: חביב מנגד)
חשד לרצח נערה בקריות: גופתה של ליטל יעל מלניק, בת 17 מאור עקיבא, נמצאה הבוקר קבורה ליד החי פארק בקריית מוצקין. המשטרה עצרה חשוד בן 49 מקריית מוצקין, ללא עבר פלילי, והחוקרים חושדים שרצח אותה וקבר את גופתה ליד הזירה. לפי החשד, בן ה-49 והנערה הגיעו למקום יחדיו.
החשוד עובד בבית חולים פסיכיאטרי בטירת הכרמל, וייתכן שכך נוצר הקשר בינו לבין הקורבן. סבתה של הנערה דיווחה אמש ב-21:30 על היעדרות נכדתה, שהייתה אמורה להגיע אליה מהפנימייה שבה היא מתגוררת באזור הדרום. הסבתא דיווחה למשטרה כי לנכדתה היה קשר כלשהו עם החשוד, אך ציינה כי אינה יודעת את מהות הקשר הזה.
בשעות הבוקר המוקדמות דיווח שומר העובד באחד מאתרי הבנייה בקריית מוצקין כי הבחין במכונית שנכנסת לתוך אתר בנייה מול תאגיד המים "פלגי מוצקין". לדברי השומר, הוא הבחין בשתי דמויות ובשלב מסוים ראה אדם שחופר באדמה וקובר דבר מה. החשוד, הוא הוסיף, נמלט מן המקום עם מכוניתו. השוטרים שהוזעקו למקום נדהמו לגלות קבר טרי כששתי זרועות ידיים קטנות מהמרפקים מבצבצות מהאדמה.

תיעוד: שוטרים הותקפו באגרופים בכפר קאסם, 4 נעצרו. השוטרים הגיעו למתחם "אנשי השמירה" בכפר קאסם, האחראים מטעם העירייה על סיורים בעיר ועל מיגור האלימות בה וכשביקשו לערוך חיפוש במקום נתקלו בהתנגדות קשה, שהתפתחה לאלימות. בתיעוד מהתקרית נראה אחד השוטרים מחשמל אחד מהם בטייזר – וזה תקף אותו בתגובה באגרופים והפילו לרצפה. ארבעה חשודים מכפר קאסם נעצרו בחשד לתקיפת השוטרים. שניים מהשוטרים ומתנדב אחד קיבלו טיפול רפואי במקום.
מעצרם של שניים מהחשודים שנעצרו כבר אתמול - אסלם טאהא (38) מכפר קאסם וחמאדה עאסי בן ה-24 מכפר ברא - הוארך עד למחר. נציג המשטרה בהארכת המעצר אמר כי האירוע החל אחרי שהשוטרים קיבלו דיווח על אדם שנלקח באלימות לתוך המבנה של אנשי השמירה.
שני רוכבי אופנוע נהרגו אמש בשתי תאונות דרכים – האחת בגוש דן והשנייה בגליל התחתון. בכביש 4 סמוך לגבעת שמואל נהרג הראפר נועם "נומי" כהן בן ה-29 לאחר שהחליק עם האופנוע שעליו רכב. כשעתיים לאחר מכן נהרג רוכב האופנוע מוחמד אכרם אבו ראס, בן 19, מפגיעת רכב סמוך ליישוב מגוריו עילוט. מתחילת השנה נהרגו בכבישים 73 רוכבי אופנוע.
7 צפייה בגלריה
נועם "נומי" כהן
נועם "נומי" כהן
הראפר נועם "נומי" כהן. הקטל בכבישים נמשך
(צילום מסך, יוטיוב)
7 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בכביש 4, אמש
(צילום: טל שמעוני)
שמונה בני אדם אושפזו מאז הלילה בבתי החולים באזור הצפון לאחר שצרכו "נייס גאי" שעורבב עם חומר נוגד קרישה, המשמש גם כרעל עכברים. במשרד הבריאות הודיעו כי עד כה אושפזו 34 בני אדם שהורעלו בנסיבות דומות והגיעו עם דימומים לבתי החולים. "מדובר בסם העשוי להוביל למוות גם מדימום", אמרו במשרד. "הסם מסוכן משום שמכיל חומרים שונים בהם סמים, רעלים, וככל הנראה חומרי הדברה המשתנים ממפיץ למפיץ". בתחילת השבוע נפטר גבר בן 31 שהגיע למצב של מוות מוחי כתוצאה מצריכת הסם. במשרד הבריאות פתחו בחקירה משותפת עם המשטרה כבר בשבוע שעבר, שבסופה נעצרו כמה חשודים בהפצת הסם.
• מיום שני: אין יותר מדינות "אדומות". הממשלה אישרה אתמול במשאל טלפוני להוציא את בולגריה, ברזיל וטורקיה מרשימת המדינות שאליהן אסורה הטיסה מישראל בשל מצב התחלואה בנגיף הקורונה. ההחלטה תיכנס לתוקף ביום שני הקרוב, ובכך לא תהיינה עוד מדינות ברשימה "האדומה" שהיציאה אליהן אסורה. משמעות ההחלטה היא שכל בעלי התו הירוק, שיתעדכן ביום ראשון, יוכלו לטוס לכל מדינה בעולם. טסים שלא יחזיקו בתו הירוק החדש יידרשו להיכנס לבידוד מלא עם חזרתם ארצה.
7 צפייה בגלריה
נדים שתיווי שהותקף בחוף אולגה על רקע גזעני
נדים שתיווי שהותקף בחוף אולגה על רקע גזעני
נדים שתיווי שהותקף בחוף אולגה. "אמרו לי 'אתה ערבי מלוכלך, לך מכאן ואל תחזור'"
תלונה על תקיפה קשה על רקע לאומני בחוף הים: נדים שתיווי, תושב ג'לג'וליה בשנות ה-20 לחייו, הגיש אתמול תלונה במשטרת חדרה לאחר שנדקר בלילה בחוף אולגה על ידי קבוצה של כמה גברים. לדבריו, התוקפים היו יהודים, והם תקפו אותו על רקע לאומני. הוא נפצע בגבו ובפניו ונזקק לטיפול רפואי, מצבו הוגדר קל.
שתיווי סיפר ל-ynet כי הוא עובד בתחום המשלוחים, ושלשום עם סיום עבודתו הגיע לחוף אולגה כדי לנוח. "פתאום ניגשה אליי קבוצת יהודים, יותר מעשרה אנשים, ואחד מהם שאל אותי 'מה אתה עושה כאן?'. עניתי 'באתי לנוח'. אחר כך תקפו והכו אותי, דקרו אותי בגב וקיללו אותי. הם אמרו לי 'אתה ערבי מלוכלך, לך מכאן ואל תחזור'".
7 צפייה בגלריה
זירת האירוע בנתיבות
זירת האירוע בנתיבות
זירת האירוע בנתיבות. בן ה-5 ישב עם חבר על קצה הגג, ומעד
(צילום: רועי עידן)
ילד בן 5 נפל אמש מגג בניין בן ארבע קומות בנתיבות ונפצע באורח קשה. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם חבלת ראש, כשמצבו לא יציב והוא מורדם ומונשם. מבדיקה ראשונית עולה כי הילד ישב על קצה גג הבניין יחד עם חבר. אחת השכנות הבחינה בילד וצעקה לעברו, אך הוא איבד את שיווי המשקל ונפל ארצה. "הוא עלה למעלה יחד עם החבר הטוב שלו, אנחנו מקווים ששניהם יהיו בסדר. החבר נמצא בטראומה ואנחנו מתפללים לשלומו", סיפרו שכנים.
טיפסה על עץ במצוק, ונפלה מגובה של 6 מטרים. מטיילת בת 48 ממושב במרכז הארץ, נפצעה הבוקר באורח בינוני לאחר שנפלה מעץ שעליו טיפסה – ומהמצוק שעליו שכן העץ – באזור המושב מרגליות בצפון. צוותי מתנדבים של יחידת החילוץ המשטרתית גולן, חילצו את האישה באמצעות אלונקה, אותה סחבו במעלה המצוק, והעבירו אותה לטיפול אנשי מד"א. היא פונתה במסוק לבית החולים רמב"ם כשהיא סובלת מחבלות בראש ובחזה.
7 צפייה בגלריה
תיעוד חילוץ המטיילת שנפלה במושב מרגליות בצפון
תיעוד חילוץ המטיילת שנפלה במושב מרגליות בצפון
זירת הנפילה ליד מושב מרגליות שבצפון. נסחבה חזרה במעלה המצוק באלונקה
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
• "צעדת מים" בדרום הר חברון אחרי התפרעויות אלימות של קבוצת מתנחלים: מאות פעילים הגיעו הבוקר לצעדת מחאה באזור הכפר מפקרה, אחרי ההתפרעויות שם בשמחת תורה – שבהן נפצע ילד פלסטיני בן 3 באורח בינוני מאבן שנזרקה ופגעה בראשו – ומחו על ניתוק הכפרים הפלסטיניים באזור מתשתיות מים.
המפגינים, בהם חברי הכנסת מוסי רז ועופר כסיף, הגיעו כדי להעביר מים לקהילת חמאמדה שאנשיה הותקפו בתחילת השבוע. במקום המתין כוח צה"ל על מנת למנוע חיכוכים בין הצדדים. "לא נוותר ולא נשתוק עד שהזכות הבסיסית למים תושב לכולם", אמר ח"כ רז. "את אלימות הצבא ואלימות המתנחלים יש לעקור מן השורש והגורמים האחראיים לדבר חייבים להתעורר".

5 מיליון בני אדם מתו עד כה מנגיף הקורונה. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות רויטרס, שציינה כי עם התפשטות זן הדלתא מרבית הקורבנות הם לא מחוסנים. לפי סוכנות הידיעות, מספר הקורבנות ברחבי העולם עמד על 2.5 מיליון לאחר כמעט שנה מפרוץ המגפה, ו-2.5 מיליון נוספים מתו תוך 236 ימים. יותר ממחצית המתים הם מארה"ב, רוסיה, ברזיל, מקסיקו והודו. בשבוע שעבר, לפי הנתונים, דווח על ממוצע של 8,000 מתים ביום – כלומר חמישה מתים מדי דקה.
• נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הודיע היום על פרישה מהחיים הפוליטיים, לאחר הבחירות שייערכו בשנה הבאה. במדינת האיים תוהים אם הודעתו סוללת את הדרך לריצה של בתו בבחירות. "היום אני מודיע על פרישה מהפוליטיקה", אמר דוטרטה בן ה-76, לצדו של הסנאטור כריסטופר "בונג" גו, חברו למפלגת השלטון PDP-Laban. גו נרשם היום כמועמד לתפקיד סגן הנשיא בבחירות. באוגוסט הודיע דוטרטה שיתמודד בעצמו על התפקיד – אך היום הפתיע ואמר שאין בכוונתו לעשות זאת. הוא קרא לפיליפינים לתמוך במועמדות של גו, שנחשב ליד ימינו, במירוץ לתפקיד סגן נשיא.
• 100 אלף מטיילים בשבת, מגמת התקררות תימשך: היום חלה ירידה בטמפרטורות, שהיו נמוכות בהשוואה לימים האחרונים. כ-100 אלף מטיילים פקדו במהלך השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), קיסריה, גן לאומי תל אשקלון, שמורת חוף דור-הבונים ושמורת עין אפק. מגמת ההתקררות תימשך בתחילת השבוע הבא, בימים ראשון ושני. בהרים יהיה קריר.