הילה רותם, שתחגוג בקרוב יום הולדת 13, חזרה אמש (שבת) מרצועת עזה לישראל - אבל אימה, רעיה, נותרה בשבי. בחמאס טענו כי לא הצליחו לאתר את האם, אך הבת העידה שהשתיים שהו יחד בשבי כמעט עד לשחרור, ובמשפחה אומרים כי ארגון הטרור הפר בצורה גסה את הסיכום שלפיו הוא לא יפריד אימהות מילדיהן.
יאיר רותם, דוד של הילה ואח של רעיה, סיפר: "הילה מרגישה טוב אחרי שחזרה אתמול הביתה. היא חזרה ללא אמא רעיה וזו הפרה בוטה של ההסכם. אנו דורשים מחמאס ומהמתווכים להשיב לנו את רעיה הביתה מיד. זה היה צריך לקרות לא מחר ולא עכשיו, אלא אתמול". לדבריו, "הילה מספרת שהיא הייתה עם רעיה בשבי עד לפני יומיים ומצבה היה תקין. אנו דורשים מחמאס שמצבה ימשיך להיות תקין. חוץ מהילה ורעיה, את כל החטופים אנחנו רוצים בבית עכשיו".
4 צפייה בגלריה
המפגש הראשון בין הילה רותם שושני לדוד שלה
המפגש הראשון בין הילה רותם שושני לדוד שלה
המפגש הראשון בין הילה רותם שושני לדוד שלה
(דובר צה"ל)
במהלך היומיים האחרונים המוסד הפעיל לחץ כדי שאימה של הילה תשוחרר, אך ללא הצלחה. כבר בלילה שבין שישי לשבת הבינו בישראל שחמאס מערים קשיים. הוא האשים את ישראל בהפרה של ההסכם, הן מבחינת זהות האסירים ששוחררו והן מבחינת מספר משאיות הסיוע שנכנסו לצפון הרצועה. ישראל מנגד טענה שחמאס הפר את הבטחתו להימנע מפירוק משפחות בשחרור. ראש המוסד דדי ברנע הפעיל לחצים כבדים על הקטארים לשפר את הרשימה.
עם זאת, לפי ההסכם כלשונו לא הייתה התחייבות מפורשת שלא לפרק משפחות, אלא התחייבות מצד חמאס לעשות מאמץ שלא לפרק משפחות. מנגד, ישראל לא התחייבה לשחרר את האסירים "מהכבד לקל" אלא גם כן - לעשות מאמץ שזה יקרה. כבר עם שליחת הרשימה ביום שישי זיהו בישראל את הבעיה - אימה של הילה נשארת בעזה, ואחיה של מיה רגב נותר אף הוא בידי המחבלים - ולכן הייתה דרישה לשינוי הרשימה. הייתה אופטימיות שזה ייפתר, אבל ככל שעברו השעות התבררו הקשיים.
4 צפייה בגלריה
רעיה רותם
רעיה רותם
רעיה רותם. חמאס לא שחרר אותה

"הבית התמלא שמחה, אך המאבק נמשך"

שרון אביגדורי (52) ובתה נעם (12) נחטפו מקיבוץ בארי שם ביקרו אצל משפחה, ושוחררו אמש במסגרת הפעימה השנייה בעסקת החטופים, לאחר שעות של עיכובים ו-50 ימים בשבי חמאס. עם זאת, טל שוהם (38), בן משפחה נוסף שנחטף לרצועת עזה, עדיין מוחזק בשבי. עדי אביגדורי, גיסתה של שרון, סיפרה על ההתרגשות מחזרתם של שישה מבני משפחתה, לצד המאבק להשבת כולם. "נמשיך עד שטל ויתר החטופים יחזרו בריאים ושלמים", אמרה.

4 צפייה בגלריה
משפחת אביגדורי
משפחת אביגדורי
שרון ובתה נעם שוחררו אחרי 50 ימים בשבי. בני משפחת אביגדורי נפגשים בבית החולים
"עברנו לילה מאוד מותח, ציפינו שהם יחזרו בערך בשש בערב אבל חמאס עיכב את העסקה. אלו היו שעות מורטות עצבים", הוסיפה עדי. היא תיארה את רגעי פרסום התמונות הראשונות, אז ראו ארבעה בני משפחה נוספים מלבד שרון ונעם ששוחררו מהשבי - שושן הרן (67), בתה עדי שוהם (38) ונכדיה נווה (8) ויהל (3) - ואמרה כי "הבית התמלא בצעקות של שמחה והתרגשות".
בבית החולים שיבא סיפרה עדי כי החטופים הגיעו למקום רק באזור השעה ארבע בבוקר: "זו הייתה התרגשות גדולה. אנחנו שמחנו מאוד לחבק אותם, להעביר אותם מהפוסטרים שאנחנו כל כך רגילים לראות אותם לאנשים שהם. זה היה פשוט חלום שהתגשם". לדבריה, "נאבקנו כל כך הרבה ועבדנו קשה, ואנחנו שמחים שהצלחנו לעשות את זה. שחרור החטופים זו המטרה האמיתית, זו תמונת הניצחון האמיתית של מדינת ישראל".
4 צפייה בגלריה
טל שוהם
טל שוהם
טל שוהם עדיין מוחזק בשבי חמאס
עדי, שבן משפחתה טל שוהם עדיין מוחזק כאמור בשבי חמאס, הבהירה כי "כל משפחות החטופים זה משפחה אחת גדולה. זו לא קלישאה. אנחנו לא מתכוונים להוריד את הרגל מהגז בשום דבר. אנחנו ביחד בדבר הזה ואנחנו מתכוונים להמשיך עד הסוף, עד שכולם יהיו פה - זו תמונת הניצחון". היא הוסיפה: "אני קוראת מפה למנהיגים שלנו, עשיתם את זה עם הפסקת האש והמתווה הזה, אפשר וצריך להמשיך ככה כדי שנחזיר את כולם".


זוהר אביגדורי, גיסה של שרון, הוסיף כי "התחושות כרגע הן של אושר גדול מאוד. הבית חזר להיות שמח". הוא הבהיר כי "המאבק לא נפסק עד שהחטוף האחרון יחזור. אני ואחים שלי נמשיך לקחת חלק בפעילויות המטה והמשפחות. נעשה כל מה שאפשר עד שכל החטופים יהיו בבית". לדבריו, "ישנתי בדירה שלהן, ובבוקר פתחתי את הדלת והיו עשרות זרים ובלונים. אנחנו מאוד מקווים שיהיה אפשר לחזור לחיים הרגילים בקרוב".
בתוך כך, דניאל אלוני (45) ובתה אמיליה (6), ששוחררו ביום שישי משבי החמאס, חזרו היום לביתן ביבנה. רבים יצאו אל הכניסה לרחוב לקבל את פני השבות, אחרי כ-50 ימים שבהם שהו בשבי החמאס.
פורסם לראשונה: 15:28, 26.11.23