2 צפייה בגלריה
ירוצו יחד מול חולדאי. ברביבאי וברנד
ירוצו יחד מול חולדאי. ברביבאי וברנד
ירוצו יחד מול חולדאי. ברביבאי וברנד
(צילום: מוטי קמחי, איליה מלניקוב)
ח"כ לשעבר האלופה במיל' אורנה ברביבאי וציפי ברנד, סגניתו לשעבר של רון חולדאי, הודיעו הערב (חמישי) על ריצה משותפת בבחירות לראשות העיר תל אביב-יפו שיתקיימו בחודש אוקטובר. בהצהרה, שהוכרזה במטה ברביבאי בתל אביב, הודיעה המתמודדת כי "הגיע הזמן למנהיגות חדשה. אני מאמינה שיחד עם ברנד, בהנהגה משותפת, נחזיר את העיר להוביל בכל התחומים. נחזיר את תל אביב-יפו לתושביה".
ברנד, שהתמודדה מטעם "התל-אביבים", תשמש כסגניתה של ברביבאי וכמשנה לראש העירייה, וחברי סיעתה ישולבו ברשימה המשותפת שזכתה לשם "יש עתיד: התל-אביבים". היא מסרה כי "אחרי 114 שנים, גם לתל אביב-יפו הליברלית שלנו, מגיעה הנהגה אחרת: דמוקרטית, קשובה ומחוברת, כזאת שמחזירה את התושבות והתושבים לראש הפירמידה העירונית".
"התוכנית שגיבשתי על סמך ההיכרות המעמיקה עם אתגרי העיר בשנים האחרונות, 'ברנד 2030', מסמנת את אבני הדרך לפיתוח העיר כמרחב חיים אנושי ועדכני. אעשה הכל להמשיך לשמור על מעמד העיר כמגדלור הליברלי של מדינת ישראל, דרך ביזור סמכויות ובנקיטת יוזמה, אחרי שנים של טייס אוטומטי. אני מעריכה את אורנה ברביבאי על עשייתה הציבורית ומחויבותה למנהיגות אחרת ולכן נעניתי לקריאתה להוביל יחדיו, רשימה משותפת שתקדם את העיר לעתיד טוב יותר, אני מאמינה שזה המקרה שבו אחת ועוד אחת שוות הרבה יותר לעיר ולתושביה", אמרה.
ברביבאי המשיכה, ואמרה כי "ציפי מביאה עמה ניסיון עשיר בתחום המוניציפלי, עשתה ותרמה רבות לעיר ולתושביה, והיא מגיעה עם תפיסת עולם וערכים שאנו חולקות - להציב את התושבים בראש סדר העדיפויות, להגן ולשמור מכל משמר על תל אביב-יפו כמבצר הליברליות, ולהצעיד אותה קדימה כמודל עירוני בכל תחומי החיים. שיפור איכות חיי התושבים הוא דבר הנדרש כאן ועכשיו ואני בטוחה שיחד נביא עבור תושבי תל אביב-יפו בשורה חדשה ועתיד טוב יותר".

2 צפייה בגלריה
אסף זמיר
אסף זמיר
חולדאי וזמיר. ראש העיר וסגנו לשעבר מתמודדים יחד
(צילום: שאול גולן, ריאן פרויס)
שרת הכלכלה לשעבר ומספר 2 במפלגת יש עתיד, פרשה לפני כחודשיים מהכנסת והודיעה על ריצה בבחירות המקומיות. בחודש שעבר תקפה את ראש העיר הנוכחי חולדאי, ואמרה ל-ynet Live כי "25 שנות כהונה בתפקיד ציבורי זה חסר כל פרופורציה, בוודאי במחנה ליברלי שרוצה לקצוב כהונת ראש ממשלה". לדבריה, "חולדאי לא סופר את האנשים בשנים האחרונות ולא חי את המתרחש בעירו".
חולדאי, יריבן הפוליטי של ברביבאי וברנד, הודיע לפני כחודש על ריצה משותפת עם סגן ראש עיריית תל אביב לשעבר אסף זמיר. ברביבאי הגיבה על השמועות כי ראש העיר הבטיח לסגנו לשעבר לפרוש בשנת הכהונה האחרונה כך שהוא יירש את מקומו, ואמרה אז כי הם "חברו יחדיו כדי ליצור איזה שלטון מלוכני, כאילו זה עסק פרטי של מישהו - להעביר את העיר מאחד לשני. אני מציעה שהם יציגו את הדיל האפל הזה".
יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד הביע תמיכה בהחלטה של חברת מפלגתו, וצייץ בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) כי "יש עתיד לתל אביביים: מברך את אורנה ברביבאי ואת ציפי ברנד על האיחוד המכריע למען תושבי ותושבות ת"א-יפו, זו העת לשלב כוחות למען הערכים שלנו, איתכן עד לניצחון. בהצלחה אלופות!".
פורסם לראשונה: 16:58, 21.09.23