עשרות רקטות נורו מלבנון, הקבינט ייתכנס בקריה

34 רקטות שוגרו היום (חמישי) מלבנון לשטח ישראל, במה שתואר כמטח הרקטות הכבד ביותר שנראה בגבול הצפון מאז שנת 2006, ימי מלחמת לבנון השנייה. בצה"ל עדכנו אחר הצהריים כי בסך הכול נורו לכיוון ישראל במשך כחצי שעה 34 רקטות, שמהן 25 יורטו, וחמש נוספות התפוצצו בשטח ישראל. מצבן של ארבע נוספות עדיין לא התברר. שני צעירים נפצעו מרסיסים ביישוב פסוטה, ופגיעות נרשמו גם בשלומי ובבצת.
בחיזבאללה מיהרו להתנער מהירי מעל כל במה אפשרית, ומכחישים כל קשר לאירוע. לפי ההערכות, היורים הם ארגוני טרור פלסטיניים בדרום לבנון. דובר צה"ל תת-אלוף דני הגרי אמר בתום הערכת מצב של הרמטכ"ל הרצי הלוי עם ראש שב"כ רונן בר ופורום מטכ"ל כי לירי מלבנון אחראי חמאס. "הצבא במוכנות גבוהה ואנו בוחנים מי ידע על הירי והאם האיראנים מעורבים", אמר.
בתגובה לירי הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר קיימו הערכת מצב משותפת עם פורום המטה הכללי בבסיס הקריה בתל אביב, וראש הממשלה נתניהו הודיע כי ייכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני ב-20:30. בטרם הפגישה נתניהו יקיים התייעצות עם שר הביטחון יואב גלנט ושרים נוספים, ושם צפוי להיקבע אופי התגובה הישראלי.

שוב עימותים בהר הבית

עימותים פרצו בהר הבית אמש בין כוחות הביטחון לצעירים שניסו להתבצר במסגד אל-אקצא. הפלסטינים טענו כי אלפי בני אדם נמצאו בתוך המסגד בעת כניסת הכוחות, שלטענתם השתמשו בין היתר בכדורי גומי ורימוני הלם. דווח על עצורים ופצועים מבין הצעירים שניסו להתבצר.
במשטרה אמרו כי עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים, הכניסו לתוך המסגד זיקוקים ואבנים. בשלב מסוים הם ניסו לסגור את דלתות המסגד ולמנוע מהמתפללים לצאת ממנו במטרה להתבצר במקום: "הכוחות מנעו זאת מהם וסייעו למתפללים לצאת מהמסגד. בשלב מסוים, פורעי החוק החלו בקריאות הסתה, ירי זיקוקים ויידוי חפצים לעבר השוטרים. המתפרעים פוזרו, וההתבצרות נמנעה".
הרשות הפלסטינית, טורקיה, ירדן ובחריין גינו את ישראל לנוכח העימותים, וגינוי נשמע גם מהאיחוד האירופי, שציינו כי הם "עוקבים מקרוב" אחר המתרחש בארץ.
4 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון מתכוננים לכניסה למסגד אל-אקצא
כוחות הביטחון מתכוננים לכניסה למסגד אל-אקצא
כוחות הביטחון מתכוננים לכניסה למסגד אל-אקצא, אמש

בליל הסדר: ירי רקטות ו"הטרדות ליליות" בגבול עזה

אמש סמוך לשעה 21:00, במהלך ליל הסדר, נורו שתי רקטות מרצועת עזה. לא נשמעה אזעקה, והתרעה הופעלה ביישומון פיקוד העורף בלבד. אחת מהרקטות נפלה בשטח הרצועה והשנייה התפוצצה במרחב גדר הגבול, באזור המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים או נזק. כשעה לאחר מכן החלו הפרות סדר ו"הטרדות ליליות" בכמה מוקדים לאורך גבול הרצועה.
אזעקות נשמעו גם בשעות הבוקר המוקדמות בעוטף עזה ובמערב הנגב, עקב שיגורן של שבע רקטות קרקע-אוויר (נ"מ) מרצועת עזה. כל הרקטות התפוצצו באוויר. חמש מהן שוגרו לכיוון שטח ישראל ושתיים לעבר הים בשטח הרצועה. לא בוצעו יירוטים.

אסונות ערב פסח: בן 4 טבע בקצרין, גבר טבע בת"א

גבר כבן 30 טבע אמש למוות מול חוף צ'רלס קלור בתל אביב. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה לאחר שעוברי אורח משו אותו מהמים כשהוא ללא דופק, אך נאלץ לבסוף לקבוע את מותו. מוקדם יותר באותו הים ילד בן 4 ממבשרת ציון טבע למוות בבריכה בווילה בקצרין - שם התארחה משפחתו, שעות לפני כניסת חג הפסח. הדיווח על טביעתו של הילד התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן בשעה 13:05. חובשים ופרמדיקים של הארגון הגיעו למקום וביצעו פעולות החייאה בילד, שלא צלחו בסופו של דבר.
4 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ ברמלה
זירת הפיצוץ ברמלה
זירת הפיצוץ ברמלה

חשד לניסיון חיסול ברמלה

פיצוץ התרחש היום בצהריים במכונית בשכונת ג'ואריש ברמלה, ואדם שהיה בה נפצע לפי המשטרה באורח בינוני-קשה. לפי החשד מדובר במטען שהתפוצץ כחלק מניסיון חיסול. הרקע לתקרית ונסיבותיה עדיין נבדקים. הפצוע פונה לדבריה לבית החולים אסף הרופא. האירוע הגיע על רקע האלימות שמשתוללת במגזר הערבי - עם 43 נרצחים במגזר מתחילת השנה.
4 צפייה בגלריה
סילביו ברלוסקוני בצילום שהעלה בטוויטר אחרי שהשתחרר מ בית חולים ב-31 במרץ
סילביו ברלוסקוני בצילום שהעלה בטוויטר אחרי שהשתחרר מ בית חולים ב-31 במרץ
ברלוסקוני אחרי שהשתחרר מבית חולים בסוף במרץ
(צילום: טוויטר)

ר"מ איטליה לשעבר ברלוסקוני אושפז בטיפול נמרץ: "חולה בלוקמיה"

ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני בן ה-86 אובחן כחולה בלוקמיה, סרטן הדם. כך לפי דיווח שפורסם הבוקר בעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה", ושאושר בהמשך גם על ידי גורם אנונימי ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס. הדיווח על אבחון המחלה הגיע שעות אחרי שאמש אושפז ברלוסקוני במחלקת טיפול נמרץ קרדיולוגית בבית החולים סן רפאל במילאנו, בעקבות קשיי נשימה. אחיו הצעיר של ברלוסקוני, פאולו, הביע אתמול ביטחון שמצבו ישתפר: "הוא יציב, הוא כמו סלע".
4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ניסה להעביר מסר פייסני. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AFP)

ביידן בטור מיוחד לחג: "מחויב לביטחון העם היהודי, אני לצדכם"

למרות המשבר חסר התקדים בין ישראל לארה"ב עקב המהפכה המשפטית, הנשיא ג'ו ביידן ניסה להעביר מסר פייסני לישראל ולעם היהודי תוך גינוי האנטישמיות במדינתו בטור מיוחד ל-CNN. "תהיו סמוכים ובטוחים שאני מחויב לביטחונו של העם היהודי. אני עומד לצדכם. אמריקה עומדת לצדכם. תחת הנשיאות שלי, אנחנו ממשיכים לגנות את האנטישמיות בכל צורה", כתב.