1 צפייה בגלריה
צוות רפואי ב בית חולים שיבא ב תל השומר ב-11 בינואר לקראת פתיחת מחלקת קורונה ל ילדים
צוות רפואי ב בית חולים שיבא ב תל השומר ב-11 בינואר לקראת פתיחת מחלקת קורונה ל ילדים
מחלקת קורונה לילדים בבית החולים שיבא
(צילום: AFP)
עוד 16,962 בני אדם אובחנו מחצות ועד 16:30 כחיוביים לקורונה. בכך מגיע מספר המאומתים מאז תחילת החודש לכמעט 250 אלף. לפי נתוני משרד הבריאות מהערב (רביעי), בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 802 חולי קורונה, 257 מהם במצב קשה ו-64 מחוברים למכונות הנשמה. מדובר בעלייה קלה לעומת המספר הבוקר.
אתמול נשבר שיא של יותר משלושה חודשים, לאחר ש-72 חולים קשים חדשים נוספו. היום עומד המספר על 32 עד כה. 12 מהחולים הקשים הם בני פחות מ-40, ו-11 מהם אינם מחוסנים בכלל. בקבוצת הגיל 40 עד 49 מאושפזים 16 חולים קשים – 15 שאינם מחוסנים ואחד שמחוסן ללא תוקף. בקבוצת הגיל 50 עד 59 – מבין 25 חולים קשים – 16 לא מחוסנים, ארבעה מחוסנים ללא תוקף וחמישה מחוסנים עם תוקף.
רוב החולים הקשים המחוסנים הם בני יותר מ-60. משרד הבריאות אינו מפרט אם מדובר בחולים שקיבלו את מנת החיסון הרביעית או כאלו שקיבלו את מנת החיסון השלישית לפני כחצי שנה. למעשה, לפי נתוני משרד הבריאות, הסיכוי לפתח תחלואה קשה בקרב לא מחוסנים בגילים 60 ומעלה גבוה כמעט פי 8 מאשר המחוסנים ויותר מפי 3 מאשר אלו שהתחסנו, אך החיסון שלהם כבר לא בתוקף, כיוון שעבר חצי שנה מקבלתו.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,290 חולי קורונה, אחד מהם היום. היום עדכן משרד הבריאות את מספר הנפטרים בימים האחרונים, עליה התקבל דיווח מאוחר. מהנתונים עולה כי מאז תחילת החודש נפטרו בישראל 38 חולי קורונה.
פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, העריך הבוקר באולפן ynet כי מספרי ההדבקה בפועל גבוהים בהרבה מאלו שמדווחים רשמית - ושככל הנראה ישנם יותר מ-100 אלף נדבקים חדשים ביום. הוא ציין כי הוא מעריך עוד שבגל הנוכחי יידבקו בין שניים לארבעה מיליון ישראלים: "אני מעריך שבתוך שבוע-שבועיים נגיע לשיא התחלואה, ומשם היא אמורה לרדת. יכול להיות שבשבוע הקרוב נגיע למצב שבו אחד מכל עשרה אנשים, אולי אפילו שמונה, יהיה מידבק".

לצד הזינוק בתחלואה והעלייה במספרם של החולים הקשים, יש גם נתונים מעט אופטימיים: כמחצית מחולי הקורונה שאושפזו בשבוע האחרון במצב קשה שוחררו – או שמצבם התייצב. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהועברו לבקשת ynet, כשברקע ההערכות שהאומיקרון מחולל מחלה חמורה פחות מזנים קודמים, ובהם הדלתא.
על רקע הזינוק בתחלואה והביקורת על התנהלות הממשלה, שרי קבינט הקורונה ערכו אמש דיון ממושך, במשך כארבע שעות, אך בסופו לא התקבלו החלטות חדשות כלשהן. על פי ההערכות שהוצגו לשרים, מספר החולים הקשים לא יעבור את השיא שנרשם בגלים קודמים - 1,200 חולים קשה בבת אחת. עם זאת, בגלל אי-הוודאות בנוגע לתחלואה מהאומיקרון אמרו המומחים כי יש להיערך לתרחיש חמור יותר של 2,500 חולים קשה בבתי החולים.
במשרד הבריאות המליצו על צעדים למיתון התחלואה, ואף רמזו לצורך להיערך לאפשרות של סגר, במקרה של קריסת בתי החולים. שעה קלה לפני ישיבת הקבינט ערך ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים שבה הזהיר כי השבועות הקרובים יהיו "קשים", אך הבטיח ש"הצונאמי יעבור". לפני אותה מסיבת עיתונאים הודיע משרד הבריאות - על רקע מכת הבידודים בישראל - על קיצור ימי הבידוד למאומתים לקורונה לשבעה ימים, בתנאי ששלושת הימים האחרונים היו ללא תסמיני מחלה.