ח"כ יואב קיש (הליכוד) התייחס הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet לחוק להגבת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים, שעבר אתמול בקריאה ראשונה בכנסת וכינה אותו "המהלך הכי לא דמוקרטי שאפשר לעשות".
הוא התייחס לעמדתו של ח"כ דוד ביטן ממפלגתו, שטען בריאיון ל-ynet בשבוע שעבר כי הליכוד צריך לתמוך בחוק מכיוון שהוא אינו נוגע אישית לראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ואמר: "אם יש אדם שהעם רוצה אותו זו מהות הדמוקרטיה זה בחירת העם אני אתנגד עניינית, לא קשור לנתניהו, עניינית לפגיעה בזכות הדמוקרטית של כל אדם ואדם במדינת ישראל להצביע למי שהוא רוצה".
קיש טען כי בליכוד לא משתפים פעולה עם הרשימה המשותפת, אך ציין: "באופוזיציה אתה לא בוחר עם מי לשבת". אתמול, נזכיר, הרשימה המשותפת הצביעה דווקא יחד עם הקואליציה על חוק הגבלת הכהונה. "כרגע המשותפת יכולה להצביע לפעמים איתנו לפעמים נגדנו, אין לנו שום שיתוף פעולה עם המשותפת. אני מהצד שלי רוצה להפיל את הממשלה הרעה הזאת אני לא יודע מה המשותפת רוצה".
3 צפייה בגלריה
 ועדת קורונה
 ועדת קורונה
"אין שום שיתוף פעולה עם המשותפת"
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

קיש נשאל מה דעתו על סגנונו של ח"כ דודי אמסלם, שהתבטא בחריפות בשידור חי בטוויטר בשבוע שעבר נגד חברי הקואליציה ואנשי מערכת אכיפת החוק וטען כי "נעשה לו רצח אופי". הוא הבהיר, "הוא לא אמר שצריך להכניס את השמאל למכלאות, המשפט זה לא נאמר. הדברים האלה לא היו ולא נאמרו".
עם זאת הוא ציין כי "בעניין מהות וסגנון - דודי ואני שונים, לכל אחד יש את הסגנון שלו". לדבריו, "להכניס שמאלנים למכלאות משפט שאסור שייאמר, והאמת הפשוטה היא שהוא לא נאמר. זו הייתה עלילת דם על דודי אמסלם".
הוא הסביר את דבריו של חברו לסיעה, ואף ציין כי הוא מסכים עם חלק מהם: "הוא אמר שמה שקורה פה בכנסת ואיך שהיועצים המשפטיים מתנהלים הם כמו זאבים, הם לא רואים שום דבר הם רומסים אותנו ואני אומר לך בצורה הכי ברורה אני מסכים לכל מילה בעניין הזה לאנלוגיה הזאת. עכשיו הוא לקח את האנלוגיה הזאת ואמר שזאבים שמתנהלים בצורה חסרת רסן צריך לעצור אותם ולכלוא אותם".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"היועצים המשפטיים - זאבים טורפים. אם לא נדע לרסן אותם ולהכניס אותם למכלאה, הם יאכלו אותנו". אמסלם
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד אמר אמסלם, למשל, כי "כנופיה מטורפת, בולשביקית ואנטי-ציונית השתלטה על המדינה", והוסיף כי "ראש הממשלה נתניהו הוא שליחו של הקדוש ברוך הוא. כל פקיד שממנים ישר מתהפך על הליכוד, זה לא יקרה יותר. רק אנחנו נמנה, פקיד שלא יעזור לנו נחתוך לו את המשכורת". הוא תקף גם את יו"ר הכנסת מיקי לוי ואת הקואליציה הנוכחית, שלדבריו דורסת את האופוזיציה, ואמר כי "אם אהיה יו"ר הכנסת, אני לא נותן להם להיכנס לשטח הכנסת".
רק לפני שבועיים כינה אמסלם בריאיון ל-ynet את שר החוץ יאיר לפיד "רעל רדיואקטיבי", ואת יו"ר הכנסת מיקי לוי "סמרטוט רצפה".
3 צפייה בגלריה
ניר חפץ לקראת העדות במשפט נתניהו
ניר חפץ לקראת העדות במשפט נתניהו
"ניר חפץ לא יודע את השעות שנתניהו עסק בביטחון, הוא ראה חלק". עד המדינה בבית המשפט
(צילום: ראובן קסטרו)
סגן השר לשעבר ציין כי הקואליציה עושה הכל כדי לשמור על כוח "לא פרופורציונלי, ולא משקף את הדמוקרטיה". הוא כינה את חברי הקואליציה: "הפושעים הגדולים נגד הדמוקרטיה".
קיש התייחס גם לעדותו של עד המדינה ניר חפץ, שטען כי נתניהו עסק בתקשורת לא פחות ממה שעסק בענייני ביטחון. "התיק הזה הוא תיק תפור, אין בו כלום. אני חושב שאנחנו נראה איך כל התיקים האלה מתפוררים", אמר. הוא טען כי "ניר חפץ לא יודע את השעות של נתניהו בעיסוק בביטחון המדינה, הוא רואה חלק. אין ספק שניר חפץ שזה נוגע לתקשורת ראה, אבל אני אומר לך נתניהו עסק בביטחון 24/7".