ועידת יש עתיד השנתית תתקיים בדצמבר הקרוב, כשבמרכזה, לראשונה, יערכו פריימריז ליושב ראש המפלגה. במסגרת הוועידה ידונו בנושאים שעל סדר היום ותתקיים הצבעה על מינוי ראש המפלגה. לחברי הוועידה נמסר כי אלו "העומדים בכל הקריטריונים יכולים להגיש את מועמדותם לבחירה על פי התקנון עד תחילת נובמבר". יש עתיד מעולם לא קיימה פריימריז על ראשות הרשימה - ובפעם האחרונה שהייתה כוונה לקיים כאלה, איש לא היה מוכן להתמודד מול לפיד. הפעם, המצב שונה - וחבר הכנסת רם בן ברק כבר הודיע כי הוא מתכוון להתמודד לראשות יש עתיד. גם לפיד הודיע שיתמודד.
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה יש עתיד
ישיבת סיעה יש עתיד
ישיבת סיעה יש עתיד. היו"ר לפיד
(צילום: שלו שלום)
לפי התקנון כדי להתמנות ליו"ר המפלגה יש להיות "כשיר לכהן כראש ממשלה על פי החוק", "חבר מפלגה לפחות שלוש שנים רצופות לפני מועד הבחירות לראשות המפלגה" ומועמד לא יכול להיות מי "שהורשע בעבירה שיש עימה קלון ולא הוחלט להעמידו לדין בעבירה שיש עימה קלון". זו הוועידה השנייה של המפלגה לאחר שב-4 בינואר 2022 קיימה המפלגה את הוועידה הראשונה שלה לאחר עשור מיום הקמתה.
2 צפייה בגלריה
עפר שלח
עפר שלח
ניסה להתמודד לפריימריז ופרש מהפוליטיקה. עפר שלח
(צילום: מוטי קמחי)
האחרון שרצה להתמודד על ראשות הרשימה היה עפר שלח, שקרא ללפיד בספטמבר 2020 לקיים פריימריז על ראשות המפלגה - והודיע כי בכוונתו להתמודד. לפיד הבהיר אז שבכוונתו לקיים פריימריז במקום ובזמן שיחליט, ללא אולטימטום - ודאג להראות לשלח את הדרך החוצה מהמפלגה. שלח, שניסה לרוץ אחר כך ברשימה עצמאית, ויתר אחרי שראה שלא יעבור את אחוז החסימה.
לפני כשנה, בנובמבר 2022, אמר ח"כ רם בן ברק מיש עתיד כי אם לפיד ירוץ גם בבחירות הבאות - הוא יתמודד מולו על ראשות המפלגה - וכעת כאמור הודיע על כך רשמית. בן ברק הודה אז בריאיון בכאן רשת ב' כי על אף שיתמודד, "הסיכוי שלי לא גבוה". לדבריו, כשלפיד כיהן כראש ממשלה הוא גילה "מנהיגות, וגם יכולת לנהל את המדינה ברגעים מאוד קשים ורגישים. הוא קיבל ציון גבוה מאוד על התפקוד שלו".