2 צפייה בגלריה
נעם רז ז"ל
נעם רז ז"ל
נעם רז ז"ל. אלמנתו אפרת: "העניק חיים למפקדו"
(באדיבות המשפחה)
ממשיכים את דרכו של לוחם הימ"מ רב-נגד נעם רז, שנהרג לפני שנה במהלך פעילות מבצעית באזור ג'נין: מפקד הפלוגה, סגן-ניצב ש', שחייו ניצלו חודש לפני כן הודות לתעוזתו של נעם, קרא אתמול לבנו בטקס ברית המילה על שמו של הלוחם. רז ז"ל קיבל בשעתו את צל"ש המשטרה הודות לאומץ שגילה בקרב בו הציל את חיי מפקדו.
בדיוק כמו בקרבות שבהם השתתף, ש' שנפצע אז באורח אנוש גילה נחישות במלחמה על שיקומו הפיזי - והפתיע אפילו את רופאיו. לאחרונה הוא מונה לתפקיד קצין אג"מ.
סנ"צ ש' וצוותו הוגדרו כ"ציידי מחבלים" - הם נטרלו את הרוצח מברקן, את חוליית המחבלים שביצעה את הפיגועים בגבעת אסף ובצומת עפרה, את רוצחי החיילים רון קוקיא ודביר שורק, והיו שותפים לעוד עשרות פעולות הרואיות בגזרות המורכבות ביותר.
בראיון שהעניק סנ"צ ש' בשעתו ל"ידיעות אחרונות", סיפר על הרגעים מסכני החיים בהם הוא מוצא את עצמו מול המחבלים ופועל כדי שעם ישראל יוכל לישון בשקט: "אני יכול להגיד שבכל פעם שהבטתי לרוצחים בעיניים, היה בהם פחד. הם לא מאמינים שאנחנו מגיעים אליהם. אנחנו משתדלים שהחשבון לא יישאר פתוח".
במהלך הקרב שבו נפצע ש', ניהלו הלוחמים קרב משני צדי הרכב וטיפלו תחת אש במפקדם הפצוע. הפרמדיק רס"מ מ' נפצע אף הוא בתקרית ולמרות זאת המשיך לטפל במפקדו, בצוותא עם רז, ולהציל את חייו בטיפול ראשוני מהיר לפני הפינוי המהיר לבית החולים רמב"ם בחיפה.
2 צפייה בגלריה
אפרת רז
אפרת רז
אפרת רז
(צילום: שאול גולן)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך ברשתות החברתיות על לידת בנו של סנ"צ ש' ועל המחווה המרגשת למשפחתו של רז. "זהו יום מרגש של סגירת מעגל", אמר, "מזל טוב לש', למשפחה ולכל היחידה".
אפרת, אלמנתו של רז, סיפרה: "המפקד הודיע לנו על קריאת בנו בשם נעם דב. התרגשנו מאד. נעם שלנו העניק חיים למפקדו ובכך זכה להבאת חיים נוספים לעולם. בכך נעם רז חי יותר בעולם. זה משמח, מחזק ומנחם. אנו מאחלים לנעם הקטן שיהיה נעים הליכות ומתוק אך גם נועז ואמיץ דב - כמו שהיה נעם דב רז, גיבור ישראל".