4 צפייה בגלריה
פיצוץ ארע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי
פיצוץ ארע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי
חיילים הודים מחוץ לשגרירות ישראל
(צילום: EPA)
ערוץ הטלוויזיה האופוזיציוני "איראן אינטרנשיונל", שדיווח בשבוע שעבר על לכידת מתנקש איראני שתכנן לרצוח דיפלומט ישראלי בטורקיה - ובהמשך הדברים אושרו ע"י גורמים ישראליים - שידר הבוקר (שבת) כי בשבועות האחרונים תוגברה משמעותית האבטחה סביב שגרירות ישראל בניו דלהי, בירת הודו, כתוצאה מהתרעות מפני תקיפה של משמרות המהפכה האיראניים.
לפי הדיווח, נסגרו הכבישים באזור הנציגות הישראלית - שהיא מהגדולות והחשובות של ישראל בעולם - וכן מערך האבטחה כולל כעת אבטחה מסביב לשעון ומצלמות במעגל סגור בכל הרחובות הסובבים.
4 צפייה בגלריה
חיילים הודים הודו פיצוץ ליד שגרירות ישראל  ניו דלהי כלי רכב ניזוק נזקים נזק
חיילים הודים הודו פיצוץ ליד שגרירות ישראל  ניו דלהי כלי רכב ניזוק נזקים נזק
ההודים ערכו תרגיל חסר תקדים עם כוחות ישראליים. ארכיון
(צילום: EPA)
הערוץ האיראני, שמשדר מלונדון, הוסיף כי בשל האיומים האיראניים על המבנה, בנובמבר האחרון נערך תרגיל חסר תקדים של משטרת הודו, שביצעה תמרונים עם כוחות ישראליים באזור השגרירות כדי להתכונן לפיגועים אפשריים. באזור אף נשמעו קולות ירי ופיצוצים. לדברי מקור ישראלי, בתרגיל השתתפו כוחות משטרה וכוחות הודיים מיוחדים ללוחמה בטרור, וישראל השתמשה בטכנולוגיה מתקדמת וחדשנית כדי להגן על השגרירות.

המקור ציין כי מאז השנה שעברה, אז אירע ניסיון פיגוע בשגרירות, הנציגות בניו דלהי - שבה יותר מ-100 עובדים - הפכה לאחד היעדים הפוטנציאליים של איראן לתקיפת אינטרסים ישראליים. הודו, יצוין, היא יעד פופולרי בקרב אלפי אנשי עסקים ותיירים שמגיעים אליה מישראל, ונחשבת לרוכשת בולטת של נשק ישראלי.
4 צפייה בגלריה
פיצוץ ליד שגרירות ישראל בניו דלהי
פיצוץ ליד שגרירות ישראל בניו דלהי
שוטרים הודים ליד השגרירות הישראלית אחרי ניסיון הפיגוע
(צילום: רויטרס)
כלי התקשורת ההודיים דיווחו אשתקד כי בפיצוץ מטען החבלה ליד השגרירות נמצאה מעטפה שיועדה לשגריר ישראל - ובה אזכורים למפקד כוח קודס שחוסל, קאסם סולימני, ול"אבי תוכנית הגרעין" מוחסן פחריזאדה שנהרג גם הוא במארב ירי.
האירועים, כאמור, לא מתפרסמים בחלל ריק - וככל הנראה קשורים ללחץ שישראל וארה"ב מפעילות לקראת החתימה על חזרה להסכם הגרעין. האיראנים מתעקשים להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, אך גם האמריקנים שתחילה אותתו כי יסכימו לבקשה, השתכנעו לאחר מסע לחצים ישראלי.
בצהריים דווח בעיתון "פייננשל טיימס" כי האיחוד האירופי מנסה כעת - כמוצא אחרון - להציל את העסקה ולסלול לפריצת דרך במגעים. שר החוץ האירופי, ג'וזפ בורל, אמר לעיתון הבריטי כי הוא בוחן אפשרות להסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, אך במקביל להטיל פיקוח על חלקים בארגון הביטחון של איראן שחולש על משאבים כלכליים רבים.
בורל ציין כי הוא רוצה שהממונה על המשא ומתן אנריקה מורה יבקר בטהרן כדי לדון בעניין ושאין כוונה להציב אולטימטומים, אך הודה שהאיראנים מתבצרים בעמדתם ולא מוכנים להתפשר בעניין. "זה הכדור האחרון שנותר לנו", אמר.