ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בצהריים (חמישי) לאישור חיסוני הילדים על-ידי חברי הצוות לטיפול במגפות וקרא להורים להיענות למבצע החיסונים. "אין שום סיבה להשאיר את הילדים שלנו חסרי הגנה", אמר רה"מ, שמנהל היום את התרגיל הלאומי שמדמה התפרצות חדשה של קורונה בישראל. "אין שום סיבה שילד יידבק וידביק אחרים כשכל החיים עוד לפניו. לכן, אני קורא להורים - חסנו את ילדיכם, שמרו עליהם, תנו להם את אותה שכבת הגנה שיש לכם".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בהערכת מצב של התרגיל הלאומי "אומגה"
נפתלי בנט בהערכת מצב של התרגיל הלאומי "אומגה"
קורא להורים לחסן את הילדים. רה"מ בנט
(צילום: חיים צח, לע"מ )
רה"מ הוסיף כי "הכלי החשוב ביותר שעומד לרשותנו כיום מול הנגיף הוא כמובן החיסונים. המטרה שלנו היא שרוב האוכלוסייה תהיה מוגנת. עכשיו, כשה-FDA והצט"מ בישראל אישרו ואין ספק בנוגע לבטיחות, אין שום סיבה להשאיר את הילדים שלנו חסרי הגנה. אין שום סיבה שילד יידבק וידביק אחרים, ובמקרים מסוימים יתמודד עם תוצאות של תופעות לוואי לטווח ארוך, שורה של תופעות לא פשוטות בכלל, כשכל החיים עוד לפניו. לכן אני קורא להורים - חסנו את ילדיכם, שמרו עליהם, תנו לילדיכם את אותה שכבת הגנה שיש לכם".

חיסוני הילדים - כתבות נוספות

למשתתפים בתרגיל, בהם גורמי מקצוע ומנכ"לים של משרדי ממשלה רלוונטיים לתרחיש של התפרצות, אמר רה"מ כי "אנחנו מתחילים פה אירוע חסר תקדים לא רק ברמה ישראלית אלא ברמה עולמית. אנחנו עורכים 'תרגיל מלחמה' לזן חדש שעוד לא קיים ואנחנו נערכים לזה. הוצאנו את ישראל מגל הדלתא בלי יום אחד של סגר. זה הישג חשוב כשלעצמו והוא גם חשוב כי הוא מלמד שאפשר אחרת. הוכחנו שבניהול נכון, אפשר לנצח את המגפה".

הוא הוסיף כי "העולם נמצא במציאות פנדמית, הקורונה לא נעלמה עדיין. אירופה, למשל, בתחלואת שיא ברגעים אלה. והדבר המאיים ביותר הוא אפילו לא המצב הקיים, אלא מה שאנחנו עדיין לא יודעים. כפי שזן הדלתא התפרץ פתאום באלימות, יכולים להגיע זנים אחרים, קטלניים יותר, מדבקים יותר ועוקפי חיסון". בנט ציין כי "מדינת ישראל חייבת להיערך. אפשר לחכות לראות מה יהיה ולקוות לטוב, אבל הדבר הנכון הוא להיערך לכל תרחיש. לבדוק שכל משרדי הממשלה מוכנים, שבתי החולים ידעו להתמודד גם עם תרחישי קיצון, שהמדענים שלנו עוקבים בדריכות אחרי כל וריאנט שצץ בעולם, עוד כשהוא קטן. מהניסיון שלנו אנחנו נתרום גם למדינות אחרות. אנחנו כבר עושים זאת, ונמשיך להיות מרכז עולמי של ידע ותובנות, שמציל חיים בכל העולם".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בהערכת מצב של התרגיל הלאומי "אומגה"
נפתלי בנט בהערכת מצב של התרגיל הלאומי "אומגה"
בנט בתרגיל הלאומי, היום
(צילום: חיים צח, לע"מ )

בתוך כך, על אף הירידה בתחלואה - בקריית ים אותרה התפרצות של קורונה. בימים האחרונים נרשם זינוק של לא פחות מ-174% במספר המאומתים ביחס לשבוע שעבר. בעיריית קריית ים אמרו כי העלייה המהירה נובעת מהתפרצות בבית ספר היסודי "סביונים" בעיר שהובילה להחלטה לקיים בבית הספר למידה מרחוק עד יום ראשון: "לאחר בחינת המצב יחד עם משרד הבריאות ומשרד החינוך הוחלט כי הצעד האחראי והנכון הוא מעבר ללמידה מרחוק, על מנת לאפשר לכל התלמידים ולהוריהם להיבדק בבדיקות PCR ולמנוע התפשטות התחלואה".
"לשם כך העמדנו היום מתחם בדיקות קורונה ללא תור בעיר, ובמידת הצורך נדאג לבדיקות נוספות", אמרו בעירייה. "אנו רואים כי קצב ההכפלה ירד וכעת שווה לממוצע הארצי, ואנו סמוכים ובטוחים כי בתוך ימים ספורים התחלואה תשוב לרמה נמוכה יותר. שיעורי ההתחסנות בקריית ים גבוהים מהממוצע הארצי בכל מנות החיסון, ולא מדובר במקרה המעיד על תחלואה עירונית מפושטת".