חכמת אבו גאנם (40) נורה למוות הבוקר (רביעי) בלוד, בעת שהיה בדרכו לעבודה. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח, ומבצעת סריקות לאיתור היורה. "שוטרי תחנת לוד פתחו בחקירה וסריקות מבצעיות, לצד איסוף אמצעי תיעוד וממצאים פורנזיים על-ידי חוקרי הזיהוי הפלילי", נמסר מהמשטרה.
מחקירה ראשונית עולה כי הרקע לרצח הוא "נקמת דם". הנרצח לא היה היעד של המתנקשים, והם רצחו אותו ככל הנראה בגלל שלא הצליחו לאתר את האדם שבו התכוונו לפגוע.
בשעה 6:22 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על גבר שנפגע באירוע אלימות ברחוב מחנות קפריסין בלוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה דיווחו כי הוא סובל מפציעות חודרות וללא סימני חיים, וקבעו את מותו במקום.
2 צפייה בגלריה
חכמת אבו גאנם
חכמת אבו גאנם
הנרצח חכמת אבו גאנם, וזירת הרצח בלוד
2 צפייה בגלריה
ירי לעבר ביתו של ראש העיר טמרה ד"ר סוהיל דיאב
ירי לעבר ביתו של ראש העיר טמרה ד"ר סוהיל דיאב
אלמונים ירו לעבר ביתו של ראש העיר טמרה. זירת האירוע
הירי הבוקר מגיע לאחר כמה אירועי ירי נוספים שהתרחשו במהלך הלילה באום אל פחם וטמרה. תושב אום אל פחם בן 56 נפצע באורח קשה מירי שבוצע לעבר ביתו בעיר. הוא פונה לבית החולים העמק בעפולה, והמשטרה פתחה בחקירה. בתקרית אחרת, תושב העיר בן 56 נפצע באורח בינוני מירי בזמן שישב ברכבו.
כשעה קודם לכן, אלמונים ירו לעבר ביתו של ראש העיר טמרה ד"ר סוהיל דיאב. לא היו נפגעים. שוטרים הגיעו לזירה ונפתחה חקירה, שלושה חשודים בני 18, 19 ו-34 נעצרו. בתיעוד האירוע נראה רעול פנים מגיע לחומת חצר הבית ופותח באש.
הירי לעבר ביתו של ראש העיר טמרה הגיע כיממה לאחר שמוסעב דוכאן, מועמד לראשות העיר נצרת, נפצע באורח בינוני מירי. הוא ושני בני משפחתו נורו בזמן ששהו בסוכת אבלים בשכונת מגוריהם בנצרת. הם נורו לאחר שעזבו את המקום, בקרבת בתיהם. המועמד מוסעב, שפונה לבית החולים רמב"ם בחיפה ומצבו מוגדר בינוני, מוכר בעיר כפעיל חברתי ופוליטי כבר שנים רבות. בבחירות הקודמות הוא התמודד מטעם חד"ש, אך השנה התנתק מהמפלגה והחליט לרוץ בשמו.
הוא גם השתתף לאחרונה במפגש נגד האלימות המשתוללת בחברה הערבית, שגבתה רק לפני כשבוע את חייהם של גאזי סעב (53), מועמד לראשות מועצת אבו סנאן שבגליל, ושל מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע (60). בשבוע שעבר נחשף ב-ynet כי לפחות 25 נבחרי ציבור ערבים מוגדרים על ידי המשטרה כמאוימים ומקבלים אבטחה ברמות שונות. בסוף השבוע הודיעו בלשכתו של יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה, כי גם הוא קיבל איומים מארגוני פשיעה.