3 צפייה בגלריה
זירת הירי בנצרת
זירת הירי בנצרת
דוכאן וזירת הירי בנצרת
פחד בנצרת לאחר אירוע הירי אמש (שני) שבו נפצעו שלושה גברים באורח קל או בינוני, בהם המועמד לראשות העיר מוסעב דוכאן. "העיר סובלת מרציחות, 14 קורבנות נרצחו השנה ועכשיו גם פוגעים במועמד בבחירות. לא יכול להיות שהפושעים ישתמשו בנשק ולא יעצרו אותם", אמרה תושבת נצרת. המשטרה חוקרת את נסיבות הירי, ובודקת חשד לרקע פוליטי.
הירי התרחש בזמן שהשלושה שהו בסוכת אבלים בשכונת מגוריהם בנצרת. הם נורו לאחר שעזבו את המקום, בקרבת בתיהם. המועמד מוסעב, שפונה לבית החולים רמב"ם בחיפה ומצבו מוגדר בינוני, מוכר בעיר כפעיל חברתי ופוליטי כבר שנים רבות. בבחירות הקודמות הוא התמודד מטעם חד"ש, אך השנה התנתק מהמפלגה והחליט לרוץ בשמו.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בנצרת
זירת הירי בנצרת
זירת הירי בנצרת
הוא גם השתתף לאחרונה במפגש נגד האלימות המשתוללת בחברה הערבית, שגבתה רק לפני כשבוע את חייהם של גאזי סעב (53), מועמד לראשות מועצת אבו סנאן שבגליל, ושל מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע (60). "חייבים לצאת להפגנה ולמאבק נגד האלימות והרצח, ולא להעביר את זה בשתיקה", אמר דוכאן במפגש, "צריכים להיות חזקים ולא להרים ידיים. לא מספיק רק לדבר. המאבק יכול לספק לנו ביטחון אישי".
קרוב משפחתו אמר כי "אנחנו לא יודעים מי עמד מאחורי הירי. לפני כחודש ירו לעבר ביתו ולא היו עצורים. גם בתיק הזה כמעט שאין ראיות", ותושב נצרת הוסיף: "אנשים רואים בו איום על תפקידם. אני חושב שהרקע הוא הבחירות, ופגעו בו בשביל להפחיד אותו כדי שלא ימשיך בדרכו הפוליטית".
3 צפייה בגלריה
זירת הירי לעבר ביתו של  מוסעב דוכאן לפני כחודש בנצרת
זירת הירי לעבר ביתו של  מוסעב דוכאן לפני כחודש בנצרת
נזקי הירי לעבר ביתו של דוכאן, לפני כחודש
תושב אחר בעיר הזדהה כתומך במועמד מוסעב, ואמר כי "הוא אדם ראוי לניהול העיר בצורה ישרה ומקצועית. אני רואה עוד הרבה מהתושבים שתומכים בו. לצערי בגלל שהוא חזק רוצים לחסל אותו. אני מקווה שהוא יחזור לפעילות שלו בשטח".
רבים בעיר חוששים מהבחירות: "אווירת הבחירות הפכה להיות מפחידה. היא מהווה סכנה על חיי אנשים", טען תושב נוסף. "אני ועוד רבים מפחדים להביע את דעתנו בנושא ולהגיד במי אנחנו תומכים מחשש שיפגעו בנו. אני לא שולל שירצחו אנשים על רקע הבחירות. הכל צפוי".
בשבוע שעבר נחשף ב-ynet כי לפחות 25 נבחרי ציבור ערבים מוגדרים על ידי המשטרה כמאוימים ומקבלים אבטחה ברמות שונות. בסוף השבוע הודיעו בלשכתו של יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה, כי גם הוא קיבל איומים מארגוני פשיעה.