4 צפייה בגלריה
צעדת מחאה על פינוי מאחז חומש
צעדת מחאה על פינוי מאחז חומש
צעדת המחאה בחומש, דצמבר 2021
(צילום: אלכס קולומויסקי)
למרות המתיחות הביטחונית לקראת הרמדאן ואחרי הפיגועים בבאר שבע ובחדרה, המתנחלים מארגנים צעדת ענק למאחז הבלתי-חוקי חומש שבשומרון.
הצעדה צפויה להתקיים בחול המועד פסח, ומטרתה העיקרית היא לעורר בציבור את התהודה סביב הישיבה במקום ולמנוע את הריסתה. "התוכנית להריסת חומש יצאה לפועל מיד לאחר הרצח של תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן ז"ל, והיא כוללת כוח מג"ב הנמצא תדיר ביישוב ומחסומים שהוקמו בדרכי הגישה אליו, במטרה להפיג את התמיכה הציבורית בחומש ולבודד את הישיבה ותלמידיה", מסביר גורם בכיר בישיבה. "בכל יום מקשים את המדיניות כלפי הבחורים המגיעים במסירות ללמוד תורה במקום. לפני כמה ימים, בחורים שלא הורשו להיכנס לישיבה הלכו בדרכים עוקפות, הותקפו בלינץ' על ידי מחבלים ובנס יצאו בחיים", הוסיף.

לקריאה נוספת

בחודשים האחרונים המתיחות באזור עלתה ומעת לעת מגיעים כוחות הביטחון להרוס מבנים לא חוקיים על הגבעה, ומנגד מתפתחים עימותים בין תלמידי הישיבה והפלסטינים באזור.
4 צפייה בגלריה
צעדת מחאה על פינוי מאחז חומש
צעדת מחאה על פינוי מאחז חומש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
פינוי מאחז חומש
פינוי מאחז חומש
פינוי מבנים לא חוקיים בחומש
(צילום: ישיבת חומש)
4 צפייה בגלריה
יהודה דימנטמן
יהודה דימנטמן
תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן שנרצח בדצמבר
(צילום: AFP)
הצעדה צפויה להתקיים ב-19 באפריל מההתנחלות שבי שומרון והמארגנים צופים שהמונים יגיעו לאירוע. התאריך אומנם חל בחול המועד, אך במקביל זהו לב חודש הרמדאן - ובמערכת הביטחון חוששים מחיכוכים ועימותים בין הצועדים לפלסטינים.
כזכור, שבוע לאחר הפיגוע שבו נרצח תלמיד הישיבה, קיימו המתנחלים צעדת ענק שאליה הגיעו כ-15 אלף איש בתנאי מזג אוויר קשים. כעת מקווים בישיבה לשחזר את המעמד. ראש הישיבה, הרב אלישמע כהן, אמר: "הכוח של הציבור, מסירות הנפש והעקשנות לבוא שוב ושוב לחומש, הם אלה שנותנים את הכוח לישיבה להמשיך ולהתקיים, על אף התוכנית להרוס אותה. תלמידי הישיבה נמצאים במאבק מתמיד ויומיומי, תוך הקפדה על לימוד רציף ושגרת ישיבה. פסח זה זמן לצאת לחירות ולהוציא את חומש מהמצרים. ההחלטות מצרות את צעדינו ומחריבות מפעל בן 15 שנים. אני קורא לכל מי שרוצה לטעום טעם של חירות ולכל מי שרוצה לתת כוח לישיבה להמשיך ולפעול - להגיע ולצעוד איתנו בפסח".