חלוקת התיקים בליכוד נמשכת, ולפי שעה מסתמן כי אמיר אוחנה ימונה ליו"ר הכנסת במקום יריב לוין, כך שהוא צפוי להיות יו"ר הכנסת הראשון מקהילת הלהט"ב, בצל החשש לפגיעה בזכויותיה. ישראל כץ יכהן כשר חוץ ברוטציה - שאותה יתחיל ראשון. אחד המועמדים לתפקיד השר השני ברוטציה הוא רון דרמר, אך קיים קושי למנותו בשל הביקורת מצד הח"כים של הליכוד. לוין, כך נראה, ימונה לשר המשפטים, כשברקע מחאת השופטים בדימוס על כוונותיו להעביר רפורמות מקיפות במערכת המשפט.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר החוץ ויו"ר הכנסת הראשון מהקהילה הגאה? ישראל כץ ואמיר אוחנה
(צילום: קובי קואנקס, ירון ברנר)
בינתיים, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם בכירי הליכוד כדי לדון עמם בחלוקת התפקידים, אך לא צפוי להודיע הערב מה תהיה החלוקה. נתניהו נפגש בין היתר עם דוד אמסלם, כשהמטרה - כך נראה - היא לערוך "בקרת נזקים" על כך שלא קיבל תיק משמעותי.
ההגיון שמאחורי מינוי ישראל כץ למשרד החוץ, למרות תוצאות הפריימריז, הוא שנתניהו צריך לרצות לפחות ח"כ אחד מהציר המהודק של אמסלם-ביטן-ישראל כץ, כדי להפחית את התסיסה באגף הזה במפלגה. בהנחה שאת אמסלם יהיה קשה לרצות כי לא יקבל את אחד משני התפקידים שסימן (משפטים או יו"ר כנסת) - קל יותר באופן יחסי לרצות את כץ. ה"בלוק" של שלושת הח"כים נחשף ב-ynet כבר בחודש שעבר. הוא הוקם במטרה לנהל במשותף וכמקשה אחת את השיחות מול נתניהו, על מנת שהחברים בו יוכלו לקבל תפקידים בכירים בממשלה הבאה.
בשלב זה כבר ידוע אילו תיקים קיבלו השותפות של הליכוד בממשלה, אך החלוקה בליכוד מתעכבת ברקע המתח ששורר בשיאה סביב התפקידים שנותרו. כך למשל, ידוע שבצלאל סמוטריץ' יכהן כשר אוצר ברוטציה עם אריה דרעי, שאותה יתחיל ראשון - והוא או ח"כ מטעמו יכהנו גם כשר במשרד הביטחון. יואב גלנט, שצפוי להתמנות לשר ביטחון מטעם הליכוד, יצטרך להתמודד עם מציאות שבה בתוך המשרד קיימת הפרדה בינו לבין השר הנוסף, שיהיה אחראי על המינהל האזרחי ועל מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

כמו כן, ידוע כי משרד החינוך פוצל ואת האחריות עליו יקבלו ח"כים מכמה מפלגות, כך שהשר - ככל הנראה חבר הכנסת אלי כהן מהליכוד - יקבל סמכויות מקוצצות. בעקבות הכוונה להעניק לאבי מעוז ממפלגת נעם סמכויות במשרד, הודיעו ארגוני להט"ב כי "יצאו למלחמה" אם תהיה פגיעה בקהילה. למשרד לביטחון הפנים, שיהפוך למשרד לביטחון לאומי, ייכנס יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, בעקבות ההסכם שחתם עם הליכוד. למשרד השיכון יכנס יו"ר יהדות התורה, ח"כ יצחק גולדקנופף, ואילו חבר משה גפני יחזור לראשות ועדת הכספים. מירי רגב, אגב, צפויה לקבל את תיק התחבורה.
ביום חמישי הקרוב, נזכיר, תתקיים השבעת הממשלה, אחרי שהקואליציה המיועדת השלימה הבוקר את העברת חוק דרעי-סמוטריץ'. החוק שאושר הוא מיזוג בין שתי הצעות חוק שונות: הראשונה היא תיקון חוק יסוד: הממשלה, כך שלא יהיה ניתן להטיל קלון על נבחר ציבור שנידון למאסר על-תנאי – ובכך לאפשר לדרעי, שהורשע בתחילת השנה בעבירות מס ונגזר עליו מאסר על-תנאי, לכהן כשר הבריאות והפנים (עם רוטציה עתידית, בעוד שנתיים, בתפקיד שר האוצר שבו יכהן תחילה סמוטריץ'). ההצעה השנייה היא זו שתאפשר מינוי שרים נוספים במשרדי ממשלה, כך שסמוטריץ' יוכל לכהן כשר נוסף במשרד הביטחון, עם סמכויות על המנהל האזרחי ומשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים. החוק המשולב ייכנס לתוקף באופן מיידי עם אישורו, אבל בית המשפט העליון החליט - בעקבות עתירה נגד מינויו של דרעי לשר - כי הרכב מורחב של 11 שופטים ידון ביום חמישי הבא בנושא.
בנוסף, צפויה הקואליציה להעביר עד מחר בבוקר את חוק בן גביר, שיעביר סמכויות ממפכ"ל המשטרה אל השר לביטחון לאומי.