2 צפייה בגלריה
טקס "מגן כוכב הצפון" בפיקוד צפון
טקס "מגן כוכב הצפון" בפיקוד צפון
אלוף גורדין. "נכונים לכל אתגר, עוצמתנו באנשינו המצוינים"
(צילום: דובר צה"ל)
מפקד פיקוד צפון אלוף אורי גורדין התייחס היום (שלישי) בטקס "מגן כוכב הצפון" למתיחות הביטחונית בגזרתו, ואמר כי "ברגעים אלה האויב מעבר לגבול ממשיך לתכנן כיצד לפגוע בריבונות מדינת ישראל ולשכלל את יכולותיו בניסיון לאיים על ביטחון תושביה". דבריו נאמרו בצל מחאת אנשי המילואים נגד המהפכה המשפטית והחשש מפגיעה בכשירות צה"ל. "יידע כל מי שרוצה לנסות אותנו מבחוץ, שימצא אותנו נכונים לכל אתגר ומוכנים לכל תרחיש כי עוצמתנו באחדותנו ובאנשינו המצוינים", ציין גורדין.
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שלשום דיון "על המצב בצפון" בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון, שפרסו בפניו את הערכות המצב בנוגע למתיחות בגבול לבנון, בצל כרוניקה של הסלמה מול חיזבאללה - וחילופי האיומים בין ישראל למזכ"ל הארגון חסן נסראללה.
לפני כשבועיים בהערכת מצב שפרסמו אנשי המחקר של מרכז עלמא לחקר האתגרים הביטחוניים בצפון, צוין: "אנו מזהים דפוס ברור של חיזבאללה בחודש וחצי האחרון ליצירת חיכוך והסלמה" בקו ההפרדה בין ישראל ללבנון על פי החלטת האו"ם. הדברים הגיעו על רקע אירועים רבים שהתרחשו בגבול, בהם פלישת לוחמי חיזבאללה לשטח הריבוני של מדינת ישראל בהר דב והקמתם של שני אוהלים וירי מטח של 34 רקטות לישראל מלבנון תוך כחצי שעה בחג הפסח.
2 צפייה בגלריה
נתניהו ונסראללה. חיזבאללה פועל להסלמה
נתניהו ונסראללה. חיזבאללה פועל להסלמה
נתניהו ונסראללה. חיזבאללה פועל להסלמה
(צילום: אלכס קולומויסקי, EPA)
מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הטקס היום "הוענקו תעודות הצטיינות ליחידות, לגופים ולבעלי תפקידים, כאות הוקרה על תרומתם לעשייה המבצעית, חתירה למגע וחשיבה חדשנית תוך שמירה על ביטחונם של תושבי הצפון ועיצוב המציאות הביטחונית בזירה הצפונית".
"גם בימים מורכבים עבור החברה הישראלית, אנו לא עוצרים לרגע - ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. נחושים לשמור על הצפון פורח ומשגשג", הדגיש אלוף גורדין. "להצטיינות פנים רבות, ואנשים רבים שעומדים מאחוריה. גם בימים אלו, אנו ממשיכים לשמור על הגבול הצפוני, כוחות סדיר ומילואים, במטרה להבטיח את ביטחון תושבי הצפון".