80 הרוגים בשריפה בהוואי, המספר צפוי לעלות

מניין ההרוגים באסון השריפות באי מאווי, מוקד השריפות הקשות שפוקדות את הוואי, טיפס היום (שבת) ל-80, אחרי שהלילה הגיע המספר הזה ל-67. כך לפי הרשויות באי. בשריפה נחרבה כמעט כליל עיירת הנופש להיינה, עיירה היסטורית ששימשה בעבר הרחוק כבירתה של ממלכת הוואי, לפני שהאיים הפכו לטריטוריה אמריקנית ובהמשך לאחת מ-50 מדינות ארצות הברית.
4 צפייה בגלריה
השריפה בהוואי
השריפה בהוואי
מאות עדיין נעדרים, המושל העריך שיתגלו קורבנות נוספים. השריפות בהוואי
(צילום: AP /Rick Bowmer)
מושל הוואי ג'וש גרין הזהיר הלילה כי מספר ההרוגים עוד צפוי לעלות: עד עתה רוב הקורבנות שנכללו במניין הרשמי התגלו ברחובות העיירה להיינה, ורק אתמול החלו כוחות ההצלה לחפש בתוך כ-1,000 הבתים שנחרבו שם, כשגם כלבים מסייעים להם במבצע הזה. לפי הדיווחים מאות בני אדם מוגדרים עדיין נעדרים, אם כי ייתכן שהקשר עמם פשוט נותק. "ללא ספק יתגלו קורבנות נוספים. אנחנו לא יודעים להעריך מה יהיה מספר ההרוגים הסופי", אמר הלילה המושל לרשת CNN.

הלך לעולמו גיורא רום, "אלוף ההפלות" הראשון בחיל האוויר

האלוף במילואים גיורא רום, מי שהיה "אלוף ההפלות" הישראלי הראשון, שנפל בשבי המצרי וחזר לטוס גם אחר כך, הלך לעולמו אמש לאחר מאבק במחלת הסרטן, והוא בן 78. רום היה מגדולי טייסי הקרב של חיל האוויר ו"אלוף ההפלות" ("אייס") הראשון של החיל - הטייס הישראלי הראשון שהפיל חמישה מטוסים. בין תפקידיו הרבים, רום שימש כראש מטה חיל האוויר.
4 צפייה בגלריה
"אלוף ההפלות" הישראלי הראשון הלך לעולמו. גיורא רום
"אלוף ההפלות" הישראלי הראשון הלך לעולמו. גיורא רום
"אלוף ההפלות" הישראלי הראשון הלך לעולמו. גיורא רום
(צילום: דובר צה"ל)
אלמנתו, מרים, פרסמה אתמול בפייסבוק תמונה שבה נראה על מיטת בית החולים - כשהוא לוחץ ידיים למפקד חיל האוויר אלוף תומר בר. "החיוך האחרון של גיורא, אהובנו", כתבה לצד התמונה. חבריו לשירות ספדו לו: "התרשמתי מאוד מהשקט שלו, וממיעוט הדיבור בקשר".

בכירים בישראל: "האמריקנים לא יאפשרו נשק גרעיני סעודי. הקלות לפלסטינים? אין לנו מה לתת"

יממה לאחר עסקת השבויים בין ארה"ב לאיראן, והערכת גורמים במערכת הביטחון כי מדובר בחלק מהבנות נרחבות בין המדינות - בכירים בישראל לא הכחישו אתמול כי קיים קשר בין עסקת וושינגטון-טהרן למגעים בין האמריקנים לסעודיה על הסכם שיכלול גם נורמליזציה עם ישראל.
"הסכם עם סעודיה הוא אינטרס אמריקני אמיתי", אמר ל-ynet בכיר בירושלים, "בוושינגטון יעשו מאמץ אדיר, זה חשוב להם בקרב מול הסינים על השליטה באזורים רבים, כולל המזרח התיכון". נזכיר כי במרץ השנה נחתם הסכם בין סעודיה לאיראן - שחידשו את היחסים בתיווך בייג'ינג. בעקבות כך, סין גם קצרה הצלחה דיפלומטית ותודעתית באזור.
עוד דברים שאולי פספסתם:
4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן, איברהים ראיסי והצנטריפוגות
ג'ו ביידן, איברהים ראיסי והצנטריפוגות
"איראן האטה משמעותית את קצב צבירת האורניום המועשר"
(צילום: AFP, AP)

דיווח אמריקני: איראן האטה משמעותית את קצב צבירת האורניום המועשר

איראן האטה משמעותית את הקצב שבו היא צוברת אורניום מועשר - ודיללה חלק מהמלאי הקיים שלה. כך דווח אמש ב"וול סטריט ג'ורנל", מפי "גורמים שתודרכו בנושא". הדיווח הגיע יממה לאחר עסקת חילופי השבויים בין ארצות הברית לאיראן, והמהלך עשוי לסייע בהפגת המתיחות בין וושינגטון לטהרן - ולאפשר חידוש של שיחות רחבות יותר על תוכנית הגרעין האיראנית.
בדיווח הסבירו כי ככל שטהרן צוברת אורניום מועשר לאט יותר, כך יש לה פחות חומר בקיע פוטנציאלי לנשק גרעיני. בעוד שקצב הייצור של אורניום מועשר באיראן יכול להשתנות ממספר סיבות טכניות, כולל עבודות תחזוקה באחד משני המתקנים הגרעיניים המרכזיים שלה, העובדה שאיראן דיללה מעט אורניום מהמאגר שלה מעידה על הצטברות איטית יותר של אורניום מועשר ברמה 60%.
4 צפייה בגלריה
הזבל שהושאר בחניון נקרות
הזבל שהושאר בחניון נקרות
הזבל שהושאר בחניון נקרות
(צילום: טל פולק, רשות הטבע והגנים)

שוב: ערמות של זבל הושארו בנגב אחרי מטר המטאורים

מטר המטאורים השנתי, או בשמו הרשמי "מטר הפרסאידים", משך בשני הלילות האחרונים כ-50 אלף מטיילים אל חניוני הלילה בנגב. אולם אחרי שצפו בכוכבים, השאירו רבים מהמטיילים את האשפה שלהם בשטח.
במהלך השבת, מהבוקר, עסקו אנשי רשות הטבע והגנים באיסוף ופינוי הזבל - שכלל כלים חד פעמיים, בקבוקי פלסטיק, אריזות אוכל, מנגל שרוף, ואפילו אוהלים, מחצלות וכיסאות מתקפלים שבעליהם בחרו לנטוש בשטח. חלק מהמטיילים אמנם ריכזו את האשפה שלהם בשקיות שאותן השאירו בשטח - כנראה מתוך ציפייה שמישהו יגיע לאסוף אותן אחריהם - אך ברשות הטבע והגנים מבהירים כי גם זה דבר שאינו מקובל.

ארה"ב הטילה סנקציות על אוליגרך ישראלי, ש"מאפשר את הפלישה לאוקראינה"

משרד האוצר האמריקני הטיל אתמול סנקציות על ארבעה אנשי עסקים בולטים באליטה הפיננסית של רוסיה, ובהם גם האוליגרך הרוסי-ישראלי מיכאיל פרידמן. נגד פרידמן הוטלו בעבר סנקציות על ידי האיחוד האירופי ובריטניה.
פרידמן (59) יליד לבוב שבאוקראינה, הוא מייסד קבוצת אלפא, היה יו"ר הדירקטוריון לשעבר של הקבוצה, ונשאר מעורב בקונגלומרט. בנוסף, פרידמן משמש כיו"ר RSPP, איגוד התעשיינים והיזמים הרוסים.