אתמול (ראשון), זמן קצר לפני שנגמרה הלווייתו של עמיחי כרמלי, מתנדב המשטרה שנדרס למוות כשרכב פרץ מחסום לבדיקת שכרות בכביש 412 ופגע בו בעוצמה, הגיעו שותפיו של עמיחי, ארקדי מיכאלצ'וק וגנאדי שניטמן אל האלמנה קרן - וחיבקו אותה ארוכות.
5 צפייה בגלריה
ארקדי מיכאלצ'וק וקרן אלמנתו של עמיחי
ארקדי מיכאלצ'וק וקרן אלמנתו של עמיחי
המתנדב ארקדי מחבק את קרן, אלמנתו של עמיחי
(צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
עמיחי כרמלי
עמיחי כרמלי
עמיחי כרמלי
(צילום: מאיר תורג'מן)
"ראיתי את התמונה שלכם באינטרנט", אמרה קרן לארקדי סמוך לקברו של בעלה. "אני לא מקנאה בכם על כך שתקחו איתכם את הזיכרון הזה עד היום האחרון. אני לא אשכח אתכם".
"אני שמחה שיצאת מזה בחיים", הוסיפה האלמנה. "גם עם המחיר הכבד שאני שילמתי - לפחות הוא היה היחיד. הנחמה שלי היא שהוא מת במקום שהוא אהב, במדים שהוא אהב, במסגרת שהוא כל כך אהב. אבל זה לא יחזיר לי אותו. ההלוויה הייתה מאוד מאוד מכובדת, מאוד". קרן איחלה לארקדי החלמה מהירה: "אתה תחלים פיזית, אבל יהיה קשה להחלים בלב אחרי המראות שראית".
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של עמיחי כרמלי
הלווייתו של עמיחי כרמלי
(צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של עמיחי כרמלי
הלווייתו של עמיחי כרמלי
המפכ"ל שבתאי בהלווייתו של כרמלי
בהלוויה עצמה ספדה קרן לבעלה המנוח: "אהוב שלי, אתה חלק בלתי נפרד מהגוף שלי. עשינו הכול ביחד. אב מדהים, ילדיך מעריצים אותך. הלוואי שהיינו זוכים להזדקן ביחד. מודה לך על ילדינו שלנו לנחמה".
הבן שגיא אמר לאביו: "הערצתי אותך. היית האיש הכי טוב, ותמיד היית לידי כשהיה קשה. אוהב אותך, אבא שלי". הבת יובל פנתה לאביה ואמרה: "היית פשוט הכול. הבן אדם הכי טוב בישראל שיכולתי להכיר. הערצתי אותך. לא מצליחה לעכל שדפקו לנו על הדלת והודיעו לנו שנרצחת. מי יגיד לי כל הכבוד שהצלחתי לחנות בשיעור נהיגה? אתה לא תהיה בגיוס שלי ושל שגיא, ולא בחתונה שלי ושל שגיא. אני אנציח אותך בכל דרך שאוכל. לא אשכח אותך ואדאג שמי שפגע בך ישלם על מעשיו".
5 צפייה בגלריה
ארקדי מיכאלצ'וק וזירת התאונה
ארקדי מיכאלצ'וק וזירת התאונה
ארקדי מיכאלצ'וק לאחר אירוע הדריסה
(צילום: דוברות המשטרה, מאיר תורג'ומן)
החשוד המרכזי בדריסתו של עמיח, ראני אלכמלאת (30), הואשם בעבר בנסיבות שמזכירות באופן מסוים את האירוע שהתרחש בליל שבת האחרון. אלכמלאת ריצה 10 חודשי מאסר בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ב-2013. אתמול בלילה האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של כמלאת, שלפי החשד נהג ברכב. מעצרם של ארבעת הנוסעים האחרים הוארך עד יום מחר. גורם במשטרה שמעורב בחקירה אמר: "יש בידינו ממצאים שעלו מהחקירה לבסס את העלאת החשד מהמתה בקלות דעת לחשד לרצח".
הרכב הפוגע נלקח לבדיקה ודגימת טביעות אצבע ו-DNA כדי לחזק את הראיות נגד חמשת החשודים. במשטרה חוקרים אם שאר נוסעי הרכב עודדו את הנהג להימלט או קראו לו לעצור. ל-ynet נודע כי אתמול בשעות הערב נאספו מצלמות האבטחה המוצבות לאורך מסלול ההימלטות של החשודים, מהן עולה כי בילו באזור התעשייה הישן של ראשון לציון לפני שפתחו בנסיעה פראית בדרך המכבים בעיר.
מבדיקת הינשוף של המשטרה עלה כי נהג הרכב ושאר הנוסעים בו היו תחת השפעת אלכוהול. כמה מהחשודים ניסו לברוח מהזירה - ונתפסו במרחק של כמה עשרות מטרים. לאחר מכן הם התעמתו עם השוטרים בשטח וניסו להימלט. לפי גורם משטרתי, החשודים ניסו להפריע לעבודת השוטרים במקום - וחלקם התנגדו למעצר.
עוד קודם לפגיעה המחרידה במתנדבי המשטרה נמלטו הנוסעים ברכב מניידת סיור לאורך כקילומטר, תוך שנסעו בפראות וחצו שני רמזורים באדום. לבסוף הם פגעו כאמור במתנדבים שעמדו במחסום בידוק שכרות על דרך המכבים לפני צומת בית דגן. במשטרה לקחו מהם גם דגימות דם, כדי לבדוק אם היו תחת השפעת סמים.
פורסם לראשונה: 23:26, 12.06.22