4 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
להנגהל שנרצח ותיעוד הקטטה שהובילה לדקירתו. עד כה הוגש רק כתב אישום אחד
התפתחות משמעותית, שמונה חודשים אחרי רצח הנער יואל להנגהל בקריית שמונה: ל-ynet נודע כי השבוע הועברו הודעות ל-15 בני נוער שהיו מעורבים באירוע, כולם קטינים - לפיהם ייערך להם שימוע לפני הגשת כתב אישום.
עו"ד רחל צינקיןעו"ד רחל צינקיןצילום: אביהו שפירא


עד כה הוגש רק כתב אישום אחד בעקבות הרצח, נגד ליעד אדרי. עו"ד רחל צינקין, שמייצגת את משפחת להנגהל, בירכה את הפרקליטות ואמרה: "מדובר בצעד חשוב, אני מקבלת תחושה שנעשית התקדמות חשובה בימים האלה".
4 צפייה בגלריה
ליעד אדרי בבית המשפט
ליעד אדרי בבית המשפט
דקר את להנגהל לפי האישום, וביקש מנער אחר להסתיר את הסכין. אדרי בבית המשפט, במאי
(צילום: שרון צור)
להנגהל, תלמיד ישיבה בן 18 מנוף הגליל שעלה עם משפחתו מהודו פחות משנה לפני הרצח, נדקר למוות סמוך למסיבת יום הולדת בקריית שמונה באוקטובר אשתקד. לפי כתב האישום נגד אדרי שהוגש כחודש לאחר הרצח, הוא דקר את להנגהל בבטנו, ולאחר מכן ביקש מנער אחר להסתיר את הסכין. במסגרת החקירה נחקרו 115 מעורבים, רובם נערים בני 17-13, שנכחו במסיבת יום ההולדת המדוברת.
בין להנגהל לאדרי לא הייתה היכרות מוקדמת. מכתב האישום עולה בנוסף כי ב-6 באוקטובר, בשעות הלילה, שהה להנגהל יחד עם חברתו ברחבה סמוך לבית ההסתדרות בקריית שמונה. למקום הגיעו כמה קטינים שהטרידו את השניים, ובעקבות זאת התפתחה קטטה בין להנגהל לקטינים, שבמסגרתה נגרמו למנוח חבלות בפניו ושבר בשן.

4 צפייה בגלריה
הוריו של יואל להנגהל
הוריו של יואל להנגהל
הוריו של יואל להנגהל בבית המשפט, במאי
(צילום: גיל נחושתן)
שוטרים הגיעו לטפל בקטטה, ולאחר שהמשטרה עזבה את המקום, לפי האישום, אדרי הלך לרחבה עם כמה נערים כשברשותו סכין, שהסתיר מתחת לשרוול. הוא הגיע למנוח ולחבריו, נופף בידו וצעק: "אף אחד לא מרביץ לילד קטן". בין אדרי ללהנגהל התפתח עימות מילולי, שבעקבותיו ניגש אדרי למנוח, דקר אותו בבטנו ועזב את המקום.
כעבור זמן קצר שב אדרי לרחבה, שעט לעבר להנגהל ובעט בו בחוזקה. בעקבות זאת התמוטט להנגהל ונפל לרצפה. באותו לילה הסתיר אדרי בעזרת אחרים את הסכין, העלים את המכנסיים והקפוצ'ון שלבש, והורה לאחר למסור גרסה שקרית בחקירה.
4 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
יואל להנגהל ז"ל. עלה לארץ פחות משנה לפני הרצח
בחודש מאי הורה בית המשפט לשחרר את אדרי למעצר בית. ההחלטה הגיעה כשבוע לאחר שנחשף ב-ynet כי שירות המבחן המליץ על הצעד. בזמן מעצר הבית נאסר על אדרי להשתמש במכשירים אלקטרוניים וליצור קשר עם מעורבים בפרשה. בנוסף, הוא נדרש להפקיד 150 אלף שקל כהבטחה להופעתו בדיונים. הנאשם הצהיר שאין לו בעיות לב שישבשו את האיזוק האלקטרוני, והוא שוהה במעצר בית אצל דודיו בקריית אתא.
אחרי הרצח נחשפו מחדלים משטרתיים בחקירה. בינואר השנה הואשמו שלושה שוטרים - רב-נגד חיים גבאי, פקד שי כהן ופקד יצחק בן שעיה - בשיבוש החקירה. בין היתר נטען באישום שהגישה מח"ש כי השוטר גבאי שוחח עם אדרי - שעמו הייתה לו היכרות מוקדמת - הן בזירת האירוע והן בטלפון. לפי האישום גבאי מסר לו מידע על החקירה וייעץ לו לשכור עו"ד - עוד לפני שהמשטרה ידעה על מעורבותו של אדרי בפרשה. אדרי, מודגש באישום, הפך לחשוד רק בגלל מידע שהגיע לחוקרים מגורם אחר, ולא מגבאי.
פורסם לראשונה: 09:01, 04.07.23