עוד תבוסה לפוטין באוקראינה, יממה אחרי הסיפוח

אוקראינה הודיעה אחר הצהריים שכוחותיה נכנסו לעיירה האסטרטגית לימאן במחוז דונייצק, אחרי שכיתרו אלפי חיילים רוסים שהיו בעיירה. מעט אחרי ההודעה האוקראינית הודיע משרד ההגנה הרוסי שכוחותיו נסוגו מהעיירה. מוסקבה ציינה כי הסיבה לנסיגה היא "סכנת הכיתור" של הכוחות. שחרורה של לימאן מכיבוש רוסי היא מכה נוספת לוולדימיר פוטין בשדה הקרב, יממה אחרי שהכריז על סיפוח ארבעה מחוזות כבושים לרוסיה – בהם גם מחוז דונייצק, שרוסיה שולטת ב-40% ממנו. לאחרונה ספג הצבא הרוסי שורת תבוסות באוקראינה - בעיקר במחוז חרקוב, שם פתח הצבא האוקראיני במתקפת-נגד שהפתיע על הרוסים.
4 צפייה בגלריה
 פוטין, זלנסקי וחיילים אוקראינים תולים את הדגל בלימאן
 פוטין, זלנסקי וחיילים אוקראינים תולים את הדגל בלימאן
פוטין, זלנסקי וחיילים אוקראינים תולים את הדגל בלימאן
(צילום: AP, טוויטר, EPA)
על רקע התבוסות הללו הודיע פוטין על גיוס של 300,000 חיילי מילואים שיתגברו את הכוחות באוקראינה: גיוס מילואים ראשון מאז מלחמת העולם השנייה. משרד החוץ הישראלי אף הזהיר אתמול כי כל אזרח ישראל שמחזיק גם באזרחות רוסית ושוהה בשטח רוסיה יהיה כפוף לחוקיה - ובכלל זאת גם להחלטות הנוגעות לגיוס אזרחים לצבא הרוסי ולאפשרות היציאה מתחומי המדינה. במקביל, צה"ל פרסם הנחיה לחיילים, ברוח המדיניות החדשה של משרד החוץ. לפי אותה הנחיה, חל איסור טיסה לרוסיה לחיילי צה"ל, וחיילים הנמצאים במדינה נדרשים לשוב לארץ.
על רקע ההתפתחויות האחרונות במלחמה, גובר החשש במערב שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני טקטי במלחמה - ופוטין אף הבהיר בנאום הסיפוח כי ארצו "תגן על אדמתה בכל הכוח והאמצעים". קראו עוד בנושא כאן. אז מה עומד מאחורי איומי הגרעין של רוסיה? תוכלו לקרוא כאן.

פלסטיני נורה למוות בעימותים ליד ירושלים

פלסטיני בן 18 נורה למוות היום בצהריים במהלך עימותים עם כוחות מג"ב באלעיזריה, שם הושלכו בקבוקי תבערה על שוטרים שניסו לפזר את הפרות הסדר. במג"ב אמרו כי הפלסטיני שנהרג ניסה להשליך בקבוק תבערה ללא הצלחה, ונורה כשניסה לפגוע בלוחמים פעם נוספת. הוא טופל תחילה במקום על-ידי הכוח הישראלי, ולאחר מכן פונה על-ידי הסהר האדום. מנגד, הפלסטינים דיווחו כי ההרוג, פאיז דמדום, רכב על קטנוע באזור, נורה בצווארו ומת כעבור זמן קצר.
התקרית באלעיזריה התרחשה כשכוחות מג"ב היו בדרכם לאבו דיס, שם הצליחה קבוצת פלסטינים המזוהים עם החזית העממית לפרוץ דלת בגדר ההפרדה ולהניח חפץ חשוד. הפעילים תיעדו את הפריצה ששודרה גם בכלי תקשורת פלסטיניים, שם נשמעו גם שרים בשבחו של ארגון הטרור, והניחו חפץ חשוד מחוץ לחומה.


4 צפייה בגלריה
פורעים פלסטיניים פרצו את גדר ההפרדה ליד אבו דיס
פורעים פלסטיניים פרצו את גדר ההפרדה ליד אבו דיס
מימין: פריצת החומה באבו דיס, משמאל: הוצאת גופת הפלסטיני שנהרג

בן 13 במצב קשה מאוד אחרי שהוכש ע"י נחש

נער בן 13 הוכש על ידי נחש במושב במועצה האזורית מבואות החרמון, ומצבו קשה מאוד. לפי שעה לא ברור מתי בדיוק הוכש, ונבדק אם הוכש אתמול או אולי שלשום. בני משפחתו של הנער סיפרו כי הוא הוכש בטיול שערך במושב, וכי לא הבין זאת אז ותחילה חשבו שמדובר רק בחפץ חד. הבוקר ראו בני המשפחה שהנער לא מגיב להם ושרגלו נפוחה מאוד - והזעיקו עזרה.

לבנון קיבלה מארה"ב את טיוטת הסכם הגבול הימי עם ישראל

נשיא לבנון מישל עאון קיבל הבוקר את טיוטת ההצעה של המתווך האמריקני בשיחות מול ישראל בנוגע לגבול בין המים הכלכליים של שתי המדינות. שגרירת ארצות הברית בלבנון, דורותי שיאה, אמרה בתום פגישה עם המתווך, עמוס הוכשטיין, כי "העניינים נראים חיוביים מאוד". בנוסף, הערוץ "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי בתחילת שבוע הבא יקיימו בכירי הממשל הלבנוני דיון עם הדרגים הטכניים לדיון בתוכן ההצעה שהגיש המתווך האמריקני.
4 צפייה בגלריה
נשיא לבנון מישל עאון מקבל מ שגרירת ארה"ב בלבנון דורותי שיאה את טיוטת ההצעה ל גבול ימי כלכלי עם ישראל
נשיא לבנון מישל עאון מקבל מ שגרירת ארה"ב בלבנון דורותי שיאה את טיוטת ההצעה ל גבול ימי כלכלי עם ישראל
השגרירה הלבנונית עם הנשיא מישל עאון
(צילום: EPA)
העברת הטיוטה לידיו של הנשיא הלבנוני מסמלת צעד נוסף בדרך להסכם מול ישראל, שישים סוף למחלוקת ארוכת השנים בין השתיים בנוגע לגבול ביניהם במים הכלכליים. הסכם שכזה עשוי מצד אחד להביא להפסקת איומי חיזבאללה לתקוף את אסדת הגז כריש ולאפשר לישראל להרחיב את חיפושי הגז גם לאזורים שבמחלוקת, ומנגד יאפשר ללבנון להקים גם היא אסדת גז באזור המחלוקת שעשיר במשאבים טבעיים – ובכך אולי לסייע לה לחלץ עצמה מהמשבר הכלכלי הקשה שבו היא נתונה.
על רקע כל אלה, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס בנאומו הערב לסוגיית הגבול הימי - ונשמע מפויס בהרבה מדבריו בעבר נגד האסדה הישראלית. "זהו צעד חשוב מאוד", אמר מנהיג ארגון הטרור על הגשת הטיוטה לנשיא. "הנושא הזה הוא עניינה של הממשלה ונמצא באחריותה. הדרג המדיני הוא זה שיקבל את ההחלטה שתשרת את טובת לבנון. אנו לקראת ימים מכריעים בתיק הזה, ואנחנו מקווים כי הדברים ילכו לכיוון חיובי לטובת לבנון. אם בעזרת אללה הדברים ילכו לכיוון טוב, זה יפתח בפני לבנון אפשרויות גדולות וטובות לעם הלבנוני".

איראן: 19 נהרגו במתקפה על תחנת משטרה

בדלנים חמושים פתחו באש לעבר תחנת משטרה בעיר זהדאן שבדרום מזרח איראן והרגו 19 בני אדם, בהם ארבעה חברים במשמרות המהפכה. 32 נוספים נפצעו, בהם מתנדבים בכוחות הבסיג'. דרגתו של אחד ההרוגים בתקיפה, המידרזה האשמי, מקבילה לדרגת אלוף-משנה. התקיפה התרחשה על רקע גל המחאות במדינה, שהשלטונות מנסים לדכא ביד קשה. בשבועיים האחרונים נהרגו במהומות הללו כ-60 בני אדם, ויותר מ-1,200 איש נעצרו.

באתר האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל", גוף במימון סעודי שמקום מושבו בלונדון, פרסמו אתמול סרטונים ובהם נראית התגובה הקשה של הרשויות להמשך המחאה. באחד הסרטונים נראתה אישה ללא כיסוי ראש קוראת "מוות לדיקטטור" בהפגנה בארדביל שבצפון מערב איראן. באהוואז שבדרום מערב המדינה נראו כוחות הביטחון יורים גז מדמיע כדי לפזר הפגנה שבה קראו המוחים קריאות נגד המשטר.

קטטה לפני המשחק בחיפה: אוהד מכבי ת"א, שניים נעצרו

המשטרה עצרה הערב אוהד מכבי חיפה בחשד שהשליך בקבוק זכוכית על ראשו של אוהד מכבי ת"א ופצע אותו באורח קל. יחד איתו נעצר צעיר נוסף בחשד למעורבות בתקיפה.
4 צפייה בגלריה
הפצוע באצטדיון סמי עופר
הפצוע באצטדיון סמי עופר
הפצוע באצטדיון סמי עופר
האוהד שהותקף פונה לבית החולים רמב"ם לקבלת טיפול רפואי. עד ראייה שהיה במקום סיפר כי כמה עשרות אוהדים לבושי שחורים תקפו ללא סיבה שני אוהדי מכבי תל אביב שחנו עם רכבם.