ארגון איגי, שמספק תמיכה ומסגרת חברתית לנוער מקהילת הלהט"ב, פרסם הבוקר (יום ד') הודעה לפעיליו לנוכח שתי הפרשות שנקשרו בימים האחרונים בשמו בעקבות העדויות על איתי פנקס-ארד, שנפגש עם חניכים בארגון, וגל אוחובסקי, שעזב את תפקידו כנשיא הארגון. "הימים האחרונים הם קשים וכואבים, אנחנו מגנים בתוקף כל התנהגות מסוג האירועים שנחשפו ומוקיעים כל ביטוי של אלימות מינית, בטח ובטח כשהיא פוגעת בנוער וצעירים שלנו", נאמר בהודעה של ראשי הארגון.
הפרשה הראשונה עוסקת בתחקיר של כאן חדשות, שבו טענו שני גברים כי העיתונאי ויוצר הקולנוע אוחובסקי כפה את עצמו עליהם במהלך פגישות עמו. בעקבות הדברים פתחה המשטרה בבדיקת הטענות וקראה ל"כל מי שנפגע באירוע" למסור לה דיווח על כך. אוחובסקי מצדו הודיע לנוכח העדויות כי הוא מתפטר מתפקידו בנשיאות איגי.
1 צפייה בגלריה
איתי פנקס גל אוחובסקי
איתי פנקס גל אוחובסקי
גל אוחובסקי ואיתי פנקס
(צילום: אפי שריר, תומריקו)
במקביל, הבוקר נחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" עדויותיהם של שני צעירים שטוענים כי פנקס-ארד, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו מטעם מרצ, קיים איתם יחסי מין בזמן שהיו בני 17 וחניכים בארגון הנוער איגי, תוך שהוא מודע למצבם הנפשי הפגיע.
"איגי נועד להיות מרחב בטוח עבור נערות ונערים, צעירות וצעירים מהקהילה הגאה", אמרו הבוקר בארגון. "זה הבסיס לכל מה שאנחנו עושים ועושות. ועל אף כל הניסיונות שלנו לייצר עבורכם מרחבים בטוחים, אלה גם ימים שלוקחים אותנו לחשוב פנימה. אין פה מקום להתבלבל ואין פה מקום לאפור. לא זה לא.

עדויות Me Too מתפרסות גם בקהילה הגאה

"אם החניכים שחוו את האירועים הללו לא הרגישו בטוח לבוא ולדבר עד עכשיו – זה אומר שהמרחב לא היה מספיק בטוח - וזו אחריות שלנו. בשנים האחרונות עשינו לא מעט פעולות כדי להגביר את המרחב הבטוח של הנוער הגאה, לתת כלים ולשפר את היכולת של על אחד ואחת מאיתנו להגיב וגם להגן על עצמנו במקרה הצורך".

ראשי איגי הזכירו עוד כי לפני כשלוש שנים הוקם בארגון צוות להתמודדות עם פגיעות מיניות שמלווה על ידי מרכזי הסיוע. "אנחנו מקיימים סמינרים שעוסקים במיניות מיטיבה ובטוחה לחניכות והחניכים, ואת האירועים הארגוניים אנחנו מקיימים באמצעות מודלים של 'לילה טוב' ופורמטים נוספים של יצירת מרחב בטוח שבנינו במיוחד".
בארגון שמספק כאמור תמיכה לנוער מקהילת הלהט"ב הדגישו כי הם מטפלים בכל תלונה, אך יחד עם זאת ציינו כי "יש לנו עוד אורות רבים להדליק ואורוות לנקות. אבל זה לא מספיק, זה אף פעם לא מספיק. לכן אנחנו נמשיך לעשות הכול כדי לשנות את זה".
ההנהגה החינוכית של איגי תתכנס ביום שישי לשיחה ובהמשך תכנס את כלל המדריכות והמדריכים בארגון לשיחות ועיבוד האירועים המורכבים. "היינו ונמשיך להיות תמיד גב ואוזן עבור כל מתלוננת ומתלונן ואנחנו קוראות לכל מי שנפגע.ה, שמרגיש.ה כאב – לדבר איתנו. אנחנו איתך. כל מי שרוצה לבוא לדבר איתנו יכולה לעשות זאת בכל דרכי הפנייה שלנו. הדרך של כולנו עוד ארוכה".
מרכזי הסיוע: 1202 - מענה על ידי נשים, 1203 - מענה על ידי גברים, קול מילה - צ'אט סיוע, מענה על ידי גברים ונשים.