4 צפייה בגלריה
חן אביגדורי ומשפחות החוטפים באתונה, יוון
חן אביגדורי ומשפחות החוטפים באתונה, יוון
חן אביגדורי עם הנציג הקבוע של קטאר באתונה, לפני הפגישה עם הבכיר בצוות המו"מ
ברקע הדיווחים על עסקה אפשרית לשחרור חטופים, חן אביגדורי, שבתו נעם ואשתו שרון נחטפו לרצועת עזה, נכח אתמול (שישי) באתונה בפגישה עם בכיר בצוות המשא ומתן הקטארי. "ישבנו איתו שעתיים, אני ועוד שני נציגים של משפחות חטופים", סיפר אביגדורי ל-ynet עם שובו לארץ. "זו הייתה יוזמה פרטית, שמערבת הרבה אנשים בארץ ובחו"ל, אבל הפגישה הייתה בסמכות וברשות מהדרגים הגבוהים ביותר בהנהגה הקטארית".
לדברי אביגדורי, "המטרה שלנו הייתה להפוך את השמות מדו-מימד לתלת-מימד. ישבנו וסיפרנו שם כל אחד את סיפורו, הראינו תמונות, מה בדיוק קרה, סיפרנו כמה אנחנו מתגעגעים. סיפרתי מה הילדה שלי אוהבת לעשות, ושאשתי היא מטפלת רגשית בילדים על הרצף האוטיסטי". הוא הוסיף כי "קיבלנו אחר כך עדכון שהפגישה הותירה בו רושם שהוא חש יותר מחויבות לתהליך כמתווך".
4 צפייה בגלריה
שרון אביגדורי נעם אביגדורי
שרון אביגדורי נעם אביגדורי
"המטרה שלנו הייתה להפוך את השמות מדו-מימד לתלת-מימד". שרון ונעם אביגדורי
הפגישה לא התמקדה אך ורק בסיפורים האישיים, ואביגדורי ציין כי "ביקשנו שיספר מה שהוא יכול על המגעים, איפה זה עומד". לדבריו, "במישור המודיעיני הוא יכל לספר מעט מאוד, אבל הפגישה הייתה ברוח טובה, ויצאנו עם הרגשה שהיא לא הייתה רק לפרוטוקול. גם היה לה סוף מאוד לא רשמי, ודיברנו על דברים שאנשים נורמליים מדברים עליהם. נוצר בי הרושם שזה לא יהיה המגע היחיד בינינו".
בתוך כך, במטה המשפחות הודיעו היום כי "השרים בני גנץ וגדי איזנקוט עדכנו את בני המשפחות כי הם נענים לקריאתם לפגוש את חברי קבינט המלחמה. הפגישה תתקיים היום במטה המשפחות בשעה 18:30. יודגש כי בני המשפחות עדיין ממתינים לתשובתם של חברי קבינט המלחמה הנוספים - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר רון דרמר".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, יואב גלנט ובני גנץ
בנימין נתניהו, יואב גלנט ובני גנץ
"אנחנו דורשים שיבואו להסתכל לנו בעיניים ושיעדכנו אותנו". גנץ, גלנט ונתניהו
(צילום: שחר יורמן)
גם לכך התייחס אביגדורי בשיחה עם ynet, ואמר כי "אנחנו באפלה מוחלטת. אנחנו דורשים שיבואו להסתכל לנו בעיניים ושיעדכנו אותנו. לא מבין למה המשפחות לא מקבלות עדכון, במגבלות ביטחון שדה וצנזורה. אנחנו יודעים הכול מהתקשורת".
עוד אמר אביגדורי: "אנחנו דורשים להבין - למה לא מחזירים את כל מי שאפשר? למה ממשיכים לספר לנו שהפעולה הצבאית היא לטובת החטופים, כשבפועל אנחנו למדים שהיא יותר מסכנת אותם מאשר מצילה חיים?". בהתייחס למותם של חלק מהחטופים, אמר אביגדורי כי "כל עוד צה"ל לא יכול להגיד שהחטופים לא נהרגו מאש כוחותינו, זה מקריס את התזה שתמרון קרקעי מסייע לשחרורם".

לדבריו, מקרים אלו "ממחישים את מימד הזמן". הוא סיכם את דבריו באומרו כי "כל אחד מרצועת עזה שנחטף וייצא על הרגליים זה הישג לעם ישראל. זו עוד דרך לתמונת ניצחון, ואין ניצחון בלי השבת החטופים שצריכה להיות הכי מהירה שאפשר".
גם היום, המחאה למען החזרת החטופים נמשכת. והבוקר יצאו משפחותיהם, קרובים ותומכים ליום האחרון החותם את הצעדה שהחלה את דרכה בתל אביב, וצפויה להסתיים מול משרד ראש הממשלה בירושלים - שם תיערך בשעה 16:30 עצרת המונית. לאחר מכן, בשעה 20:00, תתקיים בתל אביב העצרת המרכזית ב"כיכר החטופים" ברחוב שאול המלך.
4 צפייה בגלריה
משפחות החטופים צועדות במבשרת למשרד רה"מ בירושלים
משפחות החטופים צועדות במבשרת למשרד רה"מ בירושלים
"כל אחד שנחטף וייצא על הרגליים זה הישג לעם ישראל". צעדת המשפחות, היום
(צילום: רועי רובינשטיין)
אמש פורסם כי ישראל הודיעה למתווכים הקטארים שהיא דוחה את ההצעה המעודכנת לעסקת חטופים, שכוללת שחרור של 50 חטופים משבי חמאס – ללא כל סיווג וקריטריונים.
ישראל עומדת על כך שלא להפריד משפחות שנמצאות בשבי, וכי כל הילדים והאימהות ישוחררו מהשבי בעזה. ישראל הביעה נכונות להתגמש בנוגע למשך ימי ההפוגות בלחימה, כדי לאפשר שחרור של עוד חטופים. היא מוכנה לעסקה שבה ישוחררו בין 70 ל-80 חטופים לפחות.