בישיבת הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות אמש (יום ב') הוצגו נתונים - גולמיים ברובם - המעידים על אפשרות שיעילות החיסונים פוחתת בחלוף הזמן.
לפי הנתונים, נרשמה ירידה ל-42% של מניעת הדבקה בקרב מחוסנים, ואפשרות של ירידה בעמידות החיסון נגד מחלה קשה עד כדי 60% אצל מי שחוסנו מוקדם. מכיוון שרוב המחוסנים אז היו בני 65 ומעלה, הסקת מסקנות וניתוח על בסיס הנתונים הללו הם בעייתיים. עם זאת, נתונים אלה, בניגוד לאחרים, כללו מידע ספציפי על חולים.
עוד על החיסונים:

המספרים של החולים הקשים קטנים, ומרווח הטעות גדול, אולם הניתוחים הללו (של מכון גרטנר ובנפרד של ד"ר אריק האס, מאנשי משרד הבריאות) מטרידים מאוד את המשרד. המנכ"ל, פרופ' נחמן אש, צפוי לכנס עוד מומחים כדי להתייעץ איתם על הנתונים, ואחר הצהריים נקבעה פגישה עם ראש הממשלה נפתלי בנט.
הדיון שמכנס בנט נועד לחשיבה מחודשת עם מומחים חיצוניים למערכת על פתרונות יצירתיים להתפרצות הגוברת. ההערכות בממשלה הן שמשרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה הולכים ומתחזקים בעמדתם התומכת בזריקות "בוסטר" (מנת חיסון שלישית) לאוכלוסיות מעל גיל 65.
נזכיר כי לעת עתה מספר החולים הקשים נמוך יחסית, והמידע עדיין חסר. בכל מקרה ישנה התפרצות, שבמסגרתה אי הוודאות גדולה - ועם זאת ניתן לומר שיש ירידה מסוימת, ששיעורה טרם ידוע, בחיסוניות האפקטיבית. הסיבה יכולה להיות קשורה לכך שזן הדלתא של הנגיף מידבק יותר, או לדעיכה מסוימת ביעילות החיסון.