4 צפייה בגלריה
טקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה
טקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה
בני הזוג נתניהו. בשל סידורי ביטחון - ישהו כמה ימים במלון יוקרה
(צילום: רויטרס/Amir Cohen)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה יצאו אתמול (שני) מהבית ברחוב עזה שבירושלים, ועברו להתגורר במשך כמה ימים במלון היוקרה וולדורף אסטוריה בעיר - שם הם צפויים להישאר עד יום שישי בצהריים, על חשבון המדינה. לפי משרד ראש הממשלה, הסיבה לכך היא ביטחונית - על אף שבני הזוג היו יכולים לבחור לשהות במעונם המאובטח בקיסריה.
המעבר למלון היוקרה נעשה לאחר ששיפוצים שמתבצעים בחודש האחרון בבית הפרטי של משפחת נתניהו, שהיו אמורים להסתיים שלשום, התארכו יותר מהמתוכנן בשל בעיות בירוקרטיות. בני הזוג נתניהו התגוררו בתקופה האחרונה בווילה הפרטית שלהם בקיסריה, וביום ראשון הם היו אמורים לחזור לבית ברחוב עזה - אך השיפוצים קצת התארכו.
4 צפייה בגלריה
השיפוצים בבית משפחת נתניהו ברחוב עזה בירושלים
השיפוצים בבית משפחת נתניהו ברחוב עזה בירושלים
הבית ברחוב עזה, שנמצא כעת שיפוצים
(צילום: איתמר אייכנר)
גורמים בסביבת נתניהו הסבירו שהוא לא יכל להישאר בקיסריה עוד כמה ימים, מאחר והלו"ז שלנו נקבע הנה בהנחה שיחזור לירושלים. עוד אמרו הגורמים כי היה קושי להסיע את רה"מ כל יום מקיסריה לירושלים בפקקים של הבוקר. במשרד ראש הממשלה חיפשו חלופות מגורים בירושלים, ומלון וולדורף אסטוריה נבחר לאחר שנבדקו כל האפשרויות, והמקום אושר על ידי כל גורמי הביטחון והמקצוע.
במשרד ראש הממשלה מסרו בתגובה לפרסום כי "בהנחיית גורמי הביטחון, ולאור התגברות האיומים נגד ראש הממשלה נתניהו, נעשים סידורי ביטחון סביב דירתו בירושלים". עוד נמסר כי סידורים אלו "מחייבים אותו לשהות למספר ימים מחוץ לדירתו, במקום שאושר על ידי גורמי האבטחה וגורמי המקצוע במשרד רה"מ".
4 צפייה בגלריה
מלון וולדורף אסטוריה בירושלים, ב-2014
מלון וולדורף אסטוריה בירושלים, ב-2014
מלון וולדורף אסטוריה בירושלים, ב-2014
(צילום: עמית גורן)
4 צפייה בגלריה
(צילום: תצפית)
משפחת נתניהו מתגוררת בביתה הפרטי ברחוב עזה, עד שיושלם השיפוץ במעון הרשמי ברחוב בלפור. השיפוץ היסודי של המעון נמצא בעיצומו, צפוי להסתיים רק באוקטובר 2024. עד אז, הבית הפרטי יוגדר כמעון הרשמי.
סאגת השיפוצים במעון הרשמי ברחוב בלפור נמשכת כבר זמן רב, כשגם ראשי הממשלה האחרונים, נפתלי בנט ויאיר לפיד לא זכו לגור במעון. בנט הודיע כי יעזוב את ביתו הפרטי ויעבור למעון אחרי שהשיפוצים יסתיימו, אך הוא לא נשאר בתפקיד די זמן. בזמן שהתגורר בביתו הפרטי ברעננה, משרד רה"מ העסיק עובדי משק בית גם בביתו. לפיד, שהחליף אותו לאחר פירוק הממשלה, עבר עם אשתו לדירת המאבטחים הסמוכה למעון הרשמי. ראש הממשלה לשעבר התעקש להתגורר במתחם המעון כדי למנוע מצב שהמדינה משקיעה כספים בביתו הפרטי, כפי שעשתה במקרה של בנט.
עלות השיפוצים במעון בבלפור נאמדת ב-50 מיליון שקל והם מתבצעים על ידי משרד הביטחון. השיפוצים כוללים מרכיב משמעותי של אבטחה ומיגון, אך גם החלפת תשתיות נרחבת. עוד לפני הבחירות – ביקשה מנכ"לית משרד רה"מ דאז נעמה שולץ להאיץ את העבודות כדי שהבית יהיה מוכן מוקדם יותר. ואולם, הקבלנים הודיעו שהדבר אינו אפשרי וכי כל הבית מפורק לגמרי, אי אפשר להיכנס אליו והוא אינו ראוי למגורים.