ערוץ "איראן אינטרנשיונל", שמשדר מלונדון וזוכה למימון סעודי, חשף אחר הצהריים (יום חמישי) את פרטיו של בכיר במשמרות המהפכה שלפי הדיווח נחקר באיראן על ידי אנשי המוסד וסיפק מידע על העברות נשק לסוריה, עיראק, לבנון ותימן. לפי הדיווח חקירתו של אותו בכיר, ידוללה חדמתי, היא זו שהביאה למעצר המטוס האיראני בארגנטינה בחודש שעבר, שהקברניט וחלק מאנשי הצוות שלו היו חברים במשמרות המהפכה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד שבו נראה לכאורה בכיר במשמרות המהפכה ידוללה חדמתי נחקר ב איראן ומודה בהעברת אמצעי לחימה נשק ל חיזבאללה דרך סוריה
תיעוד שבו נראה לכאורה בכיר במשמרות המהפכה ידוללה חדמתי נחקר ב איראן ומודה בהעברת אמצעי לחימה נשק ל חיזבאללה דרך סוריה
ידוללה בחקירתו
שגרירות ישראל בארגנטינה, נזכיר, טענה אחרי שקורקע המטוס כי "איראן מנסה באמצעות משמרות המהפכה וכוח קודס להגביר את ההשפעה שלה בכל העולם, כולל בדרום אמריקה, כחלק מהניסיון לבנות בסיס לפעילות בטרור ביבשת. אירוע המטוס מצטרף לניסיון לרצוח ישראלים בבוגוטה בירת קולומביה על ידי פושעים שעובדים עבור כוח קודס".
באיראן כבר פורסם לפני ימים אחדים תיעוד של חקירתו של חדמתי, כשזהותו חסויה ופניו מטושטשים, ולטענת התקשורת שם החקירה נעשתה על-ידי "עבריינים מטעם המוסד". כעת נחשף בדיווח ב"איראן אינטרנשיונל" פרטיו של אותו בכיר, ונטען כי חדמתי משמש כסגנו של בכיר בשם עלי עסקר נורוזי, ראש מחלקת הלוגיסטיקה במשמרות המהפכה. נורוזי עומד מאחורי העברות אמצעי הלחימה האיראניים לחיזבאללה, וחשוב כנראה כל-כך עד שהמנגנון להעברת כלי הנשק נקרא על שמו, "מנגנון נורוזי". במסגרת הפעילות הזו רשמו האיראנים לאחרונה כמה הצלחות.
2 צפייה בגלריה
מנסור רסולי
מנסור רסולי
גויס כמתנקש ונחקר על אדמת איראן. רסולי
(צילום: איראן אינטרנשיונל)

בסרטון שפורסם כבר בתקשורת האיראנית נשמע חדמתי אומר: "אני ידוללה חדמתי, עובד במחלקת לוגיסטיקה של משמרות המהפכה תחת פיקודו של נורוזי. נורוזי הוא האיש שעומד בראש כל ההעברות של נשק טילים או מל"טים ממחלקת לוגיסטיקה של משמרות המפכה למדינות שכנות וגם לחיזבאללה – ואני עובד במשרדו של נורוזי ומאוד מתחרט על מה שאני עושה. לא הייתי צריך לעשות את זה, ואני ממליץ לכל השותפים שלי בעבודה לא לעשות את הדברים אלה".
בעבר נחטף ונחקר על אדמת איראן איכר בשם מנסור רסולי, שאותו לפי הדיווחים משמרות המהפכה גייסו כמתנקש. חוטפיו של רסולי ביקשו לברר מידע על מבנה הפיקוד של יחידה 840 שלפי ישראל עומדת מאחורי פיגועי טרור שמבצעת איראן בחו"ל, וחודשים לאחר מכן חוסל חסן סיאד חודאי - מי שנטען שהיה סגן מפקד היחידה הזו. לאחר חשיפת סרטון חקירתו של רסולי באפריל 2022, הטלויזיה האיראנית פרסמה סרטון חדש של רסולי, שבו הוא מכחיש את מעורבותו בפעילות משמרות המהפכה.
פרסום חקירתו של ידוללה מתרחש על רקע מלחמת הצללים שמנהל לפי דיווחים זרים המוסד באיראן כבר שנים. בין היתר דווח בחודש האחרונים על כמה מקרי חיסול של מדענים וקצינים במשמרות המהפכה, וישראל טענה במקביל כי האיראנים מנסים לפגוע באזרחים ישראלים באיסטנבול שבטורקיה.