לוחמי הימ"מ שפעלו בסוף השבוע בגזרת ג'נין קיבלו אתמול בשורה מעודדת: סגן-ניצב ש', מפקד פלוגה ביחידה שנפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים, התאושש מעט וחל שיפור קל במצבו. המפקד הנערץ התעורר ותיקשר עם בני משפחתו, אחרי שהיה מורדם ומונשם. את ש' ואנשיו ליווה במבצע מפקד הימ"מ, נצ"מ ח', ששחזר אתמול את ההיתקלות הדרמטית.
היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של המשטרה פועלת הרחק מאור הזרקורים, תחת סיכון חיים, ומבצעים רבים שלה כלל לא מגיעים לידיעת הציבור. בעקבות הקרב ליד ג'נין בלילה שבין שישי לשבת, שבו לוחמים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל ונמנע פיגוע גדול, המפקד, נצ"מ ח', אמר ש"בסך הכול עשינו את העבודה שלנו. אנחנו ניצבים חדשות לבקרים אל מול חוליות טרור שמנסות לבצע פיגועים בישראל. נמשיך לבצע את המוטל עלינו בנחישות ובענווה".
4 צפייה בגלריה
המאזדה בזירה סמוך לג'נין
המאזדה בזירה סמוך לג'נין
"מבחינתנו, הרכב ובו חוליית המחבלים היה חייב להיעצר". רכבם של המחבלים בזירה סמוך לג'נין
מפקד היחידה, ח', גדל בשורותיה וכיום, בשנות ה-40 לחייו, הוא מפקד עליה. את המבצע הוא ניהל בחפ"ק הקדמי. כעת הוא חוזר אל קרב האש שהסתיים, לדבריו, במהירות. "ביצענו סגירה על הרכב עם המחבלים", הוא אומר, "ופתאום נפתחה אש תופת לכיוון הלוחמים שלנו. הם הגיבו מהר מאוד. תוך עשר עד 15 שניות שלושת המחבלים כבר נוטרלו וסוכל פיגוע".
שלושת המחבלים שחוסלו היו סאיב עבאהרה, חליל טוואלבה וסיף אבו-לבדה, חברי הג'יהאד האיסלאמי. נצ"מ ח' מספר שמבחינתו האירוע הזה היה צריך להסתיים בדרך אחת בלבד. "הלוחמים שלנו פעלו בצורה מקצועית, בנחישות יוצאת דופן, אומץ לב בלתי רגיל וחתירה למגע", אומר מפקד היחידה. "מבחינתנו הרכב ובו חוליית המחבלים שהייתה בדרכה לפיגוע היה חייב להיעצר. הוא היה בדרכו לארץ, ליעד לא ידוע. המשימה שלנו הייתה לעצור אותו ולא לאפשר לו להיכנס לתוך תחומי הקו הירוק".
4 צפייה בגלריה
מפקד הימ"מ
מפקד הימ"מ
"נמשיך לבצע את המוטל עלינו בנחישות ובענווה". מפקד הימ"מ ח'
(צילום: דוברות מג"ב )
מפקד היחידה מגלה כיצד נערכו הלוחמים בימים ובשעות שלפני הפעולה. "היינו בשטח ובהכוונת שב"כ ביצענו מספר פעולות שקשורות בחוליה", הוא אומר, "הבנו שהם חמושים ובכוונתם לבצע פיגוע בתוך תחומי ישראל. לוחמי היחידה היו ערוכים במספר מוקדים באזור השומרון כדי לעצור אותם. ביום שישי בבוקר כבר קיבלנו מידע שהחוליה מתכננת להוציא אל הפועל את הפיגוע עם אפודים, נשקים ורימונים. נערכנו לביצוע המעצר בגזרת ג'נין, וקיבלנו אינדיקציה מדויקת משב"כ בלילה שבין שישי לשבת שהמחבלים עושים את דרכם מג'נין לטול כרם".
ידיעת הזהב על מיקומה המדויק של חוליית הטרור התקבלה בימ"מ סמוך לאחת בלילה. הכוח בפיקודו של סנ"צ ש' חתר למגע בידיעה שמדובר ב"פצצות מתקתקות", מחבלים שנושאים כלי נשק ורימונים ומתכוונים לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. "אנחנו מבינים שזה צריך להיות רגע המעצר שלהם", נצ"מ ח' משחזר, "ביצענו סגירה על הרכב שלהם ופתאום כאמור נפתחה אש חזקה, אבל הלוחמים שלנו הגיבו מהר מאוד ונטרלו את המחבלים בתוך זמן קצר מאוד".
4 צפייה בגלריה
המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לבקר את סגן ניצב ש' בבית החולים
המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לבקר את סגן ניצב ש' בבית החולים
המפכ"ל שבתאי מבקר את סגן ניצב ש'
(צילום: דוברות המשטרה)

4 צפייה בגלריה
ניצב אמיר כהן מפקד משמר הגבול
ניצב אמיר כהן מפקד משמר הגבול
"פעולה אמיצה ומקצועית, פועלים מדי יום לסיכול טרור בחצר הבית של המחבלים". אמיר כהן, מפקד מג"ב
(צילום: נדב אבס)
מפקד הימ"מ מספר גם על הפציעה והפינוי של מפקד הפלוגה ש': "הוא קיבל בשטח טיפול מצוין, מציל חיים, מצד פרמדיקים לוחמי היחידה ופונה במסוק לבית החולים".
מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, שמלווה ומאשר את פעילות הימ"מ, אמר למפקד היחידה ח' וללוחמים לאחר המבצע: "ביצעתם פעולה אמיצה ומקצועית. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. לוחמי ימ"מ ומג"ב, יחד עם לוחמי צה"ל ואנשי השב"כ והשוטרים, פועלים מדי יום לסיכול טרור בחצר הבית של המחבלים, לצד פעילות שוטפת בתחום ביטחון הפנים בארץ. נמשיך לפעול עם צה"ל ושב"כ ושאר זרועות הביטחון, בכוחות גדולים וחזקים, כדי לספק ביטחון לאזרחי ישראל".