ביום חמישי האחרון, יממה לפני סיכול הפיגוע שתכננו מחבלי הג'יהאד האיסלאמי בישראל, אחד מחברי החוליה הספיק לבצע ניסיון פיגוע ירי סמוך לעמדה צבאית באזור ג'נין - וירה לא פחות מ-52 קליעים באזור. לא היו נפגעים או נזק לעמדה למרות שבאזור היו חיילי צה"ל.
לפי אחת ההערכות, ניסיון הפיגוע היה בדיקה של הנשק לקראת פיגוע גדול יותר. המחבל נמלט מהזירה, אליה הגיעו כוחות צה"ל שאספו ממצאים מהמקום, ובכך סייעו בהמשך המצוד אחר החוליה.
4 צפייה בגלריה
המאזדה בזירה סמוך לג'נין
המאזדה בזירה סמוך לג'נין
רכבם של המחבלים בתום הקרב עם לוחמי הימ"מ
4 צפייה בגלריה
 הקליעים שירה המחבל כיממה לפני החיסול
 הקליעים שירה המחבל כיממה לפני החיסול
התרמילים שנאספו מזירת ניסיון הפיגוע ליד ג'נין

גל הטרור - כתבות נוספות

שלושת המחבלים היו תחת המעקב של מערכת הביטחון מזה זמן מה, ול-ynet נודע כי ביממה לפני ההיתקלות, כוחות ביטחון מיוחדים שהו בעומק השטח הפלסטיני כחלק מהידוק המצוד אחריהם.
המרדף הרכוב של לוחמי הימ"מ אחרי המחבלים כלל שימוש בכמה מכוניות מסוערבות שסגרו על רכב המחבלים, ואחד מהם אף התנגש בו במכוון כדי לעצור אותו. באותו רגע פתח אחד המחבלים באש כבדה לעבר אחת המכוניות, וסנ"צ ש', מפקד פלגת הלוחמים, ספג קליע בפלג גופו העליון. למקום הוקפץ במקביל כוח מגדס"ר גולני שהוביל את הפינוי המהיר של הפצועים למסוק במוצב הסמוך ריחן, תוך כרבע שעה.
4 צפייה בגלריה
המאזדה בזירה סמוך לג'נין
המאזדה בזירה סמוך לג'נין
הרכב מנוקב הקליעים
מחקירת הההיתקלות עולה כי החבר הרביעי בחוליה, ששמע על התקרית, החליט לנסוע דווקא לזירת ההיתקלות במהלך הלילה, ושם ארבו לו לוחמי גולני מתוך הערכה שיחליט להגיע.
ברגע שהמחבל הבחין בכוח הוא נמלט בחזרה לכיוון טול כרם, ובשעת בוקר מוקדמת נצפה כשהוא מנסה לעצור טרמפים ליד תחנת דלק בכפר עראבה שבין ג'נין לטול כרם. בצה"ל הקפיצו כמה צוותים כחלק מהמרדף אחריו ושלחו את צוות דובדבן לביתו בשוויכה - ושם נלכד בסופו של דבר לאחר שהכוחות כיתרו את ביתו.