רצח אלמוג פרץ אתמול במגדל היוקרה באשדוד חצה את כל הקווים האדומים, גם של עולם הפשע. בתיעוד המצמרר נראתה אלמוג (37) אוחזת בבתה הקטנה, כשמתנקש פותח באש לעבר בעלה העבריין שאול פרץ - ופוגע בה. מותה נקבע בבית החולים, בעלה נפצע בינוני ואחייניתו שהשיבה אש נפצעה קל. הילדה הקטנה, שעל בגדיה נראו כתמי דם, לא נפגעה. הרוצח עדיין לא נתפס.

2 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח באשדוד שאול פרץ ואשתו אלמוג ז"ל
תיעוד הרצח באשדוד שאול פרץ ואשתו אלמוג ז"ל
אלמוג ושאול פרץ, והמתנקש שירה בהם
הרצח באשדוד אירע רגע לפני ששאול פרץ - שהיה היעד ובעבר כבר ניצל מניסיונות חיסול - היה אמור לצאת מהדירה לצורך עדותו במשפט שמתנהל זה שש שנים ועוסק במעורבותו ברצח יוסי שריקי ב-2018. ירי בבית קפה, רצח בחולון, חיסול כנקמה: אלו הקרבות המדממים בעולם התחתון שקדמו לרצח במגדל אתמול.

15 בינואר 2018: רצח שריקי בחולון

רצח האמא באשדוד לא היה הראשון שבו העבריינים המדוברים חצו את כל הגבולות. ב-2018 נרצח יוסי שריקי לעיני אביו - וגם לעיני בלשי המשטרה. באישום שהוגש בעקבות זאת נכתב כי שאול פרץ, הנאשם המרכזי - ויעד ניסיון החיסול אתמול - עוסק במתן הלוואות. אחד מהנאשמים האחרים היה הנהג שלו, ונאשמים אחרים עסקו באבטחתו.

לפרץ, נכתב אז, סכסוך מתמשך עם דניאל זרוג. שריקי היה חברו של זרוג, אבל גם של פרץ. לפי האישום, בשלב מסוים פרץ דרש משריקי כי ינתק את קשריו עם זרוג - שהיה אז כלוא לשבע שנות מאסר בגין פתיחה באש על סועד בקפה ג'ו בבת ים, בשנת 2013.
זרוג, שחבש אז פאה והרכיב משקפיים, ניגש לאחד השולחנות, שלף אקדח וניסה לירות פעמיים מטווח קצר על אותו סועד. הסיבה היחידה שנמנע רצח באותו יום הייתה מעצור באקדח. לאחר ניסיון הירי הכושל, זרוג ברח מהמקום, זרק לפח את כל החפצים ששימשו אותו להסוואה ולמחרת רכש כרטיסי טיסה לחו"ל. הוא שב לישראל ארבעה חודשים לאחר מכן, וכמה חודשים לאחר מכן נעצר. גם אתמול נטען כי הרוצח התחזה לאחר - כשלבש מדים.

ובחזרה לרצח שריקי. באישום נגד פרץ מ-2018 נכתב כי הוא החליט לסחוט את שריקי, לירות ולפצוע אותו, ולאחר מכן לדרוש ממנו לשלם לו 150 אלף שקל. הוא קבע להיפגש עם שריקי מתחת לבית הוריו בחולון במעין "כיפה אדומה" - מלכודת לעבריין.
ב-15 בינואר באותה שנה כמה מהנאשמים סיירו במקום והצטיידו באקדח, ובערב נפגשו פרץ ושניים ממאבטחיו עם שריקי. אביו של שריקי המתין מטרים ספורים מעבר לכביש לבקשת בנו שחשש מהמפגש. בשלב מסוים הגיעו בקטנוע שני נאשמים נוספים. פרץ ומאבטחיו ברחו אז לרכב פרטי, שריקי נמלט לכיוון אביו - ואחד מהנאשמים הנוספים, משה בן שמחון, ירה בשריקי למוות.

שוטרי ימ"ר תל אביב, שעקבו אחר פרץ וחבורתו בחשד שאלו עוסקים בעבירות סחיטה ואיומים, הבחינו במתרחש. הם העבירו הודעה בקשר, וצוות נוסף שהיה עימם התנגש בעוצמה בשני המתנקשים ועצר אותם. פרץ ושניים נוספים נעצרו מאוחר יותר. שניים מהעצורים, ששיתפו פעולה עם החוקרים, טענו כי לא ידעו שעומד להתבצע רצח, אלא רק ששריקי יאוים וייפגע.

26 באפריל 2023: חיסול בן שמחון באלעד

למרות שרצח שריקי התבצע לעיני הבלשים, המשפט טרם הסתיים - אף שיותר משש שנים כבר חלפו מאז. לפני שנתיים שוחררו למעצר בית באיזוק אלקטרוני שניים מהנאשמים, ובהם גם משה בן שמחון שהואשם בכך שירה למוות בשריקי.
שופט העליון ששחרר את בן שמחון לחלופת מעצר, יצחק עמית, כתב בין השאר כי למעט הרשעה בכך שתקף עצור אחר - עברו הפלילי נקי. בנוסף, ציין, כי בן שמחון חלה בסרטן ונזקק לטיפולים כימותרפיים. "תנאי המעצר אינם אידיאליים בלשון המעטה למי שמקבל טיפולים כימותרפיים ונזקק למשככי כאבים", כתב. "מצבו הרפואי הירוד של בן שמחון מפחית את מסוכנותו ואת החשש להימלטות מן הדין".
2 צפייה בגלריה
משה בן שמחון
משה בן שמחון
משה בן שמחון
בן שמחון אכן לא נמלט, אבל גם לא נותר בחיים זמן רב - ולא בגלל מחלתו. בערב יום העצמאות האחרון, ב-26 באפריל 2023, הוא נרצח באלעד עם כניסתו לבניין מגורים - ובמשטרה חשדו שהרצח היה כנקמה על אותו חיסול. הרוצח או הרוצחים שלו עדיין לא נתפסו.
מעצרו של שאול פרץ עצמו הוארך יותר מ-12 פעמים, אבל בדצמבר האחרון גם הוא שוחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני. השופט ציון קאפח קבע אז כי הוא יהיה נתון לפיקוח שני מפקחים בו זמנית בכל שעות היממה, ולצד זאת הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, נאסר עליו ליצור קשר עם מעורבים בתיק ולמעשה נאסרה עליו כל התקשרות עם גורם חיצוני, פרט לטלפון הנייד של אשתו.
אחד הדיירים במגדל היוקרה באשדוד, שבו מתגורר גם ראש העיר יחיאל לסרי, אמר כי פרץ "גר כאן רק שלושה חודשים. הוא שכר את הבית ממשקיע צרפתי, והוא בסך הכול אדם שקט ונעים. הייתי פוגש את הילדים שלו בלובי או במעלית ותמיד כולם היו נחמדים".

משפטו של שריקי עדיין נמשך, ולאחד הדיונים הקודמים פרץ לא הגיע עקב טענה ל"בעיה רפואית". ביום חמישי האחרון הוא הגיע לבית המשפט לאחר שהוצא לו צו הבאה. "בטח שאגיע להעיד. אני לא מתחמק, איזו שאלה", אמר אז פרץ. אתמול בבוקר הוא היה אמור להעיד מטעם ההגנה - אבל רגע לפני כן נרצחה אשתו והוא נפצע.
כל אלו מעלים שאלות קשות לגבי התנהלות המשטרה ומערך המודיעין שלה - שידעו היטב היכן מתגורר פרץ, הכירו את הסכסוכים והיו אמורים להפנות תשומת לב מיוחדת למקרה, ביום שבו פרץ אמור להתחיל להעיד מטעם ההגנה.