חשד לרצח ליד דימונה

גבר כבן 40 נמצא הבוקר (שבת) מת בצד הדרך בכביש 25 מזרחית לדימונה, ועל גופו סימני דקירות. ברכבו של הנרצח, שנותר מונע במרחק של כחמישים מטרים ממנו, היו מזוודות - מה שמעלה את החשד כי היה בדרכו לחופשה.
9 צפייה בגלריה
הזירה בכביש 25
הזירה בכביש 25
הזירה בכביש 25
(צילום: בראל אפרים)
9 צפייה בגלריה
הזירה בכביש 25
הזירה בכביש 25
(צילום: בראל אפרים)
מפקד מרחב נגב במשטרה, תת-ניצב נחשון נגלר, הגיע לזירה. חוקרי המז"פ אספו ממצאים מהמקום והחקירה הועברה לטיפולה של היחידה המרכזית במרחב.

לילה שני של התפרעויות בנגב

גם אתמול בערב נערכה הפגנה סוערת בתל שבע במחאה על הנטיעות של קק"ל בנגב, ונקודת המשטרה המקומית שוב במוקד: מפרי סדר השליכו אבנים, בקבוקי תבערה וירו זיקוקים בכינון ישיר לעבר שוטרים. השוטרים התעמתו עם המפגינים, שגם הבעירו צמיגים על הכביש הראשי ביישוב, והשתמשו ברימוני הלם על מנת לפזרם. חשוד אחד נעצר.
חלק מהמפגינים הבטיחו להמשיך בהפגנות "עד הסוף", ואמרו שהם לא מתכוונים להרים ידיים בקלות. "זכותנו לצאת ולהפגין ולא יסתמו לנו את הפיות", אמר אחד מהם. "המשטרה תמיד טוענת שאנחנו מתפרעים וזורקים אבנים ובקבוקי תבערה ועוד, ולא מדברת על עצמה ועל היחס האלים שלה. כל המדינה צריכה להבין שהפגיעה באדמות זה קו אדום – ואנחנו מוכנים למות שהידים למענן. כל משטרת ישראל לא תרתיע אותנו".

ל-ynet נודע כי שב"כ חוקר יחד עם המשטרה את האירוע שבו הוצת רכבו של המאבטח, כשלפי החשד מדובר בניסיון פיגוע עם מניע לאומני. שב"כ והמשטרה חושדים למניע לאומני בעוד שני אירועים בהתפרעויות האחרונות, שאירעו ביום שלישי בערב: הנחת האבנים על מסילה שבעקבותיה נאלצה רכבת נוסעים לבלום, והצתת רכב של עיתונאי "הארץ" באותו ערב בצומת שגב שלום. במשטרה טענו השבוע כי את ההתפרעויות הובילו צעירים שהזהות הפלסטינית שלהם חזקה מזו הישראלית.

התפתחות בשיחות הגרעין בווינה

גורם המעורה בפרטי המו"מ שנערך בין איראן למעצמות על החייאת הסכם הגרעין מ-2015 אמר אמש כי האווירה בסבב האחרון הפכה ל"אופטימית" יותר – אך בה בעת הזהיר כי נותרו לא מעט סוגיות במחלוקת שטרם נפתרו, והוסיף כי "לא נותר כל הזמן שבעולם" על מנת להגיע להסכם.
9 צפייה בגלריה
נציגי איראן והמעצמות סבב שביעי של שיחות על הסכם הגרעין וינה 17 בדצמבר
נציגי איראן והמעצמות סבב שביעי של שיחות על הסכם הגרעין וינה 17 בדצמבר
נציגי איראן והמעצמות
(צילום: רויטרס)
הגורם, ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס, אמר כי הצדדים עוסקים כעת בעיקרי-עיקריו של ההסכם, דברים "פרקטיים" כלשונו, וכי המו"מ נמצא כעת בשלב "המעיק והדורשני" ביותר במגעים המתקיימים בבירה האוסטרית. הגורם ציין עוד כי השיחות מתמקדות כעת יותר ויותר בסוגיות הנוגעות לסדר הנדרש עבור הצעדים שיעשו איראן וארה"ב במקרה שבו יושג הסכם, צעדים שיכללו כמובן חזרה של איראן להגבלות משמעותיות על תוכנית הגרעין שלה, והסרה של הסנקציות האמריקניות.

שבת חורפית וגשומה

ברוב אזורי הארץ שמצפון לבאר שבע הייתה שבת חורפית במיוחד, כאשר המוקדים העיקריים של הגשם היו בשרון ובמישור החוף הדרומי. זכרון יעקב היא שיאנית המשקעים של 12 השעות האחרונות - שם נמדדו 40.1 מ"מ. בחדרה נמדדו 17.4 מ"מ, בקבוצת יבנה שבשפלה נמדדו 32.5 מ"מ ובאשדוד 24.6 מ"מ. בבית דגן שבגוש דן נמדדו 27 מ"מ, אולם בתל אביב הסמוכה נמדדו "רק" 12.7 מ"מ.
בחרמון השלג המשיך לרדת, ומאתר החרמון נמסר כי השלג צפוי עוד להתחזק במהלך היום והלילה הקרוב. עוד נמסר כי עד כה נערמו במפלס העליון כ-15 ס"מ שלג ובמפלס התחתון כ-7 ס"מ. האתר יישאר סגור למבקרים גם מחר - וצפוי כרגע להיפתח רק ביום שני.
9 צפייה בגלריה
שלג בהר החרמון
שלג בהר החרמון
שלג בהר החרמון
(צילום: אתר החרמון)
9 צפייה בגלריה
קשת בענן בחיפה
קשת בענן בחיפה
קשת בענן בחיפה
(צילום: אפרת חורש)
מחר בבוקר יהיה גשום מאוד בעיקר במישור החוף הדרומי, בשפלה הדרומית ובדרום, וקיים חשש חמור לשיטפונות בנחלים. משעות הצהריים הגשם ייפסק בצפון, ואחר הצהריים גם במרכז, ויתרכז בעיקר בדרום. יש סיכוי לשלג מעורב בגשם בהר הנגב, ולשלג בפסגות רמת הגולן. הטמפרטורות בשבוע הקרוב יהיו מאד נמוכות - הנמוכות ביותר מאז תחילת החורף, עם קרוב ל-0 מעלות בלילה בהרים.

טונגה: התפרצות הר געש תת-ימי וחשש מצונאמי

אזהרת צונאמי פורסמה הבוקר במדינות האיים טונגה ופיג'י שמצפון לניו זילנד, בעקבות התפרצות הר געש תת-ימי באוקיינוס השקט. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים גלים מציפים מבנים ביישובים על חופי האיים, וכן סוחפים גדרות. הרשויות בפיג'י ביקשו מהאזרחים להימנע מלהתקרב לחופים בגלל הגלים המסוכנים. אתרי החדשות בטונגה דיווחו כי כוחות משטרה וצבא פינו את המלך טופו השישי מארמונו שנמצא סמוך לחוף, יחד עם תושבים רבים מהכפרים הקרובים לים.
9 צפייה בגלריה
צונאמי בפיג'י ובטונגה
צונאמי בפיג'י ובטונגה
חופי טונג'ה, היום
(מתוך טוויטר)
הר הגעש שהתפרץ, הונגה טונגה, ממוקם כ-30 ק"מ דרומית לאי פונואפו והוא חלק מקבוצת הרי געש פעילה מאוד הנקראת רכס טונגה, שמתפרש מניו זילנד ועד מזרחית לפיג'י. באתר החדשות המקומי "מטנגי טונגה" ובאתרי חדשות נוספים בעולם פורסם תיעוד לוויין של ההתפרצות - שנמשכה שמונה דקות. על פי האתר המקומי, קוטרו של ענן הקיטור והאפר הגעשי העצום שתועד הוא 5 קילומטרים וגובהו כ-20 קילומטרים.
בניו זילנד, המרוחקת כ-2,300 קילומטרים מהר הגעש שהתפרץ, הזהירו הרשויות מים סוער וגלי - אך לא פורסמה אזהרת צונאמי. "יש לצפות לגלים עוצמתיים, חריגים ופתאומיים בחופים", נמסר מהסוכנות הלאומית לניהול מצבי חירום של ניו זילנד.

מתקפת סייבר ענקית באוקראינה, חשש ממבצע רוסי חשאי

החשש הכבד מאפשרות שרוסיה תפלוש כבר בשבועות הקרובים לאוקראינה גבר אמש דרמטית בעקבות אזהרה חריגה שפרסם הממשל האמריקני על סמך מידע מודיעיני שאותו חשף בפומבי, ולפיו מוסקבה שלחה כוחות מיוחדים למזרח אוקראינה כדי להצדיק פתיחה של מבצע כיבוש צבאי.
דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה כי על פי המידע המודיעיני שיש ברשות ארה"ב, רוסיה "מכינה את הקרקע" לקמפיין של דיס-אינפורמציה, שבמסגרתו היא תנסה להציג את אוקראינה כמי שנערכת למתקפה מיידית נגד המורדים הפרו-רוסים בחבל דונבס שבמזרח אוקראינה. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הכחיש את ההאשמות האמריקניות וכינה אותן "בלתי מבוססות".
9 צפייה בגלריה
לוחם הנמנה עם בדלנים פרו-רוסים ש רוסיה תuמכת בהם בכפר סמוך לעיר דונצק שבו שולטים המורדים ב מזרח אוקראינה
לוחם הנמנה עם בדלנים פרו-רוסים ש רוסיה תuמכת בהם בכפר סמוך לעיר דונצק שבו שולטים המורדים ב מזרח אוקראינה
לוחם פרו-רוסי באוקראינה
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
הודעה מאיימת שפורסמה באתר משרד החוץ של אוקראינה שנפרץ כחלק מ מתקפת סייבר נרחבת שמיוחסת ל רוסיה
הודעה מאיימת שפורסמה באתר משרד החוץ של אוקראינה שנפרץ כחלק מ מתקפת סייבר נרחבת שמיוחסת ל רוסיה
ההודעה שהופיעה באתר משרד החוץ האוקראיני
(צילום: רויטרס)
במקביל, שעות לאחר סיומו של המשא ומתן הכושל בין נציגי ארה"ב ורוסיה בז'נבה, אירעה מתקפת סייבר נרחבת על אתרי אינטרנט של ממשלת אוקראינה, שבה לפי הרשויות בקייב נפגעו כ-70 אתרים, כולל זה של מועצת הביטחון וההגנה האוקראינית. ההאקרים האלמונים שהשתלטו על האתרים שתלו בהם מסר מאיים למדי, ברוסית, באוקראינית וגם בפולנית: "אוקראינים! כל המידע הפרטי שלכם הועלה לרשות הציבור. כל המידע במחשב הושמד, בלתי אפשרי לשחזר אותו. כל המידע שלכם הפך לפומבי, תפחדו וצפו לגרוע מכל. זהו העבר, ההווה והעתיד שלכם".
בניגוד לטענות ההאקרים, הרשויות באוקראינה הודיעו כי לא נראה שנגנב מידע אישי כלשהו מהאתרים שנפרצו, והשליטה על רובם הוחזרה. האצבע המאשימה הופנתה מהר מאוד לעבר מוסקבה: שירות הביטחון האוקראיני הודיע כי ברשותו אינדיקציות שלפיהן מי שעומדים מאחורי מתקפת הסייבר הם האקרים שקשורים לשירותי המודיעין הרוסיים.