שר הביטחון יואב גלנט צפוי להיפגש בניו יורק עם עוזרת מזכיר המדינה האמריקני לענייני המזרח התיכון ברברה ליף וכן עם יועץ הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגורק. הפגישות תואמו בין היתר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכידוע אוסר על שרי ממשלתו להיפגש עם בכירים בממשל האמריקני בארה"ב - ובכלל זה מקביליהם.
כך למשל, כדי להיפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני נאלץ גלנט לטוס בחודש יוני האחרון לבריסל - שם הוא נועד עם לויד אוסטין.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בביקור בפיקוד המרכז
בנימין נתניהו בביקור בפיקוד המרכז
גלנט ייפגש עם יועצו של ביידן והעוזרת של בלינקן, בצל איסור נתניהו
(צילום:שחר יורמן, REUTERS/Julia Nikhinson, עמוס בן גרשום, לע״מ)
עם זאת, הפגישות שיקיים גלנט בניו יורק אינן מנוגדת לאיסור של נתניהו - שחל עד שהוא ייפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בכיר בממשלה העריך בשיחה עם ynet שנתניהו יוזמן לבית הלבן בחודש הבא.
במסגרת ביקורו בארה"ב, גלנט נפגש הלילה עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה האו"ם בניו יורק, והדגיש בפניו כי הסיכוי להסלמה בגבול הצפון גובר, בעקבות פעולות חיזבאללה שמפרות את ריבונותה של ישראל.
"פוטנציאל ההסלמה בגבול הצפון גובר בעקבות הפרת ריבונות בוטה של לבנון", אמר גלנט. "איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה, על האו"ם להקפיד ולקיים יכולת לפעול באופן עצמאי בדרום לבנון".
פגישת גלנט וגוטרש נערכה על רקע פרובוקציות חוזרות ונשנות של חיזבאללה לאורך הגבול, וכשאחד מאוהלי ארגון הטרור עדיין ניצב בשטח ישראל בהר דב. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה עוקב מקרוב אחר ההתרחשויות בישראל, ובנאומו בחודש שעבר התייחס לביטול עילת הסבירות, ואמר כי "זה היום הגרוע ביותר בתולדות ישראל, כפי שחלק מהישראלים מעידים, והיום הזה מציב את המדינה במסלול להיעלמות".