יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ נחת הערב (ראשון) בוושינגטון, לקראת סבב פגישות מדיניות עם גורמי ממשל אמריקנים. במהלך הביקור צפוי גנץ להיפגש גם עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.
תחילה ייפגש גנץ הערב עם מנכ"ל איפא"ק הווארד קור ועם בכירים נוספים בארגון. מחר הוא צפוי להיפגש בזה אחר זה עם יועץ נשיא ארה"ב למזרח התיכון ברט מקגורק, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן וסגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס.
2 צפייה בגלריה
אנתוני בלינקן ובני גנץ
אנתוני בלינקן ובני גנץ
ייפגש גם עם מזכיר המדינה. גנץ ובלינקן
בהמשך תוכננה ליום שלישי בערב פגישתם של גנץ ובלינקן. בהמשך אותו היום ימריא גנץ מוושינגטון ללונדון, שם ייפגש עם שר החוץ של בריטניה דייוויד קמרון ועם בכירים נוספים במדינה.
יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיתף היום בחשבון הטלגרם שלו פוסט שכתב ב-X ח"כ אריאל קלנר מהליכוד, שבו כתב: "השר בני גנץ, מי מממן את הנסיעה הפרטית שלך ושל כל הפמליה והאבטחה לארה"ב? גם לעשות פוליטיקה קטנה ולערוך פגישות מדיניות בניגוד לעמדת ראש הממשלה וגם לא לחשוף את מקורות המימון זה דבר מאוד לא ממלכתי. זה דורש הבהרות, הציבור מחכה לזה".
הדברים ששיתף יאיר נתניהו מגיעים לאחר שנחשפה ב-ynet כוונתו של גנץ להגיע לארה"ב לסדרת פגישות, ללא תיאום עם ראש הממשלה. סביבת נתניהו זעמה על הפרסום ב-ynet והבהירה כי גנץ טס ללא אישור ראש הממשלה ובניגוד לתקנון הממשלה, ש"מחייב כל שר לאשר את נסיעתו מראש עם ראש הממשלה, לרבות אישור של תוכנית הנסיעה". לטענת מקורבי נתניהו, "ראש הממשלה הבהיר לשר גנץ שלמדינת ישראל יש רק ראש ממשלה אחד". בעקבות זעמו על גנץ סיפקה לשכת נתניהו הנחיה חריגה למדי לשגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג, שלא להתלוות לפגישות של חבר קבינט המלחמה עם בכירי הממשל האמריקני.
2 צפייה בגלריה
ערוץ הטלגרם של יאיר נתניהו על הטיסה של בני גנץ
ערוץ הטלגרם של יאיר נתניהו על הטיסה של בני גנץ
השיתוף של יאיר נתניהו: "גנץ, מי מממן את הנסיעה שלך?"
מוקדם יותר היום הגיב גם השר דודי אמסלם, מקורבו של נתניהו, לנסיעת גנץ לוושינגטון. הוא כתב ב-X כי "מר גנץ, כניסתך לממשלה הייתה על מנת לייצר אחדות בחירום, ולא כדי להיות סוס טרויאני". ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד הוסיף וטען כי משמעות נסיעת גנץ היא סיום דרכו בממשלה.
הביקור של גנץ יתקיים בתזמון מעניין במיוחד, בזמן שהמגעים לעסקת חטופים מתמשכים כבר תקופה ארוכה, ובצל הדיווחים בארה"ב כי בממשל האמריקני מאבדים את הסבלנות מול התנהלות נתניהו במלחמה - והטענות כי הוא כבול על ידי שותפיו לממשלה איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. בתוך כך תקף נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחריפות את הממשלה בשבוע שעבר, והזכיר מפורשות את השר בן גביר. בריאיון שהעניק לתוכנית הלייט-נייט של סת' מאיירס, ביידן הזהיר שאם ישראל תמשיך בדרכה הנוכחית, עם "ממשלה שמרנית כל כך", היא עלולה לאבד את הלגיטימציה הבינלאומית.