חמאס פרסם הערב (יום שבת) סרטון חדש שבו נראה בין השאר אלון שמריז, שנורה בשוגג על ידי צה"ל בשכונת שג'אעיה בעזה. אלון מדבר בסרטון על יום ההולדת של אחותו, ועל כן ניתן להעריך שהסרטון צולם סביב 28 בנובמבר. בסרטון נראים חטופים נוספים שבחרנו ב-ynet לא לציין את שמם ואת הדברים שאמרו, שסביר להניח שהוכתבו להם על ידי שוביהם, ללא אישור משפחותיהם.
1 צפייה בגלריה
אלון שמריז
אלון שמריז
אלון שמריז
"לפחות יש לנו תמונה מהשבי שלו. לא ראינו אות חיים ממנו חוץ מהגופה שלו, אז זה מצמרר", אמר ל-ynet אביו של אלון, אבי, אחרי שצפה בסרטון. "הוא מודע לזמנים, הוא ידע מה התאריך, הוא רזה רזה רזה, אבל לא נראה שהרביצו לו או פגעו בו. היה לו יחסית שיער ארוך אבל גילחו לו את הראש, הוא נראה כחוש".
האב הוסיף: "אני רואה בעיניים שלו עצבות, חוסר תקווה, אין לו שם את שמחת החיים שמאפיינת אותו. הוא היה ילד מאוד חזק ואופטימי, לא נראה שהוא חושב שישחררו אותו. רואים שלא נותנים להם לאכול. אי אפשר להתקיים מחצי פיתה ביום".
לפני כשלושה שבועות הודיע דובר צה"ל דניאל הגרי על התקרית שבה נהרג אלון, לאחר שכוח צה"ל שפעל בשכונת שג'אעיה ברצועת עזה זיהה אותו - ואת יותם חיים וסאמר טלאלקה - כאיום, וירה לעברם. לאחר הירי עלה חשד לגבי זהות ההרוגים, ובבדיקה שבוצעה בשטח ישראל התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים. מתחקיר האירוע, שהרמטכ"ל הרצי הלוי ליווה באופן אישי, עלה כי החטופים שנורו למוות החזיקו דגל לבן, ואף כתבו על קיר מבנה בשג'אעיה "הצילו, 3 חטופים".