פרשת הטענות לעבירות מין מצד סוכן הדוגמניות שי אביטל "התפוצצה" כבר לפני יותר משלושה שבועות, אבל גם כעת ממשיכות להגיע נשים למשטרה כדי להעיד נגדו – ומספר התלונות הגיע כבר ל-25. אחת מהן התראיינה הבוקר (יום ג') באולפן ynet תחת עילום שם, ומהתיאור שלה עולה כי אביטל – ששוהה כעת בחו"ל – לא הסתפק רק בנגיעות או בנשיקות: לטענתה הוא תקף אותה מינית באופן בוטה ביותר.
בריאיון הבוקר סיפרה ב' כי האירוע שבו הותקפה היה מסיבת גג לפני כמה שנים שאליה הוזמנה על ידי חברה. היא סיפרה כי בילתה שם בבריכה ואחרי כ-40 דקות הלכה לשירותים, אך לא הייתה דרך לנעול אותם. "התיישבתי על האסלה שהייתה קרובה לדלת ועם היד הדפתי כדי שאף אחד לא ייכנס. תוך כמה שניות מישהו ניסה לפתוח את הדלת, אמרתי בקול רם 'היי יש פה מישהו', אבל זה לא מנע מאדון שי, שלא הייתה לי היכרות מוקדמת איתו, פשוט להיכנס, לפתוח את הדלת, לסגור אותה – בזמן שאני בעצם יושבת באסלה".
2 צפייה בגלריה
ב' אחת המתלוננות נגד שי אביטל
ב' אחת המתלוננות נגד שי אביטל
ב' וסוכן הדוגמניות שי אביטל. "חייך חיוך זחוח של 'מובן מאליו', בשבילו זה היה לגיטימי"
(צילום: אסף חן, ענת מוסברג)
ב' מספרת עוד כי "הוא נכנס, תוך שניות נעמד מולי, התקרב אליי לפנים, פתח את המכנסיים, שלף את איבר מינו – ופשוט דחף לי אותו לפה, בצורה שלו כנראה הייתה מובנת כמה שהוא עושה זה בסדר, אבל אני הייתי בסוג של הלם וקיפאון. זו ההיכרות שלי איתו. הולכת לשירותים, מישהו נכנס, דוחף את איבר מינו לפה שלי ומתנהג בצורה שזה הכי לגיטימי בעולם עבורו.
"ישבתי שם פעורת פה המומה, זה היה מאוד מהיר, זה היה כמה שניות שהוא בעצם הכניס את איבר המין שלו לפה. הוא סיים את מה שהיה צריך לעשות תוך כמה שניות, הסתובב לכיור לשטוף ידיים, בזמן שאני יושבת ובכלל מעכלת את מה שאירע לי לפני שנייה ובא לצאת".
-הוא אומר לך משהו? מתקשר איתך? "הוא לא אומר, הוא פשוט מחייך חיוך זחוח של 'מובן מאליו'. מבחינתו זה היה משהו שהוא לגיטימי. אחר כך לקח לי כמה שניות לקלוט באיזו סיטואציה הייתי, וכשהוא בא לצאת ביקשתי להבין מה קורה, מה היה פה עכשיו. אז הוא דיבר איתי כמה דקות, היה כביכול מאוד נחמד אליי ברגעים שאחרי, התעניין מי אני מה אני, איך קוראים לי. זה לא משהו שהוא ידע לפני כן, לא הייתה בינינו שום היכרות מוקדמת".
2 צפייה בגלריה
"אחר כך הוא הזמין אותי למסיבת יום ההולדת שלו". שי אביטל
"אחר כך הוא הזמין אותי למסיבת יום ההולדת שלו". שי אביטל
"אחר כך הוא הזמין אותי למסיבת יום ההולדת שלו". שי אביטל
(צילום: יריב כץ)
באותה שיחה שניהלה עמו בהמשך, ב' מספרת כי אביטל שאל אותה כמה שאלות עליה וסיפר לה על עצמו, וכי יש לו יום הולדת בקרוב. "הוא אמר שהוא עושה מסיבה ושייקח את הטלפון שלי ויזמין אותי. ניסה להיות מאוד נחמד", אמרה.
ב' אומרת כי לא "קלטה" בשלב זה את מה שאירע לה. "אחרי שסיימתי לדבר איתו כמה דקות, חברה שהייתה איתי שלא הבינה איך אני מתיישבת איתו כי לא הייתה לנו שום היכרות מוקדמת. הלכתי ואמרתי לה 'את לא מבינה מה היה לי עכשיו בשירותים'. סיפרתי לה והיא לא הופתעה, היא אמרה לי 'חכי חכי, אני אספר לך מה לי הוא עשה'. הייתי המומה, היא אמרה לי 'אל תהיי המומה, לי הוא עשה משהו חמור לא פחות', ושהיא תספר לי אחר כך, לא רצתה לספר לי שם".
האירוע שאותו מתארת ב' התרחש לפני כמה שנים, וכאשר נשאלה בריאיון הבוקר מדוע לא הגישה אז תלונה, השיבה ב' כי היא העדיפה אז להימנע מכך, מתוך "הלך הרוח של 'אני לא רוצה להכניס ראש בריא למיטה חולה'". היא סיפרה גם כי היו לה אז שלושה ילדים קטנים בית: "לא רציתי להכניס את עצמי למקום הזה שאני צריכה לחוות את מה שהתהליך הזה יכול לגרום לי".
-הדחקת? "מחקתי את זה מהראש, המשכתי בחיי. לא שכחתי. פשוט הדחקתי. ב-2017 הייתה עוד מתלוננת שהייתה עליה כתבה ודיברו עליה והוא עלה לכותרות שוב. אני זוכרת שממש חיכיתי שאולי זה יתפתח ועוד בנות יתאגדו ויספרו סיפור דומה. הוא היה ידוע כאחד שמטריד, נוגע, שולח ידיים. חיכיתי שמשהו יקרה עם המתלוננת ב-2017 וזה נגמר באיזה הסדר. הוא שילם לה סכום וזה הושתק ובחרתי להמשיך הלאה".

על ההחלטה להגיש כעת תלונה מספרת ב' כי היא התקבלה בעקבות אותם תחקירים שהתפרסמו נגד אביטל בסוף החודש שעבר, ואומץ לבן של שאר המתלוננות נגדו. "כשהתחילו הפרומואים של 'חשיפה' (תוכניתו של חיים אתגר) לא ישנתי. לא נרדמתי כמה לילות. ואז הייתה התוכנית, והתחילו לי בחילות שלא עברו, הבטן שלי התהפכה. חרדות הציפו אותי, פחד מכל מה שקורה".
"מה שגרם לי ללכת להגיש תלונה", מסבירה ב', "זו בעצם הבקשה גם של המתלוננות לא לפחד ושיש תמיכה ושהמשטרה תקבל אותנו בידיים פתוחות ומכילות, וליווי העורך דין שמבחינתי עושה עבודת קודש כי בלעדיו לא חשבתי שאי פעם אגיע למצב הזה, מהפחד של להתמודד עם זה לבד".
גם ב' קוראת לנשים נוספות שאולי נפגעו לגשת למשטרה ולהתלונן: "אני חושבת שעשיתי מעשה שהוא חשוב מאוד, ואני מבקשת ממש מכל מי שנפגעה מאדון שי אביטל שלא תפחד, אין לה מה לפחד, אנחנו לא עשינו שום דבר שהוא לא בסדר. ללכת ולהתלונן, זה מאוד מאוד חשוב".
עו"ד בן מעוזעו"ד בן מעוזשי אוחיון
עורך הדין בן מעוז, המייצג חלק מהמתלוננות נגד אביטל, התראיין גם הוא הבוקר לאולפן ynet, ואמר כי המקרה שאותו מתארת ב' הוא חמור למדי, גם בהשוואה לעבירות האחרות לכאורה שתוארו בעדויותיהן של נשים אחרות. "פגשתי לא מעט עברייני מין בקריירה המקצועית שלי, ובמקרה הזה, התעוזה ששי אביטל מבצע את העבירות מבלי אפילו לנסות לייצר איזושהי מערכת מוקדמת, היכרות מוקדמת, יחסי אמון. זה משהו שהוא חריג מאוד", אמר.
עו"ד מעוז הוסיף: "עושה רושם שאותו בן אדם פעל לכאורה מתוך אמונה או אשליה שהכוח והמעמד שלו בתעשייה יקנה לו הגנה מפני העמדה לדין, הוא היה בטוח שאף אחת מהמתלוננות או נשים שנפגעו לא תעז לפנות למשטרה. נוצר סחף של מתלוננות שכל תלונה קודם כל עומדת בפני עצמה וגם מצד שני תורמת למאגר הראייתי הכולל, היא נוטעת במתלוננות שחששו לגשת למשטרה עד היום את האומץ ללכת ולהגיש את התלונה. נוצרת איזושהי תמונה שמלמדת על אדם שפעל באופן שיטתי, חייתי, הכול על מנת להגשים את יצריו המיניים".

על המשטרה – שספגה ביקורת קשה בתחילת הפרשה מיחסה לאחת המתלוננות, גל גברעם – אומר מעוז כי היא "הפיקה לקחים". לדבריו, "היא יודעת להתנהל היום והקימה צוות מיוחד שמטפל באירוע הזה. הם מטפלים באירועים האלה בשיא הרצינות והרגישות ואנו מקבלים שיתוף פעולה מלא מצידם".
בנוגע לעובדה שאביטל נותר בחו"ל לאורך כל התקופה האחרונה אומר מעוז: "אני רוצה להאמין שלא עוברת אצל שי אביטל מחשבה שהוא יכול לברוח לנצח, זה לא יקרה וגם אם כן, יש מספיק דרכים להגיע אליו. אני משוכנע שבסוף הוא יחזור ויתמודד עם התלונות החמורות שיש נגדו, וגם אם לא, יש דרכים משפטיות יצירתיות להגיע גם אליו".
עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי, המייצגים את שי אביטל, מסרו בתגובה: "צר לנו כי מתנהל נגד מרשנו משפט שדה בתקשורת, עוד לפני שהוא זומן לחקירה במשטרה. כתבות מעין אלה פוגעות בהליך המשפטי ובחקר האמת, לאור שיבוש הליכים וזיהום עדויות, וזהו הנזק החמור מכל. זוהי פגיעה קשה בזכות להליך הוגן של אדם החוסה תחת חזקת החפות. בידי מרשנו ראיות להפרכת הדברים, אנו סומכים על המשטרה שתבצע את עבודתה נאמנה לחקר האמת ואת הגנתנו ננהל אך ורק בבית המשפט".
אדם קוטב ואלי סניור השתתפו בהכנת הידיעה