12 מ-13 החטופים ששוחררו העבירו את הלילה (בין שבת לראשון) בישראל, אחרי 50 ימים בשבי, לצד משפחותיהם בבית החולים שיבא בתל השומר. מנהל בי"ח ספרא לילדים שבשיבא, פרופסור איתי פסח, אמר בהצהרה הבוקר כי "אנחנו אחרי לילה ארוך ומטלטל מאוד שבו זכינו הצוות להוביל את המשימה הלאומית של טיפול בילדינו ואחינו ששבו משבי החמאס".

4 צפייה בגלריה
חדר קבלת החטופים בשיבא
חדר קבלת החטופים בשיבא
החדרים שחיכו לילדים בבית החולים שיבא
(צילום: דוברות בית החולים שיבא)
לדבריו, "אמש, אחרי לילה ארוך מאוד של ציפייה, סביב השעה שלוש וחצי הועברו לפה 12 חטופים ואני שמח לבשר לכם שלמרות שימי השבי ניכרים עליהם, איש מהם לא זקוק להתערבות דחופה ומיידית. נמשיך לתמוך בהם גופנית ונפשית. עוצמת הרגש ותחושת השליחות שליוותה אותי ואת כל אנשי הצוות גדולה".
כל ה-12 שהגיעו לשיבא נחטפו מקיבוץ בארי: שרון (52) ובתה נעם אביגדורי, נעם אור (16) ואחותו עלמה (13), שאביהם דרור נותר בשבי. אמילי הנד (9) וחברתה הילה רותם (שתחגוג בעוד יומיים יום הולדת 14) - אמה רעיה רותם נשארה בשבי. נוגה (18) ואמה שירי וייס חזרו, וכך גם יהל (3) ונווה (8) שהם, האמא עדי (38) והסבתא ושושן הרן (67). איתם חזרה גם מיה רגב, שנחטפה ממסיבת הטבע - אבל אחיה הקטן איתי נותר בעזה. רגב, שהגיעה במצב רפואי מורכב, פונתה לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה וצפויה לעבור ניתוח.
4 צפייה בגלריה
תום הנד עם ביתו אמילי, לילך, והילה רותם שחזרה בלי אמא שלה עם יאיר רותם
תום הנד עם ביתו אמילי, לילך, והילה רותם שחזרה בלי אמא שלה עם יאיר רותם
תומאס הנד עם ביתו אמילי, לילך, והילה רותם שחזרה בלי אמא שלה עם הדוד יאיר רותם
אתמול, אחרי שעות של עיכובים כחלק מהטרור הפסיכולוגי של חמאס, ולאחר 50 יום בשבי בעזה, הגיעו החטופים לישראל. אמש, בסביבות השעה 23:20, הגיעו 13 ישראלים חטופים - שמונה ילדים וחמש נשים - למעבר רפיח, ברכבי הצלב האדום. כאמור, 12 מהחטופים הגיעו לשיבא, ומיה רגב פונתה לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי.
יחד איתם הגיעו גם ארבעה עובדים זרים מתאילנד - שפונו לטיפול בבית החולים אסף הרופא. מבית החולים נמסר: "ארבעה אזרחים תאילנדים הגיעו למתחם המיוחד שהוכן מבעוד מועד. צוותי רפואה, סיעוד ועובדים סוציאליים, יחד עם צוותי ההנהלה, קיבלו אותם בחיבוק וחום. הם נבדקו על ידי הצוותים הרפואיים ומצבם יציב". לרשימת החטופים המעודכנת עם התמונות והסיפורים
4 צפייה בגלריה
איתי פסח
איתי פסח
מנהל בי"ח ספרא לילדים שבשיבא, פרופסור איתי פסח
(צילום: שמוליק דודפור)
בניגוד ליום שישי, החטופים לא עברו בתחנת המעבר בבסיס חצרים - אלא הוטסו מכרם שלום ישירות לבתי החולים. בידי המחבלים נשארו עדיין 195 חטופים.
ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים סורוקה, אמר כי "עובדי סורוקה נמצאים בחזית הטיפול בנפגעי מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. בימים האחרונים, בתיאום עם משרד הבריאות, אנו ערוכים לטפל בשבים מעזה. אתמול התקבלה אחת המשוחררות. היא הגיעה במצב בינוני בלי סכנת חיים. היא תזדקק בהמשך לטיפול ניתוחי ומצפים שתחלים בצורה מלאה. אנו תומכים בה ובמשפחתה. אנחנו מייחלים לשובם של כל שאר החטופים ומקווה שיגיעו בריאים ולא יזדקקו לטיפול רפואי, ובהם גם האחות שלנו נילי מרגלית".
מרגלית (41) עובדת בתור אחות חדר המיון לילדים בסורוקה ונחטפה מביתה בניר עוז.
"אנו נמצאים היום לאחר השלמת הפעימה השנייה של החזרת החטופים למדינת ישראל, במסגרתה נקלטו 13 אזרחים ישראלים ו-4 אזרחים זרים בבתי החולים", אמרה אילנה גנס, אחות מפקחת ארצית בחטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות. "משרד הבריאות ומערכת הבריאות נערכו לחזרתם ותכנון המענים הרפואיים והנפשיים, לצד יצירת מעטפת של ביטחון עבור השבים ובני משפחותיהם. כל אלה נועדו לאפשר ולהבטיח תהליכי החלמה ושיקום מיטביים ככל שניתן. לצד שמחה והתרגשות רבים אנו מבקשים לשמור על פרטיותם וכבודם של השבים ובני משפחותיהם. אנו מייחלים לחזרתם של כל החטופים".

אביב הברון: "לילה מאוד משמח ומרגש"

"אנחנו אחרי ובמהלכו של לילה לבן מאוד משמח ומרגש. חלק מבני המשפחה לא נרדמו", אמר עורך "המוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות" אביב הברון, ששישה מבני משפחתו שוחררו הלילה מהשבי (שושן הרן, עדי שהם, יהל, נווה, שרון אביגדורי ובתה נועם). "אי אפשר לדמיין פגישה כזו, כמו שאי אפשר לדמיין את 50 הימים שקדמו לה. כולנו זוכרים שאחד מבני המשפחה, טל, נשאר מאחור יחד עם כמאתיים חטופים, ולכן אף אחד מאיתנו לא הולך להפסיק את המאבק בכדי שכל אחד מהם יהיה איתנו ומהר. המשפחה שלנו היא אחת מתוך הרבה משפחות, שהפכו למשפחה אחת באותו מאבק וזה הדבר הכי חשוב כרגע. עם כל השאיפה לחסל את חמאס, והיא חשובה, היא לא במקום החזרת החטופים וצריך לזכור שזה ערך עליון.

4 צפייה בגלריה
הילה ודודה, אמילי ואביה
הילה ודודה, אמילי ואביה
הילה ודודה יאיר רותם, אמילי ואביה תומאס
(צילום: דובר צה"ל)
"האמנו לכל אורך הדרך שהם שם בחיים והם יחזרו. התפקיד שלנו הוא לחבק ולעודד. הם עטופים בגורמי מקצוע מהרגע שהגיע, המעטפת של שיבא מעולה וברור לנו שזה תהליך ארוך. המפגש היה סופר מרגש, אתה פתאום מחבק את האנשים ש-50 ימים לא ראית. אמנם אני לא יודע בדיוק מה הם עברו - לא שואלים ונותנים להם את הזמן.
על יהל, שכיכבה על שער "המוסף לשבת", אמר: "הילדה המדהימה והמקסימה, שהתנוססה על השער ההוא, היא דוגמה אחת לכל מי שנמצא שם. פתאום אתה רואה אותה ומחבק אותה וזו תחושה נפלאה".