אחרי הסערה הציבורית והפוליטית שהתעוררה בעקבות חקירתם של רס"ר ל' ורש"ט ש', שירו במחבל מוחמד סלימה שביצע את פיגוע הדקירה אתמול בשער שכם בירושלים, חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה הגישו בקשה לדיון דחוף בוועדה לביטחון הפנים בכנסת על ההחלטה של המחלקה לחקירות שוטרים.
חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד, יחד עם חברי הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס), אופיר סופר (הציונות הדתית), מאיר פרוש (יהדות התורה) ויום טוב כלפון (ימינה), דרשו לקיים את הדיון בנוכחות נציגים ממח"ש ומהמשטרה, וכינו את החלטת מח"ש לחקור את הלוחמים "מקוממת ומסוכנת".

הפיגוע בירושלים - כתבות נוספות

במכתב שהוגש לוועדה נכתב: "מדוע לוחמינו, שמגנים על ביטחון המדינה, אמורים להפוך לחשודים בגין נטרול פיגוע? עלינו לדון בקריטריונים ובנהלים שמאפשרים למחלקה לחקירות שוטרים לקחת לוחמים לחקירה באזהרה".
עוד צוין כי "המחבל כמעט השלים את המשימה אילולא התגובה המהירה של לוחמי משמר הגבול. הלוחמים זיהו את האירוע ופעלו בנחישות וביעילות על מנת למנוע מהמחבל לפגוע באזרחים נוספים. לאחר הפעולה ההירואית, דווח כי המחלקה לחקירות שוטרים החליטה לקחת את שני הלוחמים שתפעלו את האירוע לחקירה באזהרה ולקחת מהם את נשקם ובמהלך היום פורסם כי נשקם הוחרם לצורך חקירה ובמקומו קיבלו הלוחמים נשק אחר".

יצוין כי מרבית שרי הממשלה, ורה"מ, שר הביטחון ושר החוץ בפרט, שיבחו את התנהלות הלוחמים ואמרו כי פעלו כמצופה מהם. גם מפקד מג"ב אמר הערב כי "במעשיהם מנעו מהמחבל להמשיך לפגוע באזרחים הרבים שהיו באזור. המציאות הביטחונית מחייבת אותנו לדריכות ומוכנות לפעול משגרה לחירום באופן מיידי וללא התראה מוקדמת, בדיוק כפי שפעלתם. זה נכון לירושלים ולשאר המקומות במדינת ישראל שלוחמי החיל פרוסים יום יום על-מנת להיות חומת המגן של האזרחים".
1 צפייה בגלריה
אופיר כץ באולפן ynet
אופיר כץ באולפן ynet
מגיש הבקשה. ח"כ אופיר כץ
(צילום: קובי קואנקס)
חבר הכנסת אופיר כץ ציין כי "מביש ומרתיח לראות איך מח"ש מורידה את ראשם של לוחמים שביצעו מעשי גבורה, ומזמן אותם כאחרוני הפושעים לחקירה באזהרה. כל בר דעת שראה את הסרטון מבין שהלוחמים פעלו בצורה יוצאת דופן, נטרלו את האיום במהירות ונחישות, ומנעו פגיעה של יהודים נוספים. לא חקירה באזהרה הם היו צריכים לקבל, אלא ציון לשבח. מגיע לנו ולציבור לדעת איך מתקבלת החלטה שערורייתית שכזו".