שר החינוך יואב קיש התייחס הבוקר (חמישי) לדיווח שלפיו ארה"ב מקדמת תוכנית בזק למדינה פלסטינית, ואמר ל-ynet: "אנחנו עסוקים אך ורק בניצחון ברצועת עזה, בהשמדת יכולות החמאס והחזרת החטופים. כל שיח על פרס כזה או אחר לאותם מרצחים - אנחנו בכלל לא מעורבים בו".

על רקע ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לשלוח לקהיר משלחת לניהול משא ומתן על עסקת חטופים, ציין קיש: "התמונה היא פשוטה לצערי - קיבלנו מתווה, החמאס נתן תשובה שאין לה שום קשר למציאות. כל עוד זה לא השתנה, אנחנו למעשה באירוע שאי אפשר לייצר מתווה, והדבר הנכון לעשות זה להמשיך בכל הכוח בלחץ הצבאי על חמאס, להמשיך לגבות מחירים ולהביא אותו לשולחן המשא ומתן כדי שנוכל לייצר מתווה שיאפשר לנו להחזיר חטופים".
קיש התייחס לדיווח שלפיו השרים יואב גלנט, בני גנץ וגדי איזנקוט, חברי קבינט המלחמה, לא עודכנו על ההחלטה שלא לשלוח צוות ישראלי לקהיר, ואמר כי "הם היו שותפים להחלטה שלמעשה תשובת החמאס שללה את היכולת למשא ומתן, ולכן אין פה שינוי. גנץ, גלנט וכל קבינט המלחמה החליטו שאי אפשר להתקדם בדבר הזה".
הוא הוסיף: "הייתה שאיפה, תקווה או איזשהו ניסיון להביא לשינוי בנסיעה לקהיר, אך זה לא קרה. כל עוד זה לא השתנה, המציאות נשארה כמו שהיא הייתה לפני כן. בלחץ המתווכים אנחנו מקווים שחמאס יגמיש וישנה עמדותיו. הייתה החלטה ברורה לא להיכנע לדרישות הלא לגיטימיות וההזויות של חמאס. ברגע שיש גמישות ושינוי בעמדות הקיצון האלה, אז כמובן שהכול יחזור לשיח כפי שצריך להיות".
1 צפייה בגלריה
הקבינט לניהול מלחמת חרבות ברזל
הקבינט לניהול מלחמת חרבות ברזל
דרישות חמאס? "כל קבינט המלחמה החליט שאי אפשר להתקדם בדבר הזה, גם גנץ וגלנט"
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
בנוגע להסלמה בצפון אמר קיש: "צה"ל על כל הגזרה, מכה בחזרה, אנחנו במגננה עם מהלכים התקפיים. אני סובר שאי אפשר להמשיך את המדיניות הזו, אנחנו צריכים להתכנס להחלטה לדעתי בתקופה המאוד קרובה. יש כרגע על הפרק הכרעה של קבינט המלחמה וגם של הממשלה בסוף, על כניסה למלחמה עצימה מול לבנון. לדעתי זה צריך לקרות בתקופה המאוד קרובה, יש מהלך מקביל של ניסיון להסדר מדיני".
הוא סיכם: "צריך להבין שיש הבדל בין לבנון לעזה. לעזה אנחנו ניכנס, נגיע לכל מקום, נשמור על שליטה צבאית מלאה ונוודא שהטרור לא מרים את הראש. ללבנון, גם אם ניכנס - ואני אומר, מאוד סביר שזה יקרה ואולי בקרוב, למלחמה עצימה עם כניסה קרקעית - אנחנו לא מתכוונים לשהות בכל גבולות המדינה ולעצור כניסה כמו שאנחנו רוצים לעשות ועושים בעזה. בסוף נגיע להסכם. אם הוא יכול לקרום עור וגידים בתקופה המאוד קרובה, זה הדבר היחיד בעיניי שיכול למנוע לחימה עצימה בצפון".