פגיעה נוספת של חיזבאללה בבסיס צבאי בצפון: ארגון הטרור הלבנוני קיבל היום (ג') אחריות על שיגור כטב"מים ורקטות לעבר יישובים בצפון, שבין היתר גרמו לנזק קל בבסיס פיקוד הצפון בצפת. "זו תגובה לחיסולם של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל אמש וסאלח אל-עארורי לפני כשבוע", הודיעו. רגע לפני הלווייתו של טוויל הותקף רכב בסמוך לביתו, ובכלי התקשורת הערביים דווח על הרוג ופצועים בתקיפה - שעות אחרי ששלושה מחבלים חוסלו ברכב אחר.
עוד קודם לכן, דווח ברשת הטלוויזיה הסעודית אל-ערבייה כי חיזבאללה ניסה לפגוע באסדת כריש הבוקר עם שיגור הכטב"מים מלבנון. עם זאת, לפי צה"ל, לא זוהה שום איום לעבר המרחב הימי בצפון בכלל או לאסדות הגז בפרט.
6 צפייה בגלריה
בתקיפת רכב סמוך לביתו של ויסאם טוויל
בתקיפת רכב סמוך לביתו של ויסאם טוויל
תקיפת הרכב סמוך לבית מפקד כוח רדואן, לפני הלווייתו

6 צפייה בגלריה
פגיעה בבסיס פיקוד הצפון
פגיעה בבסיס פיקוד הצפון
הפגיעה בבסיס פיקוד הצפון. "תגובה לחיסול מפקד כוח רדואן ואל-עארורי"
במטח מלבנון מספר רקטות נפלו בשטחים פתוחים בין יפתח לכביש 90. טיל נ"ט פגע בשטח פתוח באזור רמות נפתלי, ומספר טילים יורטו באזור מלכיה. כמו כן, יורטו גם מספר כטב"מים באזור. סגנו מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נעים קאסם, אמר כי "אנחנו לא רוצים בהרחבת המלחמה אבל אם ישראל תעשה זאת, התגובה והעימות יהיו בלתי נמנעים".
בתגובה לכך, כתב דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי ברשת X: "חיזבאללה הוא שגורר את לבנון למלחמה מיותרת, עבור חמאס. חיזבאללה מבקש להסלים למרות ההרס שיביא לתושבי לבנון, בנוסף לסבל המיותר שהוא כבר גורם להם. חיזבאללה מסכן את עתיד האזור בשביל חמאס. המסר שלנו ברור: ישראל, עזה, לבנון והאזור כולו ראויים לעתיד של שלום, קדמה ושגשוג, ולא של מוות והרס שחמאס וחיזבאללה ושאר גורמי הטרור מביאים".
פחות מיממה לאחר החיסול הדרמטי של מפקד כוח רדואן בדרום לבנון, בלבנון דיווחו הבוקר כי רכב עם שלושה אנשי חיזבאללה הותקף על ידי כטב"ם ישראלי, הפעם בוואדי אל-חג'ר שנחשב מרוחק יחסית מהגבול. לאחר מכן התברר מהודעת דובר צה"ל כי שלושת המחבלים שחוסלו נערכו לשגר כטב"מים נוספים לישראל, לפני שהותקפו על ידי כלי טיס של חיל האוויר. מאוחר יותר חיזבאללה הודיע על מות שניים מהם: מוחמד שריף א-סיד נאסר ועיסא עלי נור א-דין.
כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר הבוקר תשתיות טרור בכפר כילא בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר בנוסף, בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבי מלכיה ויפתח. בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות עוינות שחצו משטח לבנון לשטח ישראל.
6 צפייה בגלריה
נסראללה, סאלח אל-עארורי , וויסאם טוויל,
נסראללה, סאלח אל-עארורי , וויסאם טוויל,
"תגובה לחיסול מפקד כוח רדואן וסגנו של הנייה"
6 צפייה בגלריה
ההלוויה של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל
ההלוויה של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל
הלווייית וויסאם טוויל
(צילום: REUTERS/Aziz Taher)

עוד נמסר כי זוהתה כאמור נפילה בבסיס פיקוד הצפון בצפת, אך נגרם לו נזק תשתיתי קל, והוא מתפקד כרגיל. צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי. הפגיעה הזו, בבסיס פיקוד הצפון בצפת, מגיעה ימים לאחר שחיזבאללה הצליח לגרום נזק ליכולות הגילוי בבסיס הבקרה האווירית של חיל האוויר (יב"א 506) במירון במטח החריג בשבת, במסגרתו נורו עשרות רקטות לשטח ישראל, כ"תגובה ראשונית" לחיסול סגנו של הנייה.
בצבא אישרו שלשום כי נגרם נזק לחלק מתשתיות הגילוי ביחידת הבקרה האווירית, אך אמרו שהיתירות הקיימת אפשרה את המשך פעילות היחידה האסטרטגית להגנת שמי המדינה. הנזקים שנגרמו לשתי כיפות ההגנה בבסיס מתוקנים.
האירועים הללו הם עדות להתחממות בזירה הצפונית בשבוע האחרון, חרף ההצהרות הפומביות על ידי שני הצדדים שרוצים להימנע מעימות רחב. יום הקרב בצפון מגיע אחרי חיסול מפקד כוח רדואן כאמור, שחוסל לפי דיווחים בתקיפת כטב"ם ישראלי בעיירה חירבת סלם. חיזבאללה מגיב בין היתר על התקרית הזו - ובצה"ל הוכרזה אמש "כוננות", שעות אחרי החיסול שבישראל לא קיבלו עליו אחריות רשמית עד כה. לפי דיווחים בלבנון טוויל, מפקד יחידת העילית של ארגון הטרור, שמונה לתפקיד לאחרונה, חוסל מאות מטרים מביתו.
6 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקיפות בלבנון
תיעוד מהתקיפות בלבנון
תיעוד מהתקיפות בלבנון
(צילום: דובר צה"ל)
6 צפייה בגלריה
אש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת בארבע עיניים עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכתו בקריה בתל אביב
אש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת בארבע עיניים עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכתו בקריה בתל אביב
במקביל להתחממות בגזרה הצפונית, בלינקן בישראל. "לאף צד אין אינטרס בהתרחבות המערכה"
(צילום: קובי גדעון /לע"מ)
במקביל להתפתחויות הללו, שבלבנון כינו אותן "מסוכנות", מבקר בישראל מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שטען אתמול לפני המראתו לישראל מסעודיה כי לאף צד - ישראל, חיזבאללה או לבנון - אין אינטרס בהתרחבות המערכה מצפון.
האמריקנים מנסים למנוע מלחמה של ממש בין ישראל לחיזבאללה, והעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" פרסם שלשום תחקיר בנוגע למאמצי הממשל למנוע מלחמה שכזו, ודיווח בין היתר כי גורמים בממשל האמריקני חוששים שראש הממשלה בנימין נתניהו עלול לראות בהסלמה בחזית הצפונית "מפתח" להישרדות פוליטית - בצל הביקורת הקשה על התנהלות הממשלה במלחמה ומחדלי 7 באוקטובר.
בשיחות פנימיות, כך לפי הדיווח, הממשל האמריקני הזהיר את ישראל מפני הסלמה משמעותית בחזית הצפונית. שני גורמים שמעורים בפרטים אמרו בהקשר זה ל"פוסט" כי לפי הערכה סודית חדשה של המודיעין האמריקני, צה"ל יתקשה להצליח בתרחיש שכזה - כיוון שהלחימה בעזה נמשכת ונכסיו ומשאביו הצבאיים יהיו פרוסים דק מדי.