יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, התייחס בריאיון ל-ynet Live לפשיעה המשתוללת בחברה הערבית ולאיומים עליו, ותקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואת מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי. לדבריו, "בן גביר מתייחס לאזרחים הערבים כאל אויבים ולא כאל אזרחים. המפכ"ל אומר שהפשיעה היא מטבע האזרחים הערבים, הוא חלק מהפשיעה הזו".
עודה המשיך לתקוף: "בכל פעם שערבי פגע ביהודי, המדינה ידעה לטפל. מי שאמור לטפל בפשע זו המדינה והממשלה. מתחילת השנה נרצחו בחברה שלנו 155 אנשים, המדינה והמשטרה של בן גביר לא עושים מאומה. בן גביר רוצה לראות את הארץ פה ללא ערבים בכלל, לא מעניין אותו, הוא עוין, הוא נגד, הוא לא רואה את הערבים ממטר. והוא השר שאחראי על המשטרה".
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד מבצע "בית וגן" בתל אביב
הפגנה נגד מבצע "בית וגן" בתל אביב
"אני מאוים בדיוק כמו לפחות 300 אלף אזרחים ערבים". עודה
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ויעקב שבתאי בקס חילופי מפקד מחוז חוף
איתמר בן גביר ויעקב שבתאי בקס חילופי מפקד מחוז חוף
בן גביר ושבתאי
(צילום: אלעד גרשגורן)
בשבוע שעבר נחשף ב-ynet כי לפחות 25 נבחרי ציבור ערבים מוגדרים על ידי המשטרה כמאוימים ומקבלים אבטחה ברמות שונות. בסוף השבוע הודיעו בלשכתו של עודה כי גם הוא קיבל איומים מארגוני פשיעה והמשטרה מסרה כי רמת האיום עליו עלתה לדרגה 2.
"אני מאוים בדיוק כמו לפחות 300 אלף אזרחים ערבים. אנחנו אוכלוסייה שנמצאת תחת איום ממשי", אמר עודה. "מי שיותר בולט במאבק נגד הפשיעה, כנראה שהוא המאוים ביותר בתקופה האחרונה".
על הפגישה שלשום של ראשי הרשויות הערביות עם המפכ"ל וראש השב"כ רונן בר, אמר עודה כי "הפגישה לא הייתה צריכה להתקיים עם ראש השב"כ אלא עם הדרג המדיני, עם ראש הממשלה. מי שאמור לטפל בנו זה הממשלה".
עודה נשאל אם יתמוך במבצע משטרתי לאיסוף כלי נשק ביישובים הערביים, והשיב כי "המשטרה צריכה לעשות את הדברים הללו, קראתי כמה פעמים לכסח את פרצופם של ארגוני הפשע המאורגן. מותר לי בהיותי אדם דמוקרט, אם יעשו צעד לא דמוקרטי, להגיד שהייתה טעות. אבל זה נכון, מי שאמור לטפל זה כן, המשטרה ואני קורא לאסוף את הנשק הבלתי מורשה, לכסח את פרצופם של ארגוני הפשע המאורגן, הפרוטקשן והשוק האפור".