קצין הכנסת החליט להצמיד אבטחה ליו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה, והזהיר אותו כי הוא נתון לסכנת חיים בשל ההצהרות שהשמיע נגד ארגוני פשיעה בחברה הערבית. כך טענה בצהריים (יום שבת) לשכתו של ח"כ עודה. הלשכה מסרה כי במסגרת ההחלטה יאובטח גם ביתו של עודה, וכי המהלך התקבל בהתייעצות עם המשטרה לאחר שעודה קיבל איומים ישירים על "שפיכת דמו". במשטרה הבהירו כי רמת האיום על עודה עלתה, אך לא ציינו כי הוא יאובטח. גם קצין הכנסת הכחיש שהורה על אבטחתו.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד מבצע "בית וגן" בתל אביב
הפגנה נגד מבצע "בית וגן" בתל אביב
איימן עודה. "איומים לא ירתיעו אותי"
(צילום: מוטי קמחי)
האיומים, יצוין, לא הופנו לעודה באופן ישיר והושמעו בסרטונים שהופצו ברשת החברתית טיקטוק, ובהמשך הוסרו ממנה. לפי ההערכות, ייתכן שלאיומים כלפיו יש קשר לבחירות המקומיות שבהן משתתפים אנשי חד"ש.
"חובתנו להילחם בפשע המאורגן", מסר עודה, "חיי אינם יקרים יותר מחיי עמי, ואמשיך בכוח רב יותר לעבוד עם בני עמי נגד פשע, ולהוקיע את איומי הפשע בכל כוחי ובכל איום שלא ירתיע אותי על ידי המשך עבודה נמרצת נגד כנופיות פשע מאורגנות". הוא קרא לתושבים הערבים להצטרף להפגנות במוצאי השבת בקפלן: "התשובה שלנו אליהם תהיה גיוס חזק להפגנות הקרובות, כולל ההפגנה המרכזית היום בתל אביב, שהכותרת המרכזית שלה תהיה נגד הפשיעה בחברה הערבית".
במפלגת חד"ש של עודה - שלאחרונה הודיע על כוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים בתום כהונתו הנוכחית - מסרו בתגובה לאיומים על חייו: "ארגוני הפשע בחברה הערבית קיבלו אור ירוק מהממשלה להשתולל ולרצוח, וכעת הם מרגישים בנוח לאיים אפילו על חברי כנסת המנסים לעצור אותם. רק מדינה שאינה מכבדת את עצמה מסוגלת להתעלם ממצב בו נבחרי ציבור מאוימים ואף נרצחים בידי עבריינים".
2 צפייה בגלריה
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
מנכ"ל עיריית טירה שנרצח השבוע, וזירת הירי. 25 נבחרי ציבור ערבים מאוימים
(צילום: עיריית טירה, דוברות המשטרה )
עוד נמסר: "חד"ש כולה עומדת לצדו של ח"כ עודה, ולא תיכנע בפני ארגוני הפשע או הממשלה הגזענית שמעודדת אותם, נמשיך להיאבק ללא פחד למען הזכות לחיים בכבוד".
המשטרה מסרה כי "משטרת ישראל אינה מאבטחת את ח"כ איימן עודה. לפני מספר ימים הוגדר ח"כ עודה כמאויים דרגה 2, מדובר בדרגת איום שאינה כוללת אבטחה צמודה". גם קצין הכנסת, כאמור, הכחיש: "קצין הכנסת לא הורה על הגברת האבטחה סביב ח"כ איימן עודה", נמסר מדוברות הכנסת.
ההחלטה לאבטח את עודה בגלל איומים מארגוני פשיעה מגיעה אחרי שב-ynet כבר נחשף השבוע כי 25 נבחרי ציבור מהחברה הערבית מוגדרים בחטיבת המבצעים של המשטרה כמאוימים, ומקבלים סל אבטחה. רמות האיום משתנות בהתאם לחומרת האיום - מסיורים סביב בית נבחר הציבור המאוים, ועד לאבטחה צמודה ואישית 24 שעות ביממה, במקרים שבהם האיום מוגדר ברמה הגבוהה ביותר.
הפרסום ב-ynet הגיע על רקע הרצח הדרמטי של מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע ביום שני האחרון, אירוע שהביא לשפל חדש את הפשיעה המשתוללת במגזר. רף האלימות זינק שוב יממה בלבד לאחר מכן, בטבח שבו נרצחו בבת אחת ארבעה בני אדם באבו סנאן שבגליל המערבי - בהם גם גאזי סעב, קצין לשעבר בצה"ל ובמג"ב שהתמודד לראשות המועצה בבחירות המקומיות.

מתחילת השנה נרצחו כבר 159 בני אדם בחברה הערבית בישראל, וכבר עתה מדובר בשיא כל הזמנים, וזינוק משמעותי ביחס למספר הקורבנות אשתקד, שעמד על 111 נרצחים. אם לא יחול שינוי דרמטי במצב, מספר הקורבנות ב-2023 יחצה את רף ה-200, ועלול להיות גם כפול מזה של שנה שעברה. למעשה, בהסתכלות של שנה אחורה - מאוגוסט 2022 לאוגוסט 2023 - מספר הנרצחים כבר הגיע לכ-200 בשנה.