המהומות בצרפת: 1,300 נעצרו בלילה של פרעות

בצרפת התקיימה היום (שבת) הלווייתו של נאהל מרזוק, הנער ממוצא אלג'יראי-מרוקני שנורה השבוע למוות ללא שום הצדקה על-ידי שוטר, וכוחות הביטחון במדינה נערכים להמשך המהומות. משרד הפנים הצרפתי עדכן לפני הצהריים כי 1,311 בני אדם נעצרו בלילה האחרון, שהיה ליל המהומות הרביעי ברציפות בערי צרפת.
2 צפייה בגלריה
צרפת נאנטר ליד פריז מכבים אוטובוס ש הוצת הרס נזק אחרי עוד ליל מהומות על הרג הנער נאהל
צרפת נאנטר ליד פריז מכבים אוטובוס ש הוצת הרס נזק אחרי עוד ליל מהומות על הרג הנער נאהל
אוטובוס שהוצת בנאנטר בלילה האחרון
(צילום: EPA, MOHAMMED BADRA)
לדברי הרשויות הלילה הזה היה אלים פחות מאלה שקדמו לו, אבל הוא עדיין כלל התנגשויות רבות בין שוטרים למתפרעים צעירים, ונרשמו בו יותר מ-2,500 אירועי אלימות, שכללו הצתת אש וביזה של חנויות. 45 אלף שוטרים נפרסו אמש בערי צרפת כדי להתמודד עם המתפרעים, ו-70 שוטרים וכבאים נפצעו בלילה האחרון לבדו.
אחד ממוקדי המהומות הלילה היה מארסיי, העיר השנייה בגודלה בצרפת, שכמו בפריז גם בה יש קהילה גדולה של מהגרים ממוצא צפון אפריקני. מאות צעירים זרעו שם הרס ובזזו חנויות, ואחת מהן הייתה חנות לכלי נשק שממנה גנבו הפורצים רובי ציד. זירה אחרת הייתה אזור הנמל הישן של העיר, שאותו הרעיד בלילה פיצוץ, אך הרשויות מסרו כי לא נראה שיש שם נפגעים. בסך הכול נעצרו במארסיי לאורך הלילה 80 מתפרעים.

פרקליט המדינה לשעבר במתקפה על השופטים במשפט נתניהו: "ממש פיגוע"

פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, התייחס הבוקר בשבתרבות בבאר שבע לדברי השופטים על סעיף השוחד בתיק 4000, מתח עליהם ביקורת חריפה ותקף: "מדובר בתקלה חסרת תקדים שאירעה בבית המשפט. זה ממש פיגוע". לדבריו, "השופטים שוחחו עם הנוכחים בחדר במשך רבע שעה, לא יותר, ופנו לנציגת התביעה ואמרו לה 'תשמעי, אנחנו חושבים שבשלב הזה יהיה לכם קושי להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4000'. זו התחלה חמורה ומחפירה, תקלה חמורה ביותר".
לדור נשאל אם הייתה מוטיבציית יתר של התביעה בתיק הזה, והשיב כי "הייתה דווקא מוטיבציית יתר למיתון ולריכוך החקירה ולוח הזמנים שלה. האישומים שנבחרו בכתב האישום היו מוטיבציית יתר של היועץ המשפטי מנדלבליט. הוא זה שמאוד ריכך, ונתניהו הוא זה שמינה אותו. לא היה לו שום אינטרס לפגוע בנתניהו בדרך כלשהי".

תוך שעות: צעיר וקשיש טבעו למוות בשרון ובאשקלון

צעיר בן 29 טבע למוות בצהריים לאחר ששחה בחוף לא מוכרז מדרום לחוף געש שבשרון. יחד איתו טבע נער בן 17, שפונה במצב קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא. מוקדם יותר טבע למוות קשיש בן 80 בחוף אשקלון. מלבד זאת, טבע נער בן 17 מצפון לחוף זיקים, בחוף לא מוכרז, ופונה לבית החולים ברזילי במצב קשה.
כשעה לאחר מכן טבע בחוף נעורים, מצפון לנתניה, גבר בן 55. הוא פונה לבית החולים לניאדו בנתניה במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם. בחוף סירונית, לא רחוק משם, פונה במצב קל צעיר בן 25 שטבע וחולץ.

בכיר בחיזבאללה מתגרה בישראל: האוהלים? לא תוכלו לכפות דבר

ראש סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד רעד, עקץ היום את ישראל סביב שני האוהלים שהקים ארגונו בהר דב, בשטח הישראלי. "האויב דורש להסיר את שני האוהלים, ומעדיף שההתנגדות תעשה זאת כי הוא לא רוצה להיכנס למלחמה שהוא לא רוצה בה. אם אתם לא רוצים מלחמה, אז תשתקו ותחזרו בכם", אמר רעד. "אם תנסו לכפות על ההתנגדות להסיר את מה שהוא חלק מזכות לבנון וחלק מאדמתה, לא אתם ולא אחרים יכולים לכפות יותר דבר".

השר הפלסטיני לענייני אסירים נהרג בתאונת דרכים ליד אריאל

השר הפלסטיני לענייני אסירים, קדרי אבו בכר, נהרג בצהריים בתאונת דרכים מדרום לשכם. על פי הדיווחים, שני פלסטינים נוספים נהרגו בתאונה. אבו בכר, איש פתח, נהרג בדרכו חזרה מחגיגה שאורגנה לילדי האסירים הפלסטיניים בבתי הסוהר בישראל לרגל חג הקורבן. באירוע נאם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר כי "אתם תקוותנו ועתידנו, ויחד איתכם נקים את מדינתנו הפלסטינית העצמאית שבירתה מזרח ירושלים".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
מזכיר הממשלה פוקס לצד ראש הממשלה נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מזכיר הממשלה: "לישראל יש זכות להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון"

"שטחי יהודה ושומרון לא נכבשו מריבון מוכר על פי המשפט הבינלאומי, ויש למדינת ישראל זכות להחלת ריבונות בשטחים אלו" - כך כתב מזכיר הממשלה יוסי פוקס במכתב תשובה רשמי ששלח לארגון עדאלה, שבמרץ האחרון התלונן ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני בעניין הכשרת תשעה מאחזים בלתי-חוקיים ביהודה ושומרון. פוקס ציין במכתבו לעדאלה - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל - כי "שטחים אלו הם ערש ההיסטוריה של העם היהודי וחלק בלתי נפרד מארץ ישראל, הגם שבחרה, כעניין של מדיניות ובהיעדר ריבונות - לנהוג בשטחים אלה כשטחים המצויים בתפיסה צבאית".

חייל ניפץ חלון של רכב פלסטיני, דובר צה"ל: "אירוע חמור"

חייל צה"ל תועד אתמול משחית רכב של פלסטינים בכפר קריות שבשומרון, ליד שכם. דובר צה"ל מסר כי מדובר ב"אירוע חמור" והודיע כי מצ"ח פתחה נגדו בחקירה. החייל - שלבש וסט, חבש קסדה ונשא רובה מדגם M16 - נראה בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות הולך לחלון האחורי של כלי הרכב ומכה בו באמצעות חפץ כלשהו. מיד אחר כך החלון מתנפץ.

ברזיל: בולסונרו לא יוכל להתמודד בבחירות עד 2030

בית משפט פדרלי לענייני בחירות קבע אמש כי נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונרו, שחזר לארצו לפני כשלושה חודשים אחרי שעזב לארצות הברית בצל החקירות הפליליות המתנהלות נגדו - לא יוכל להתמודד לתפקיד ציבורי במדינה במשך שמונה שנים. השופטים נימקו כי בולסונרו ניצל לרעה את כוחו תוך כדי שהוא "שיקר בצורה מחרידה ולא מוסרית" במהלך הבחירות לנשיאות המדינה בשנה שעברה, שבהן הפסיד לאיש השמאל לואיז אינסיו "לולה" דה סילבה.

עומסי מטיילים כבדים ביום הראשון לחופש הגדול

מאות אלפי מטיילים יצאו השבת לטיולים ופיקניקים באתרי הטבע ובחופים - לרגל היום הראשון של החופש הגדול, שהתמזג גם עם חג הקורבן (עיד אל-אדחא) שחוגגים המוסלמים והדרוזים. עומסים כבדים נרשמו באתרים רבים, שאת חלקם אף נאלצו הרשויות לסגור לכניסת מבקרים נוספים. על פי נתוני רשות הטבע והגנים, עד השעה 13:00 נרשמו כ-130 אלף כניסות לשמורות הטבע והגנים הלאומיים. כ-6,000 מטיילים העבירו את הלילה האחרון בחניוני הלילה השונים - והמובילים שבהם היו מצדה מערב, תל אשקלון, חוף אכזיב ומעיין חרוד.