במהלך טיול באיטליה, עדי שפץ בחרה ללכת למסעדה בכפר הסמוך לנאפולי, כזו שלדבריה "צריך לדעת עליה כדי להגיע אליה". שם, אחרי נסיעה בדרך עפר צדדית מאחורי הכפר, הופתעה לגלות כי למלצר שקיבל את פניה יש חבר ישראלי - ירדן ביבס, שחטוף ברצועת עזה. רק שהאיטלקי לא ידע מה עלה בגורל חברו ורעייתו שירי, שאכלו בעבר במסעדה והצטלמו בה, ומה עלה בגורל ילדיהם הקטנים כפיר ואריאל.
1 צפייה בגלריה
ירדן ושירי ביבס
ירדן ושירי ביבס
לא ייאמן. ירדן ושירי ביבס במסעדה
(מתוך האינסטגרם של עדי שפץ)
"את אתמול בערב לעולם לא אשכח", כתבה עדי באינסטגרם. "קיבל את פנינו צוות מסביר פנים, ובעיקר מלצר מקסים אחד, היחיד מכל הצוות שדובר אנגלית וליווה אותנו כל הארוחה. בסוף, כשהודינו לו על ההנחיה והליווי החם, הוא שאל מאיפה אנחנו. כששמע שאנחנו מישראל, הוא סיפר בחיוך גאה שיש לו חבר ישראלי - ירדן ביבס - שישב פה במסעדה עם אשתו".
"ירדן הוא מומחה יין, כך סיפר המלצר", הוסיפה עדי. "כשישב פה, הם דיברו על יין, חלקו ידע מקצועי ומאז הם חברים באינסטגרם".
"לרגע חשבנו שאנחנו חולמים או שלא שמענו טוב", הוסיפה עדי. "כולנו היינו בהלם. ירדן ביבס. חשבתי לעצמי שבטח לא שמעתי טוב, או שיש עוד מישהו עם שם דומה. זה לא יכול להיות. אבל כעבור כמה דקות, המלצר שב מחויך לשולחננו עם הנייד שלו, והראה לי בגאווה תמונה של שירי ביבס יושבת פה ממש במסעדה. מה שלא הותיר מקום לספק, אלוהים, הוא לא יודע".

"זה היה רגע נורא", כתבה עדי. "המלצר בכלל לא ידע דבר. לא ידע דבר על האסון של המשפחה המקסימה הזו. הוא לא ידע על השואה של המשפחה הזו. על השואה שלנו. פשעים נגד האנושות ברמה החמורה ביותר שיכולה להיות, הוא לא ידע".
"סיפרנו לו פחות או יותר כל מה שקרה ב-7 באוקטובר, ונשארנו המומים", הוסיפה. "איך זה יכול להיות שלא כולם יודעים, הכאב מפלח את הלב ולא משאיר אוויר. התסכול עצום על העיוורון שקיים בעולם, זה לא נתפס. ועוד מדובר כאן באדם משכיל, דובר אנגלית, אז מה זה אומר על שאר האוכלוסייה? ממש כמו בשואה שלקח זמן עד שהכול נודע".
"זה לא ייאמן, זה לא יכול להיות, והעצב כל כך גדול", כתבה עדי, וסיפרה כי "בבוקר המלצר כתב לנו המום שהוא לא נרגע מהחדשות הנוראות של ליל אמש. והוא אפילו לא יודע את הקצה".
"שירי וירדן ישבו במסעדה הקסומה הזו, וגם אנחנו", חתמה את הפוסט שכתבה. "כולנו רקמה אחת. אמן שכולם ישובו הביתה. אמן, אמן, אמן. באמת, איזה עולם".
בחודש שעבר התפרסם תיעוד קשה מרגעי החטיפה האכזרית של ירדן ביבס, שבו הוא נראה מוקף במחבלים שמכים אותו וצועקים לעברו, ומובל על-ידי מחבל נוסף שרוכב על אופנוע וחמוש באקדח. בשלב מסוים נקטע הסרטון - ואז מתחיל מחדש, כשראשו של ביבס מכוסה בדם.
כחודשיים לפני כן, בחודש פברואר, נחשף סרטון שבו נראים שירי, אריאל וכפיר ביום החטיפה ב-7 באוקטובר - בידי ארגון טרור המכונה "אדוני השממה". בסרטון נראים האם וילדיה - אז בני 4 ותשעה חודשים בלבד - כשהם מובלים על-ידי המחבלים. למרות הסרטון הזה, וסרטון נוסף שפרסמו שוביו של ירדן מהשבי, עד היום לא יודעים בני משפחתם מה עלה בגורלם.